Pedagog ve Psikolojik Danışman Yaser Yılmaz, "Hızlı okuma, verimliliğin yanında okuma hazzını ve sevgisini de geliştiriyor" diyerek hızlı okumanın verimi arttıracağını söyledi Yaser Yılmaz, özellikle Anlayarak Hızlı Okuma ve Hızlı Test Çözme Teknikleri ile OKS, ÖSS, KPSS, LES, KPDS, TUS gibi sınavlara hazırlanan öğrencilerin can simidi olduğunu ifade etti. Açtıkları kursa, okuma ile doğrudan ilgili mesleklerden öğretmenler, avukatlar ve kurum yöneticilerinden de yoğun ilgi gördüklerini belirten Yılmaz, "Ülkemiz en az okuyan ülkeler arasında yer alıyor. Bunun tarihsel ve toplumsal nedenleri olmakla beraber ilköğretim 1. kademe öğrencileri dakikada ortalama 90 kelime, ilköğretim 2. kademe öğrencileri 110 kelime, lise öğrencileri 125 kelime, üniversite öğrencileri 170 kelime, üniversite mezunları ise 190 kelime okumaktadır. 'Hızlı okursam anlayamam' genel yanlış kanının aksine bu hızlarla sınavlarda istenilen anlama düzeyine ulaşılamaz. Test maddesi paragrafı ya da herhangi bir materyalin anlam bütünlüğünün ve yeterli dikkat yoğunluğunun sağlanabilmesi için bir dakikada en az 540 kelime okuyabilmemiz gerekiyor. Bu da göze çeviklik kazandıran bilgisayar programları ve özel görme teknikleriyle kazanılabiliyor" diye konuştu. Kurs sayesinde en az okunması gereken 540 kelime ile yetinmeyip bir dakikada 1500-2000 ve üzeri kelime okuma hızına ulaşılabildiğini kaydeden Yılmaz, şunları söyledi: "Hızlı okuma, verimliliğin yanında okuma hazzı, sevgisi ve hevesini de geliştiriyor. Ders kitapları dışında hiçbir kitap okumamış olan Anlayarak Hızlı Okuma Eğitimi katılımcıları eğitimin ilk gününden itibaren kitapla ilgili tutumlarının değiştiğini fark edebiliyorlar. Bu eğitim ne kadar erken yaşta alınırsa o kadar iyi sonuç vermektedir. Eğitimi alma yaşı ilköğretim 3. sınıf olup üst sınırı yoktur."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.