İhracatçılar yeni pazar peşinde
Türk ihracat sektörü, ihracat pazarlarını çeşitlendirme çabalarını sürdürüyor. Avrupa ve komşu ülkelerdeki siyasi ve ekonomik krizler nedeniyle alternatif pazar arayışlarına ağırlık veren Türk ihracat sektörü, Hindistan ve Japonya'ya yöneldi
19.03.2015 00:00:00
YENİ MESAJ/İZMİREkonomik krizin etkili olduğu Avrupa Birliği'nin yanı sıra çatışmalar nedeniyle Ortadoğu, Ukrayna ve Kuzey Afrika'da yaşanan pazar sıkıntısı ihracatçıları yeni pazar arayışlarına itiyor. Bu bağlamda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) organizasyonu ve Ege İhracatçı Birlikleri işbirliği ile 6-9 Nisan 2015 tarihleri arasında Hindistan'ın en büyük kenti olan Mumbai'ye (Bombay) yönelik gerçekleştirilecek olan Ticaret Heyeti Organizasyonu'nda Ege İhracatçı Birlikleri heyetine Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Seyyar başkanlık yapacak. Yüzölçümü bakımından dünyanın yedinci, nüfus bakımından ise ikinci büyük ülkesi konumundaki Hindistan'a Türkiye'nin yaptığı ihracatın 565 milyon dolar seviyesinde olduğuna işaret eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, söz konusu rakamın arttırılması için çaba göstereceklerini kaydetti.300 milyonluk orta direk varHindistan'ın 500 milyar doları aşkın ithalatı olduğunu anlatan Ünlütürk, şunları söyledi: "Hindistan'ın ekonomik büyüklüğü şu anda dünyanın en büyük ekonomisi ABD'nin yüzde 10'u seviyesinde ama mevcut büyüme ve gelişme hızı ile 2050 yılında ABD'yi yakalama potansiyeli var. Hindistan ekonomisi her yıl yüzde 5 seviyesinde büyüme kaydediyor. Böylesine büyük potansiyele sahip Hindistan'ın bu gelişiminden daha fazla pay almak için bu tür ticaret heyeti organizasyonları hayati öneme sahip. Hindistan dev bir Pazar... Hindistan'a nüfus büyüklüğü ve GSMH açısından yoksul ülke gözüyle bakmak yanlış. 250-300 milyon kadar orta-yüksek gelir grubuna dâhil bir kesim var. Pazar her geçen yıl daha da serbestleşiyor."Japonya'ya gıda çıkartmasıÖte yandan Türk gıda ihracatçıları, Japonya'ya ihracatlarını arttırmak için 3-6 Mart tarihlerinde Japonya'nın Çiba kentinde düzenlenen Foodex Japan 2015 40. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'na 38 firma ile çıkartma yaptı. Fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu'nu Ege İhracatçı Birlikleri üstlendi. Japonya, gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılıyor ve yıllık gıda ithalatı 60 milyar dolara ulaşıyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Türkiye'nin 2014 yılı ihracatındaki düşüşe rağmen Japonya'ya yaptığı gıda ihracatının yüzde 14'lük artışla 172 milyon dolara ulaştığını vurguladı. Ünlütürk, "Japonya, 130 milyon nüfuslu, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip bir ülke. Türk gıda sektörü için hedef pazarlardan bir tanesi. Foodex Japan Fuarı, Türk gıda ihracatçılarının hedefine ulaşmasında çok önemli" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.