Kadir gecesinin, diğer mübarek gün ve gecelere nazaran asıl vakti saklanmıştır. Peygamberimiz tarafından Kadir gecesinin Ramazan ayı içerisinde ve özellikle de Ramazan ayının son on günü içerisinde aranması tavsiye edilmiştir Bildiğiniz gibi Ramazan ayı içerisinde bulunan "Kadir gecesi" bin aydan daha hayırlı olarak bildirilmiştir."Şüphesiz, biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin ne olduğunu sen ne bileceksin! Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh (Cebrail) o gecede, Rablerinin izniyle her türlü iş için iner de iner. O gece, tan yerinin ağarmasına kadar bir esenliktir." (Kadir, 1?5).Kadir gecesinin, diğer mübarek gün ve gecelere nazaran asıl vakti saklanmıştır. Peygamberimiz(s.a.a.) tarafından Kadir gecesinin Ramazan ayı içerisinde ve özellikle de Ramazan ayının son on günü içerisinde aranması tavsiye edilmiştir. Buradaki maksat biz kulların menfaatine yöneliktir. Kadir gecesini aramak niyeti ile yapılacak çabaların yine kendi hanemize sevap olarak yazılacağı için neticede yine bizlerin kârlı çıkacağı muhakkaktır. Büyüklerin; "Her geceyi Kadir bil, her gördüğünü Hızır bil" sözü bunun için söylenmiştir. Kadir gecesi belli bir gece de olsaydı insanlar o geceyi gözler ve bütün gayretini sadece o geceye sarf ederdi. Ancak asıl gecenin saklı tutulması ile tatlı bir heyecanla, tatlı bir arayışla birkaç gece geçirilmesi istenmektedir. Bu arayış dahi kutsal bir arayıştır. Bu da biz kulların menfaatine yöneliktir.Burada iyi niyetle, iyiliğe kavuşmanın gayretine teşvik vardır. Yapılan hiçbir iyiliğin ya da kötülüğün karşılıksız kalmayacağı ayeti kerime ile sabit olduğuna göre; zere kadar iyiliğe karşılık gelecek işler Ramazanda kat kat sevapla karşılık bulacaktır. "Kim, zerre miktarı hayır işlerse; onu görür. Kim de zerre miktarı şer işlerse; onu görür" (Zilzal, 7?8)."Her gördüğünü Hızır bil" sözünde de kişilerin dış görünüşünden çok gönül âlemine önem verilmesi gerektiğinin işareti vardır. Bağımsız Türkiye Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş Hocamız bu konuda insanı tarif ederken "insan gönüldür gönül" ifadesiyle insanın asıl cephesinin gönül cephesi olduğunu izah etmek istemiştir. Bu konuda Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri de "harabat ehlini hor görme zakir, defineye malik viraneler var" sözü ile insanın dış görünüşünden çok gönül cephesinin önemine dikkat çekmektedir. Buradaki temel ölçüye göre mümin kardeşine hoşgörü ile bakar onun manasını zengin biri olarak görürseniz, gönlüne değer verirseniz; Allah'ın her gecesini, her gündüzünü, her anını farklı bir tecelliye ermek için fırsat olarak bilirseniz, kim kârlı çıkar? Varın siz hayal edin değerli dostlar. Bu mantıkla hayatı anlamayı ve yaşamayı Rabbim cümlemize nasip eylesin. Âmin?Yazımızı bitirirken ince bir ayrıntıya dikkat çekmek lüzumu da hissetim."Her geceyi Kadir bil, her gördüğünü Hızır bil" atasözü ile asla ahmak bir bakış açısı istenmez. Buradaki ölçü tamamen Mümin kardeşinle aranızdaki ilişkiler içindir. Yoksa münafık yapılı, misyoner kılıklı, deccal sıfatlı kimseleri hoş görmek değildir. Onlara karşı daha ferasetle bakıp asıl çehrelerini görecek bir bakış gerekir vesselam?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Uğur Kepekçi / diğer yazıları
- Hüseyin Baş soruyor “Türkiye’de yargı bağımsız mı?” / 24.04.2025
- Ulusal egemenliğimizi korumalıyız / 23.04.2025
- Mü’min yalancı olmaz / 22.04.2025
- İbadetin bize kazandırdıkları -2- / 21.04.2025
- İbadetin bize kazandırdıkları -1- / 20.04.2025
- Dava adamıydı Haydar Hocamız / 19.04.2025
- Gönül adamıydı Haydar Hocamız / 18.04.2025
- Çile adamıydı Haydar Hocamız / 17.04.2025
- Allah adamıydı Haydar Hocamız / 16.04.2025
- Fikir adamıydı Haydar Hocamız / 15.04.2025
- Ulusal egemenliğimizi korumalıyız / 23.04.2025
- Mü’min yalancı olmaz / 22.04.2025
- İbadetin bize kazandırdıkları -2- / 21.04.2025
- İbadetin bize kazandırdıkları -1- / 20.04.2025
- Dava adamıydı Haydar Hocamız / 19.04.2025
- Gönül adamıydı Haydar Hocamız / 18.04.2025
- Çile adamıydı Haydar Hocamız / 17.04.2025
- Allah adamıydı Haydar Hocamız / 16.04.2025
- Fikir adamıydı Haydar Hocamız / 15.04.2025