Havacılık sanayii ülkeleri lider yapar
THY Teknik AŞ Genel Müdürü İsmail Demir, havacılık sanayinin ülkeleri lider yapan kilometre taşlarından biri olduğuna dikkat çekerek, “Havacılık sanayii, 300 kadar teknolojiyi tetikler, çarpanları ile ülkelerin teknoloji platformunu en yüksek düzeye taşır
22.03.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türkiye’de sivil havacılık sektöründe yaşanan gelişmeler ve 2023 vizyonunda
gerçekleştirilmesi düşünülen projeler, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Mimar ve Mühendisler Grubu’nun İTÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği Fakültesi’nde gerçekleştirdiği ‘Türkiye’de Sivil Havacılık Sektörü’ konulu
panelde ele alındı. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, THY Teknik A.Ş. Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir ve İTÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hayri Acar’ın sunum yaptığı panelde, havacılık sanayi, faaliyetler ve gerçekleştirilen faaliyetlerin sürdürülebilir
olabilmesi için neler yapılması gerektiği konuları tartışıldı.
Uçak sayısı 374
Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, Türkiye’de ilk havacılık çalışmalarının 1912 yılında bugünkü Atatürk Havalimanı’nda başladığını ve 1933 yılında 5 uçaklık bir filo ile Türk Hava Postaları adıyla ilk Sivil Hava Taşımacılığının başladığını belirtti. 2003 ile 2013 yılları arasında havacılık sektörünün kaydettiğini gelişmeler hakkında bilgi veren Ekşi, Türkiye’de 2003 yılında 162 olan uçak sayısının 2013 yılında 374’e çıkarak yüzde 130 artık
kaydettiğini söyledi.
THY Teknik AŞ Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir, havacılık sanayinin ülkeleri lider yapan kilometre taşlarından biri olduğuna dikkat çekerek, “Havacılık sanayi, 300 kadar teknolojiyi tetikler, çarpanları ile ülkelerin teknoloji platformunu en yüksek düzeye taşır. Ülkelerin savunma ve güvenlik ihtiyaçları için de köklü bir teminat olmakla birlikte havacılık sanayi ile ticari ve askeri uçaklar, genel amaçlı uçaklar,
helikopterler ve insansız uçaklar üretilmektedir. Ayrıca bir özelliği de uzay sanayisinin ana kapısıdır” dedi.
Hava araçları ve bu araçların tarihsel gelişiminden bahseden Demir, Boeing ve Airbus şirketlerini havacılık sanayinin iki büyük oyuncusu olarak nitelendirdi. Havacılık pazarında ABD’nin egemen olduğunu belirten Demir, “Dünya havacılık endüstrisinde yer alan 39 bin kuruluşun 25’i ABD odaklıdır. Havacılık sanayisinin yüzde 65’i küresel güç ve liderlik konumunun bir gereği olarak ABD’ye aittir. Havacılık sektörü; 3.6 trilyon dolarla dünya milli gelirinin yüzde 7.5’ini oluşturuyor. Doğrudan ve dolaylı olarak 32 milyon kişiye iş imkânı sunuyor.”
Türkiye’de sivil havacılık sektöründe yaşanan gelişmeler ve 2023 vizyonunda
gerçekleştirilmesi düşünülen projeler, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Mimar ve Mühendisler Grubu’nun İTÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği Fakültesi’nde gerçekleştirdiği ‘Türkiye’de Sivil Havacılık Sektörü’ konulu
panelde ele alındı. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, THY Teknik A.Ş. Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir ve İTÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hayri Acar’ın sunum yaptığı panelde, havacılık sanayi, faaliyetler ve gerçekleştirilen faaliyetlerin sürdürülebilir
olabilmesi için neler yapılması gerektiği konuları tartışıldı.
Uçak sayısı 374
Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, Türkiye’de ilk havacılık çalışmalarının 1912 yılında bugünkü Atatürk Havalimanı’nda başladığını ve 1933 yılında 5 uçaklık bir filo ile Türk Hava Postaları adıyla ilk Sivil Hava Taşımacılığının başladığını belirtti. 2003 ile 2013 yılları arasında havacılık sektörünün kaydettiğini gelişmeler hakkında bilgi veren Ekşi, Türkiye’de 2003 yılında 162 olan uçak sayısının 2013 yılında 374’e çıkarak yüzde 130 artık
kaydettiğini söyledi.
THY Teknik AŞ Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir, havacılık sanayinin ülkeleri lider yapan kilometre taşlarından biri olduğuna dikkat çekerek, “Havacılık sanayi, 300 kadar teknolojiyi tetikler, çarpanları ile ülkelerin teknoloji platformunu en yüksek düzeye taşır. Ülkelerin savunma ve güvenlik ihtiyaçları için de köklü bir teminat olmakla birlikte havacılık sanayi ile ticari ve askeri uçaklar, genel amaçlı uçaklar,
helikopterler ve insansız uçaklar üretilmektedir. Ayrıca bir özelliği de uzay sanayisinin ana kapısıdır” dedi.
Hava araçları ve bu araçların tarihsel gelişiminden bahseden Demir, Boeing ve Airbus şirketlerini havacılık sanayinin iki büyük oyuncusu olarak nitelendirdi. Havacılık pazarında ABD’nin egemen olduğunu belirten Demir, “Dünya havacılık endüstrisinde yer alan 39 bin kuruluşun 25’i ABD odaklıdır. Havacılık sanayisinin yüzde 65’i küresel güç ve liderlik konumunun bir gereği olarak ABD’ye aittir. Havacılık sektörü; 3.6 trilyon dolarla dünya milli gelirinin yüzde 7.5’ini oluşturuyor. Doğrudan ve dolaylı olarak 32 milyon kişiye iş imkânı sunuyor.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.