'Fast food' sektörünün sonu mu geliyor?
McDonald's, Pepsi, Coca Cola, Burger King, KFC gibi Amerikan yiyecek kültürünü pazarlayan şirketlerin satışları giderek dünya genelinde azalıyor. Söz konusu şirketlerin geleceği ile ilgili Batı medyasında karamsar tablolar ortaya konuluyor
23.10.2014 00:00:00
YENİ MESAJ/ÖZEL HABERİngilizcede Mc Donald's, Pepsi, Coca Cola, Burger King gibi gıda şirketleri ile restoran zincirlerinin ürettiği yiyeceklere 'junk food' yani 'çöp yiyecek' deniliyor. Genelde çocuklarla gençlerin tükettiği bu ürünlerin insan sağlığına zararlı olduğu sadece Türkiye'de değil dünya genelinde her gün gazetelerin sağlık sayfalarında yer alıyor. Bu nedenle söz konusu şirketlerin önemli sayıda ürününün satışı birçok ülkede ilk ve ortaöğretim okullarının kantinlerinde yasaklandı. Türkiye'de bu ülkeler arasında yer alıyor. Durum bu olunca bu tarz ürünlerin satışları azalmaya başladı. Bir dönem sona mı eriyor? Elbette şimdiden Mc Donald's ile Pepsi'nin, Coca Cola'nın sonunun geldiğini söylemek erken olur ama Amerikan medyası piyasa performansını referans alarak şimdiden 'çöp yiyecek' sektörünün günbatımının geldiğini yazmaya başladı. Nitekim McDonald's'ın bilançoları altüst olmuş durumda. Şirketin net geliri Temmuz-Eylül döneminde yüzde 30 azalarak 1 milyar 70 milyon dolara indi. CEO Don Thomson, performanslarının beklentilerin altında gerçekleştiğini kaydederek, "Cepheden gelen iç ve dış rüzgârlar beklenilenden daha güçlüydü. Bu önemli meydan okumalara önemli değişikliklerle cevap vereceğiz" dedi. Coca Cola cephesine gelince Ağustos- Eylül döneminde net geliri 2 milyar 450 milyon dolardan 2 milyar 110 milyon dolara düştü. Bu gelişme üzerine şirket diyete girmeyi planlıyor: 2019 yılına kadar gazlı içecekler bölümünde 3 milyar dolar tasarruf yapılacak! Tasarrufun işçi çıkararak mı yoksa başka şekilde mi olacağı henüz kamuoyuna açıklanmadı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.