Gıda sektörü e-ticaretin yükselen yıldızı
Türkiye'de her yıl yaklaşık yüzde 50 büyüme hacmine sahip olan e-ticaret sektörü, içinde barındırdığı fırsatlarla her sektörden yatırımcıların ilgisini çekiyor
01.08.2012 00:00:00
Türkiye'de her yıl yaklaşık yüzde 50 büyüme hacmine sahip olan e-ticaret sektörü, içinde barındırdığı fırsatlarla her sektörden yatırımcıların ilgisini çekiyor. Yüzde 17'lik oranı ile e-ticarette en çok işlem hacmine sahip sektörler arasında dördüncü sırada yer online gıda sektörü, önemli bir büyüme potansiyeli vaat ediyor. Küresel çapta online gıda perakendeciliği sektörünün tahmini büyüklüğü ise 23 milyar dolar düzeyinde. Bu rakamın 9 milyar doları ABD'den ve bir o kadarı da İngiltere'den geliyor. 2014'e kadar sanal market pazarında yüzde 50'lik bir büyüme olacağı tahmin ediliyor. Dünyanın en büyük perakendecilerine bakıldığında, sanal marketin en kuvvetli oyuncusunun geçtiğimiz yılki cirosunun yaklaşık yüzde 4'ünün online kanaldan geldiği görülüyor. Türkiye'deki sanal market cirolarında ise bu oran yüzde yarımın bile altında. Gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında, Türkiye'nin sanal market erişiminde 1'e 10'luk bir geride kalma durumu söz konusu. Geleneksel mağazacılıkta uygulanan müşteri ilişkileri yönetimi yaklaşımları e-ticaret için yeterli değil. Buradaki sadakati yakalamak için farklı ve yeni uygulamalara ihtiyaç duyuluyor. Bir müşteri, sunulan hizmetten memnun olmasa bile, sadece konum olarak kendisine yakın olduğu için bir mağazayı tercih edebilir. Ancak e-ticarette, mutsuz müşterinin rakip siteye yönelmesi yalnızca birkaç saniye alır ve o müşteri kaybedilmiş sayılır. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.