Genelkurmay'dan cevap
Genelkurmay Başkanlığı, uluslararası hava sahasında Suriye tarafından düşürülen Türk uçağı hakkında yabancı bir basın organında yer alan iddialarla ilgili açıklama yaptı
02.07.2012 00:00:00
Genelkurmay Başkanlığı, uluslararası hava sahasında Suriye tarafından düşürülen Türk uçağı hakkında yabancı bir basın organında yer alan iddialarla ilgili açıklama yaptı. 22 Haziran 2012 tarihinde, Doğu Akdeniz'de, uluslararası hava sahasında Suriye tarafından düşürülen Türk uçağıyla ile ilgili yabancı bir basın organına dayanılarak verilen iddialara açıklık getirmek ihtiyacı duyulduğunu belirten Genelkurmay açıklamasında şöyle dedi:
“Daha önce birçok kez açıklandığı şekilde, 22 Haziran 2012 tarihinde Doğu Akdeniz'de, uluslararası hava sahasında, Hv.K.K.lığımıza ait bir uçağımız (iddia edildiği gibi iki uçak değil), tanıtma sistemleri açık, tek ve silahsız olarak bölgede mevcut radarımızın performansının test edilmesi maksadıyla görev uçuşu yaptığı esnada düşmüştür.” Uçağımızın yaklaşık 5 dakikalık hava sahası ihlali yaptığının ifade edildiği açıklamada, “Radar iz analizine ve telsiz konuşmalarına göre uçağımıza bu uçuşu esnasında herhangi bir müdahale yapılmamıştır.
Uçağımız, 2'nci test uçuşunda 4 numaralı profile doğru 7.400 feet irtifada seyir halinde iken saat 11.56'da uluslararası hava sahasında aniden irtifa kaybederek saat 11.57'de radarla irtibatı/teması kesilmiştir. Bunun üzerine havadan ve denizden arama ve kurtarma faaliyetlerine derhal başlanmış ve uçağımızın kayıp olduğu kamuoyuna açıklanmıştır. Bilahare, uçağımızın Suriye tarafından düşürüldüğü öğrenilmiştir. Sonuç olarak; elde mevcut radar görüntülerine ve yapılan idari araştırma sonucuna göre, uçağımız 12 mil olan Suriye karasularının bir mil dışında, takriben 13 mil uzakta vurulmuş ve istikrarlı uçtuğu en son noktanın koordinatı 35 48.22 Kuzey, 35 33.21 Doğu olup, bu noktadan itibaren süratle irtifa ve hız kaybettiği ve Suriye kara kıtasına 16 km. (8,5 mil) uzaklıkta, Suriye karasularında muhtemelen 35 48.26 Kuzey, 35 37.59 Doğu koordinatına düştüğü belirlenmiştir. Pilotlarımızın akıbeti hakkında elimizde henüz bir bilgi mevcut değildir. Uçak enkazının çıkarılması için Nautilus gemisi bölgeye intikal halinde olup 02 Temmuz 2012 Pazartesi günü akşam saatlerinde bölgede olması beklenmektedir” denildi. ANKA
“Daha önce birçok kez açıklandığı şekilde, 22 Haziran 2012 tarihinde Doğu Akdeniz'de, uluslararası hava sahasında, Hv.K.K.lığımıza ait bir uçağımız (iddia edildiği gibi iki uçak değil), tanıtma sistemleri açık, tek ve silahsız olarak bölgede mevcut radarımızın performansının test edilmesi maksadıyla görev uçuşu yaptığı esnada düşmüştür.” Uçağımızın yaklaşık 5 dakikalık hava sahası ihlali yaptığının ifade edildiği açıklamada, “Radar iz analizine ve telsiz konuşmalarına göre uçağımıza bu uçuşu esnasında herhangi bir müdahale yapılmamıştır.
Uçağımız, 2'nci test uçuşunda 4 numaralı profile doğru 7.400 feet irtifada seyir halinde iken saat 11.56'da uluslararası hava sahasında aniden irtifa kaybederek saat 11.57'de radarla irtibatı/teması kesilmiştir. Bunun üzerine havadan ve denizden arama ve kurtarma faaliyetlerine derhal başlanmış ve uçağımızın kayıp olduğu kamuoyuna açıklanmıştır. Bilahare, uçağımızın Suriye tarafından düşürüldüğü öğrenilmiştir. Sonuç olarak; elde mevcut radar görüntülerine ve yapılan idari araştırma sonucuna göre, uçağımız 12 mil olan Suriye karasularının bir mil dışında, takriben 13 mil uzakta vurulmuş ve istikrarlı uçtuğu en son noktanın koordinatı 35 48.22 Kuzey, 35 33.21 Doğu olup, bu noktadan itibaren süratle irtifa ve hız kaybettiği ve Suriye kara kıtasına 16 km. (8,5 mil) uzaklıkta, Suriye karasularında muhtemelen 35 48.26 Kuzey, 35 37.59 Doğu koordinatına düştüğü belirlenmiştir. Pilotlarımızın akıbeti hakkında elimizde henüz bir bilgi mevcut değildir. Uçak enkazının çıkarılması için Nautilus gemisi bölgeye intikal halinde olup 02 Temmuz 2012 Pazartesi günü akşam saatlerinde bölgede olması beklenmektedir” denildi. ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.