Gıda ihracatında gözler Asya'da
Covid 19 sonrasında Türk gıda ürünlerine talep attı. Dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi Hindistan ve dünyanın en önemli ticaret merkezlerinden Singapur Türk gıda ürünlerini talep ediyor.
02.06.2020 17:06:00





Covid 19 sonrasında Türk gıda ürünlerine talep attı. Dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi Hindistan ve dünyanın en önemli ticaret merkezlerinden Singapur Türk gıda ürünlerini talep ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Covid 19 sonrasında dünya genelinde gıda ürünlerine talepte bir düşüş yaşanmadığını, EİB'nin Nisan ayında gerçekleştirdiği 819 milyon dolarlık ihracatta tarım ürünleri ihracatının yüzde 45 paya ulaştığını kaydetti.
Hindistan dev pazar
Hindistan'ın 2.9 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe sahip olduğunun altını çizen Yeni Delhi Ticaret Müşaviri Aysun Ergezer Timur, "Rotamızı daha fazla Hindistan'a yönlendirmemiz gerekiyor çok büyük bir potansiyel var" şeklinde konuştu. Hindistan pazarını Türk firmaları açısından bakir kalmış bir pazar olarak tanımlayan Mumbai Ticaret Ataşesi Hüseyin Aydın da, tespitlerini şu şekilde dile getirdi: "Firmalarımız Hindistan'ı alternatif pazar olarak görüyorlar. Hindistan ile Türkiye arasındaki uçuş mesafesi 6-6.5 saat olmasına karşın, insanımızın zihnindeki uçuş mesafesi çok daha fazla. Bu da algının düşüklüğünün bir göstergesi... Bu pazarda iş yapmak isteyen firmalarımızın orta vadeli düşünmesi gerekiyor. Ülkede kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm, zeytin, zeytinyağına yöneliş var. Zeytinyağına ülkede ilave bir talep var. Türk kayısısı biliniyor ve tercih ediliyor ancak zeytin ve zeytinyağında İspanyol, İtalyan ve Yunan markaları var. Hindistan'a 200-250 gramlık kavanozlarda bu ülkeye zeytin satılabilir. Taze elma ihracatımızda dört kat artış oldu. 1.4 milyarlık büyük bir pazar. Mobilyada ciddi bir talep var. Mobilyasını ağırlıklı olarak Çin'den alıyor. Türk mobilyası dizayn ve kalite olarak Hindistan pazarında yer alabileceğini düşünüyoruz" diyerek görüşlerini özetledi. Singapur Ticaret Müşaviri Müge Dağlı Durukan da "Singapur'un 13 milyar dolarlık gıda ithalatından daha fazla pay alabiliriz" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Hindistan dev pazar
Hindistan'ın 2.9 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe sahip olduğunun altını çizen Yeni Delhi Ticaret Müşaviri Aysun Ergezer Timur, "Rotamızı daha fazla Hindistan'a yönlendirmemiz gerekiyor çok büyük bir potansiyel var" şeklinde konuştu. Hindistan pazarını Türk firmaları açısından bakir kalmış bir pazar olarak tanımlayan Mumbai Ticaret Ataşesi Hüseyin Aydın da, tespitlerini şu şekilde dile getirdi: "Firmalarımız Hindistan'ı alternatif pazar olarak görüyorlar. Hindistan ile Türkiye arasındaki uçuş mesafesi 6-6.5 saat olmasına karşın, insanımızın zihnindeki uçuş mesafesi çok daha fazla. Bu da algının düşüklüğünün bir göstergesi... Bu pazarda iş yapmak isteyen firmalarımızın orta vadeli düşünmesi gerekiyor. Ülkede kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm, zeytin, zeytinyağına yöneliş var. Zeytinyağına ülkede ilave bir talep var. Türk kayısısı biliniyor ve tercih ediliyor ancak zeytin ve zeytinyağında İspanyol, İtalyan ve Yunan markaları var. Hindistan'a 200-250 gramlık kavanozlarda bu ülkeye zeytin satılabilir. Taze elma ihracatımızda dört kat artış oldu. 1.4 milyarlık büyük bir pazar. Mobilyada ciddi bir talep var. Mobilyasını ağırlıklı olarak Çin'den alıyor. Türk mobilyası dizayn ve kalite olarak Hindistan pazarında yer alabileceğini düşünüyoruz" diyerek görüşlerini özetledi. Singapur Ticaret Müşaviri Müge Dağlı Durukan da "Singapur'un 13 milyar dolarlık gıda ithalatından daha fazla pay alabiliriz" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.