Hava yollarımız
Türkiye'de Hava yollarımız oldukça faaldir. Hava yolları tarihi Cumhuriyetle özdeşleşmiştir. 2001 yılında yaklaşık olarak 10 milyon yolcu taşınmış bulunmaktadır. Bazı hava alanlarımız yenilenerek modern hale getirilmiştir. Kapasiteleri arttırılmıştır. Ona rağmen bu oranlar AB standartlarının hala yaklaşık olarak % 50 altındadır. Kısacası yarısı kadardır.
Türkiye'deki Hava alanları 34 adettir. Ancak bunların sadece 21 i, uluslararası statüye tam uygunluk göstermektedir.
Üstelik hava taşımacılığın başlıca yükü , İstanbul-Antalya-Esenboğa-Adnan
Menderes-Dalaman - Trabzon ve Adana'dadır. Sayılan bu birkaç hava yolları
tüm yükün, yaklaşık olarak % 95 şini üstlenmektedir.
Diğer bölgelerdeki hava Limanları arasından bazılarının sadece isimleri vardır. Oradaki faaliyetler ise yok denecek kadar azdır. Kış ve yaz aylarında kazalarda artış var 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan bu kazadan sonra dışarından bir çok heyet eksper olarak Türkiye'ye geldi ve halen de gelmektedir. Bunlar arasında:
Ruslar - Almanlar- Fransızlar- İspanyol ve Japon'ların davet edildikleri düşünülmektedir. Mesela Almanya'dan 3 kişilik heyet geldi. Genel kanı tam sonucun alınması istenirse , heyetlere müdahale edilmemesi gerekmektedir.
İlk incelemeler ve bilgiler
Bir inceleme yetkilisi : Hızlı tren kazasının oluştuğu yerde, hızının 80 klm olması gerekiyordu. Çünkü hemen yakında virajlar başlamaktaydı. Hızın düşürülmesi gereken yerlerden birisi de Pamukkaleydi. Ayrıca "Mekece "ye kadar hız 130 klm., sonra da 80 klm.ye düşmesi gerekirdi.
Geçen 10 hızlı seferi de inceledik ve her zaman buradaki hızın 76-77 klm.
kadar olduğunu tespit ettik. Ancak bu seferdeki hız 110 klm - ye kadar çıkmıştı. Ama tüm sebep budur dense de doğru olmaz. Tüm özellikler incelenmeden kesin karar vermek hatalı olur!
Bunun dışında "Delillerin karartıldığı " söyleniyor. Öyle bir şey yok tüm deliller oradadır. Kazanın olduğu yere dokunmadık (TCDD genel Müdür Yrd. Erol İnal ). Basından: 26.7.04 Tren yolu hakkında yeni düşünceler .Bazı düşüncelere göre tren yoluna yaklaşık olarak 100 metre ilerde SAKARYA nehrinin bulunması da toprak üzerinde etki yaptığı iddia edilmektedir. Bu
bölgede ki toprağın yumuşaklığı ve suların demiryolu toprağını da etkilediği düşünülmektedir bu yüzden demir yolu raylarının da kaydığı iddia edilmektedir.
Son anda makinist tarafından yapılan ani frenin de kazada etkili olduğu, fren parçalarının bulunduğu, geri vagonların, duramadıkları için öndekilere hızlı şekilde çarptıkları ve onları devirdikleri de ileri sürülmektedir.
Kurulan Tetkik Komisyonları
Durumun tetkik edilmesi için 3 ayrı komisyon kuruldu . Bunlar :
1 - Tetkik komisyonu - İç eksperlerden kurulmuştur. Muhalefet Partileri dahil her türlü insanın gireceği ve bilgi vereceği söylenen insanlardan oluşacağı söylenmektedir. Ancak bunun nasıl düzenlendiği henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır.
2 - Adli komisyon - Hukukçulardan kurulmuştur, Adli ve Hukuki açıdan Hakim ve savcılardan oluşacak komisyonun kaza ile ilgili durumları hukuki açıdan gözden geçirecektir.
3 - Diş Ülkelerden çağrılan eksperlerin komisyonu. Dış Ülkelerdeki eks perlerin , ülkelerindeki hızlı tren konularını daha iyi
değerlendirecekleri ve daha bitaraf olacakları düşünülmektedir. Onların
ülkelerinde uzun zamandan beri hızlı trenler görev yapmaktadır.
Tecrübeleri ve bilgileri onun için daha fazladır. Üstelik onların tarafsız olmaları da daha kolay olacaktır.
Devam edecek!..
Türkiye'de Hava yollarımız oldukça faaldir. Hava yolları tarihi Cumhuriyetle özdeşleşmiştir. 2001 yılında yaklaşık olarak 10 milyon yolcu taşınmış bulunmaktadır. Bazı hava alanlarımız yenilenerek modern hale getirilmiştir. Kapasiteleri arttırılmıştır. Ona rağmen bu oranlar AB standartlarının hala yaklaşık olarak % 50 altındadır. Kısacası yarısı kadardır.
Türkiye'deki Hava alanları 34 adettir. Ancak bunların sadece 21 i, uluslararası statüye tam uygunluk göstermektedir.
Üstelik hava taşımacılığın başlıca yükü , İstanbul-Antalya-Esenboğa-Adnan
Menderes-Dalaman - Trabzon ve Adana'dadır. Sayılan bu birkaç hava yolları
tüm yükün, yaklaşık olarak % 95 şini üstlenmektedir.
Diğer bölgelerdeki hava Limanları arasından bazılarının sadece isimleri vardır. Oradaki faaliyetler ise yok denecek kadar azdır. Kış ve yaz aylarında kazalarda artış var 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan bu kazadan sonra dışarından bir çok heyet eksper olarak Türkiye'ye geldi ve halen de gelmektedir. Bunlar arasında:
Ruslar - Almanlar- Fransızlar- İspanyol ve Japon'ların davet edildikleri düşünülmektedir. Mesela Almanya'dan 3 kişilik heyet geldi. Genel kanı tam sonucun alınması istenirse , heyetlere müdahale edilmemesi gerekmektedir.
İlk incelemeler ve bilgiler
Bir inceleme yetkilisi : Hızlı tren kazasının oluştuğu yerde, hızının 80 klm olması gerekiyordu. Çünkü hemen yakında virajlar başlamaktaydı. Hızın düşürülmesi gereken yerlerden birisi de Pamukkaleydi. Ayrıca "Mekece "ye kadar hız 130 klm., sonra da 80 klm.ye düşmesi gerekirdi.
Geçen 10 hızlı seferi de inceledik ve her zaman buradaki hızın 76-77 klm.
kadar olduğunu tespit ettik. Ancak bu seferdeki hız 110 klm - ye kadar çıkmıştı. Ama tüm sebep budur dense de doğru olmaz. Tüm özellikler incelenmeden kesin karar vermek hatalı olur!
Bunun dışında "Delillerin karartıldığı " söyleniyor. Öyle bir şey yok tüm deliller oradadır. Kazanın olduğu yere dokunmadık (TCDD genel Müdür Yrd. Erol İnal ). Basından: 26.7.04 Tren yolu hakkında yeni düşünceler .Bazı düşüncelere göre tren yoluna yaklaşık olarak 100 metre ilerde SAKARYA nehrinin bulunması da toprak üzerinde etki yaptığı iddia edilmektedir. Bu
bölgede ki toprağın yumuşaklığı ve suların demiryolu toprağını da etkilediği düşünülmektedir bu yüzden demir yolu raylarının da kaydığı iddia edilmektedir.
Son anda makinist tarafından yapılan ani frenin de kazada etkili olduğu, fren parçalarının bulunduğu, geri vagonların, duramadıkları için öndekilere hızlı şekilde çarptıkları ve onları devirdikleri de ileri sürülmektedir.
Kurulan Tetkik Komisyonları
Durumun tetkik edilmesi için 3 ayrı komisyon kuruldu . Bunlar :
1 - Tetkik komisyonu - İç eksperlerden kurulmuştur. Muhalefet Partileri dahil her türlü insanın gireceği ve bilgi vereceği söylenen insanlardan oluşacağı söylenmektedir. Ancak bunun nasıl düzenlendiği henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır.
2 - Adli komisyon - Hukukçulardan kurulmuştur, Adli ve Hukuki açıdan Hakim ve savcılardan oluşacak komisyonun kaza ile ilgili durumları hukuki açıdan gözden geçirecektir.
3 - Diş Ülkelerden çağrılan eksperlerin komisyonu. Dış Ülkelerdeki eks perlerin , ülkelerindeki hızlı tren konularını daha iyi
değerlendirecekleri ve daha bitaraf olacakları düşünülmektedir. Onların
ülkelerinde uzun zamandan beri hızlı trenler görev yapmaktadır.
Tecrübeleri ve bilgileri onun için daha fazladır. Üstelik onların tarafsız olmaları da daha kolay olacaktır.
Devam edecek!..
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006