Hazır giyimde iflas fırtınası
Ankara Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Canip Karakuş, hazır giyim sektöründe her biri önemli marka değerlerine sahip olan perakendecilerin peşi sıra iflas kararı almasının endişe verici boyutlara ulaştığını açıkladı
30.03.2013 00:00:00
Ankara Giyim Sanayicileri Derneği (AGSD) Başkanı Canip Karakuş, hazır giyimdeki iflas kararlarının endişe verici boyuta ulaştığına dikkat çekti. Bu gelişmede AVM’lerin de büyük rol oynadığını vurgulayan Karakuş, “Markaların ‘rakibim varsa ben de olmalıyım’ mantığıyla her AVM’de mağaza açma yarışı, adeta sendroma dönüşü-yor. Satış rakamları gideri karşılayamayınca da iflas kaçınılmaz oluyor” dedi.
Esnaf endişeli
Türkiye’de giyim sektöründe faaliyet gösteren önemli pera-kendecilerin battığı ya da iflas ertelediği yönündeki haberlerin son dönemde çok sık duyulur hale geldiğini belirten Karakuş şunları kaydetti: “Rodi Mood, Seven Hill, Wenice Kids, Berk, Uki ve Haan-Gar bunlardan sadece bazıları. Durum böyle olunca perakendeciler, ‘ya bizim de başımıza gelirse’ diye endişe yaşamaya başladılar.” AGSD Başkanı Karakuş, doğru borçlanma stratejisi uygulayan ve kont-rollü bir büyüme politikasına sahip markaların varlıklarını sürdürdüklerine dikkat çekti. Karakuş açıklamasında şu tespitlerde bulundu: “Son dönemde yaşanan ve sektörde endişe yaratan iflasların temel nedeninin, herhangi bir stratejiye dayanmayan kontrolsüz büyüme ve buna bağlı yüksek oranlı borçlanma olduğunu değerlendiriyoruz. İyi bir satranç oyuncusu gibi; rakibini analiz eden, oyunu kurallarına göre oynayan ve hamlelerini zamanında, geleceği planlayarak yapan firmaların güçlenerek büyüme trendlerini sürdürdüğünü görü-yoruz. Aralarında önemli markaların da bulunduğu son dönemde yaşanan iflasların, ‘diğer markalar da mağaza açtı’ diyerek lokasyon ve potansiyel müşteri analizi yapmadan, neredeyse her AVM’de mağaza açıyor olmalarından kaynaklandığını biliyoruz. Satışlar, bırakın beklentiyi alınan kredileri bile geri ödeyemez hale geldiğinde de kaçınılmaz son yani iflaslar yaşanıyor.”
Yabancıya kıyak, yerliye köstek
AVM’lerin dünya çapında ünlü yabancı markalara birçok avantaj sağlarken, yerli markalara haksız rekabet zemini hazırladığının bilindiğini belirten Karakuş, AVM’lerdeki dükkânların metrekaresi yabancı markalara 30 Euro’dan yerli markalara ise 70 Euro’dan kiralandığını bildirdi. Karakuş, AVM’ler marka mezarlıklarına dönüşmeden önce yerli markalara pozitif ayrımcılık yapılması gerektiğini vurguladı. Karakuş, “Bu noktada ABD’de 1950’lerde yaşananların hatırlanması gerektiğini düşünüyorum. O dönem hızla büyüyen AVM’lerin birçoğu markaların zarar ederek çekilmesi üzerine hastane ya da okullara dönüştürülmüştü” uyarısında bulundu. HABER MERKEZİ
Esnaf endişeli
Türkiye’de giyim sektöründe faaliyet gösteren önemli pera-kendecilerin battığı ya da iflas ertelediği yönündeki haberlerin son dönemde çok sık duyulur hale geldiğini belirten Karakuş şunları kaydetti: “Rodi Mood, Seven Hill, Wenice Kids, Berk, Uki ve Haan-Gar bunlardan sadece bazıları. Durum böyle olunca perakendeciler, ‘ya bizim de başımıza gelirse’ diye endişe yaşamaya başladılar.” AGSD Başkanı Karakuş, doğru borçlanma stratejisi uygulayan ve kont-rollü bir büyüme politikasına sahip markaların varlıklarını sürdürdüklerine dikkat çekti. Karakuş açıklamasında şu tespitlerde bulundu: “Son dönemde yaşanan ve sektörde endişe yaratan iflasların temel nedeninin, herhangi bir stratejiye dayanmayan kontrolsüz büyüme ve buna bağlı yüksek oranlı borçlanma olduğunu değerlendiriyoruz. İyi bir satranç oyuncusu gibi; rakibini analiz eden, oyunu kurallarına göre oynayan ve hamlelerini zamanında, geleceği planlayarak yapan firmaların güçlenerek büyüme trendlerini sürdürdüğünü görü-yoruz. Aralarında önemli markaların da bulunduğu son dönemde yaşanan iflasların, ‘diğer markalar da mağaza açtı’ diyerek lokasyon ve potansiyel müşteri analizi yapmadan, neredeyse her AVM’de mağaza açıyor olmalarından kaynaklandığını biliyoruz. Satışlar, bırakın beklentiyi alınan kredileri bile geri ödeyemez hale geldiğinde de kaçınılmaz son yani iflaslar yaşanıyor.”
Yabancıya kıyak, yerliye köstek
AVM’lerin dünya çapında ünlü yabancı markalara birçok avantaj sağlarken, yerli markalara haksız rekabet zemini hazırladığının bilindiğini belirten Karakuş, AVM’lerdeki dükkânların metrekaresi yabancı markalara 30 Euro’dan yerli markalara ise 70 Euro’dan kiralandığını bildirdi. Karakuş, AVM’ler marka mezarlıklarına dönüşmeden önce yerli markalara pozitif ayrımcılık yapılması gerektiğini vurguladı. Karakuş, “Bu noktada ABD’de 1950’lerde yaşananların hatırlanması gerektiğini düşünüyorum. O dönem hızla büyüyen AVM’lerin birçoğu markaların zarar ederek çekilmesi üzerine hastane ya da okullara dönüştürülmüştü” uyarısında bulundu. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.