Hyperloop teknolojisi ilerleme kaydetti
Hyperloop, basınçsız tüpler içinde manyetik alanlar üzerinde hızla hareket eden kapsüllerden oluşan yenilikçi bir toplu taşıma sistemi olarak dikkat çekiyor. Bu teknolojiyi geliştiren Hardt Hyperloop şirketi, Kuzey Hollanda’da önemli bir başarıya imza attı
09.09.2024 18:50:00
Ahmet Haydar Tarhanlı
Ahmet Haydar Tarhanlı
![Hyperloop teknolojisi ilerleme kaydetti](resimler/haberler/29/hyperloop-teknolojisi-ilerleme-kaydetti-H1540658-11.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![Hyperloop teknolojisi ilerleme kaydetti](resimler/haberler/29/hyperloop-teknolojisi-ilerleme-kaydetti-H1540658-12.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
Hyperloop, basınçsız tüpler içinde manyetik alanlar üzerinde hızla hareket eden kapsüllerden oluşan yenilikçi bir toplu taşıma sistemi olarak dikkat çekiyor. Bu teknolojiyi geliştiren Hardt Hyperloop şirketi, Kuzey Hollanda'da önemli bir başarıya imza attı.
Hardt'ın teknoloji ve mühendislik direktörü Marinus van der Meijs, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, "Bugün, ilk başarılı testle aracı havaya kaldırmayı başardık ve güdüm ile tahrik sistemlerini çalıştırabildik" dedi.
Avrupa Hyperloop Merkezi'nde bulunan 420 metrelik test tüpü, 2.5 metre çapında 34 ayrı bölümden oluşuyor. İç basıncı azaltmak için kullanılan vakum pompası, sürtünmeyi minimuma indirerek kapsüllerin yüksek hızlarda seyahat etmesini sağlıyor.
Hyperloop geliştiricileri, kapsüllerin tüplerde 700 km/sa hıza ulaşmasını hedefliyor. Destekçileri, bu sistemin kısa mesafeli uçuşlardan, yüksek hızlı trenlerden ve yük kamyonlarından daha verimli olduğunu savunuyor. Ancak, bu teknolojinin hayata geçmesi için büyük altyapı yatırımları gerekiyor.
Test merkezinde şu ana kadar hızlar mütevazı seviyelerde kaldı. Van der Meijs, kapsülün tüpe yerleştirilmesinin ardından, "Kapsülü bir metroya benzer bir ivmeyle, borunun içinde yaklaşık 100 metre boyunca 30 km/s hıza kadar fırlattık" diye ekledi.
Hardt Hyperloop'un ticari direktörü Roel van de Pas, "Şu anda en zor olan şey, tüm bu işlevleri birlikte test etmek. Levitasyon, itme, rehberlik gibi tüm işlevleri artık bir orkestra gibi uyum içinde çalıştırabiliyoruz" dedi.
Elon Musk, bu fikri on yıldan fazla bir süre önce ortaya atmış ve Los Angeles ile San Francisco arasındaki 645 kilometrelik mesafeyi 30 dakikada kat edebileceğini öne sürmüştü. O zamandan beri, dünya genelinde birçok ekip bu fikri hayata geçirmek için çalışıyor.
Ancak bazı analistler şüpheci. Rutgers Üniversitesi'nden Robert Noland, Mart ayında açılan test tesisi hakkında, gerekli altyapının inşa edilmesinin çok maliyetli olduğunu belirtmişti.
Hardt'ın teknoloji ve mühendislik direktörü Marinus van der Meijs, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, "Bugün, ilk başarılı testle aracı havaya kaldırmayı başardık ve güdüm ile tahrik sistemlerini çalıştırabildik" dedi.
Avrupa Hyperloop Merkezi'nde bulunan 420 metrelik test tüpü, 2.5 metre çapında 34 ayrı bölümden oluşuyor. İç basıncı azaltmak için kullanılan vakum pompası, sürtünmeyi minimuma indirerek kapsüllerin yüksek hızlarda seyahat etmesini sağlıyor.
Hyperloop geliştiricileri, kapsüllerin tüplerde 700 km/sa hıza ulaşmasını hedefliyor. Destekçileri, bu sistemin kısa mesafeli uçuşlardan, yüksek hızlı trenlerden ve yük kamyonlarından daha verimli olduğunu savunuyor. Ancak, bu teknolojinin hayata geçmesi için büyük altyapı yatırımları gerekiyor.
Test merkezinde şu ana kadar hızlar mütevazı seviyelerde kaldı. Van der Meijs, kapsülün tüpe yerleştirilmesinin ardından, "Kapsülü bir metroya benzer bir ivmeyle, borunun içinde yaklaşık 100 metre boyunca 30 km/s hıza kadar fırlattık" diye ekledi.
Hardt Hyperloop'un ticari direktörü Roel van de Pas, "Şu anda en zor olan şey, tüm bu işlevleri birlikte test etmek. Levitasyon, itme, rehberlik gibi tüm işlevleri artık bir orkestra gibi uyum içinde çalıştırabiliyoruz" dedi.
Elon Musk, bu fikri on yıldan fazla bir süre önce ortaya atmış ve Los Angeles ile San Francisco arasındaki 645 kilometrelik mesafeyi 30 dakikada kat edebileceğini öne sürmüştü. O zamandan beri, dünya genelinde birçok ekip bu fikri hayata geçirmek için çalışıyor.
Ancak bazı analistler şüpheci. Rutgers Üniversitesi'nden Robert Noland, Mart ayında açılan test tesisi hakkında, gerekli altyapının inşa edilmesinin çok maliyetli olduğunu belirtmişti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.