İklimlendirme fuarına Türk damgası
İtalya'da düzenlenen Avrupa'nın en büyük iklimlendirme fuarı MCE'ye Türk firmaları çıkarma yaptı. Türkiye'nin 138 firma ile İtalya'nın ardından en büyük katılımcı olduğunu söyleyen İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Başkanı Mehmet H. Şanal, sektörün gücünü tüm dünyaya gösterdiklerini ifade etti.
03.07.2022 15:39:00
Avrupa'nın en büyük, dünyanın da ikinci büyük Isıtma, Soğutma, İklimlendirme ve Yenilenebilir Enerji Fuarı Mostra Convegno Expocomfort (MCE) 2022 Fuarı'nın 42'incisi İtalya'nın Milano kentinde gerçekleştirildi. Türkiye'nin partner ülke olması sebebiyle ülkemizden yoğun bir katılımın gerçekleştiği fuara dünya genelinden 80 ülke katıldı. Fuar alt yapısı organizasyonunda İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası Derneği ile birlikte güzel çalışmalar yaptıklarını söyleyen İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Başkanı Mehmet H. Şanal, Türkiye'den 138 ülkenin katıldığını ve İtalya'nın ardından ikinci sırada yer aldıklarını ifade etti.
Birlikten güç doğar
İklimlendirme sektörü olarak uluslararası mecralarda toplu hareket etme kültürünü geliştirdiklerini anlatan Şanal, "3-5 firmanın bir ülkeye giderek baş edebilmesi mümkün değil. Toplu halde çok sayıda firmanın Türk iklimlendirme sektörünün üretim kapasitesini gösterdiğiniz zaman ciddi bir sinerji oluşuyor. Bu sektörde Türkiye'nin de var olduğunu tüm dünyaya görsel olarak kanıtlama imkânına sahip oluyoruz ve sektörün gücünü gösteriyoruz" dedi.
Sektör dış ticaret fazlası verecek
İklimlendirme sektörü için Avrupa'nın en önemli pazar olduğuna işaret eden Şanal, Türkiye'nin sektör ihracatının yüzde 60'ının bu bölgeye yapıldığını belirtti. İtalya'ya ihracatın da son 4 yılda yüzde 50 oranında arttığını kaydeden Şanal, "Toplama bakıldığında geçen sene 6.2 milyar dolar ihracat yaptık. Bu seneki hedefimiz 7 milyar dolar olsa da, ilk 5 aylık rakamlar hedefi geçeceğimizi gösteriyor. Ayrıca sektörde ihracatın ithalatı karşılama oranı da giderek yükseliyor. Şu anda yüzde 96.6'dayız. Yıl sonunda hedefimiz yüzde 2-3 seviyesinde dış ticaret fazlası vermek. Türkiye'deki stratejik ürünlerin neler olduğunu belirleyerek yeni yatırımları buna göre yapmaya başladık. Önümüzdeki 3-4 yıllık periyodda da yüzde 20 oranında dış ticaret fazlası veren sektör konumuna gelme hedefimiz var" dedi.
Türkiye'ye yeni yatırım ilgisi
Son dönemde lojistikte yaşanan zorluklar ve yüksek fiyatların yanında pandeminin de tedarik zincirlerinin çeşitlendirilmesi konusunun önemini net bir şekilde ortaya koyduğunu ifade eden Şanal, bu anlamda Türkiye'nin avantajlı hale gelmeye başladığını vurguladı. Türkiye'ye yeni yatırımların gelmeye başladığını ve bunun devam etmesini beklediklerini aktaran Şanal, şöyle devam etti: "Avrupa bazı ürünleri yoğun şekilde Uzak Doğu'dan tedarik ediyordu. Şimdi yeni alternatiflere ihtiyaç var. Zaman problemi ve lojistik maliyetleri önemli olmaya başladı. Türkiye'deki gelişmeleri ve sektörün büyümesini yakından takip ediyorlar. Ciddi anlamda yeni uluslararası yatırımlar da gelecektir. Bu konuda araştırma içerisinde olan özellikle Avrupa'da bazı firmalar var. Uzak Doğu'dan da yatırım geldiğini ve çeşitli ortaklıklar yapıldığını görüyoruz. Artık bazı konularda tek bir yerden üretebilme şanslarının olmadığını ve alternatif ülkelere ihtiyaç duyduklarını gördüler. Maliyetler düşünüldüğü zaman Türkiye ciddi bir fırsat."
Tüm dünyada etkisi devam eden çip krizinin ve hammadde sorununun iklimlendirme sektörünü etkilediğini anlatan Şanal, sektörün stoklu çalışmaya başladığını, bunun yanında artan finansman maliyetlerinin de şirketler açısından engel yarattığını belirtti. EKONOMİ SERVİSİ