Sosyal Devlet/Milli Devlet'in reel ve somut ekonomi modeli olan Milli Ekonomi Modeli'nde faiz, ekonomilerde dengeleri bozan, sermayenin belli ellerde tekelleşmesine yol açan ve Sosyal Adalet'i engelleyen bir hastalık olarak görülmektedir.
Çalışmadan para kazanmanın önünü açan, paranın belli ellerde tekelleşmesini sağlayan, talebi daraltan, işçi ücretlerini aşağıya çeken ve verimliliği düşüren faiz ile piyasaların dengede olması imkânsızdır.Piyasa dengelerinin sağlanması için, üretim ve tüketim yapan herkesin cebinde para olması gerekir. Faiz, paranın belli ellerde stoklanmasına sebep olduğu için; stoklanan para ile, ancak "parayı elinde bulunduran"lara "var olan gelir"den daha fazla pay almayı sağlayacak bir "gelir transferi" yapılmış olur. Bu durum, gelir dağılımındaki dengesizliğin de sebebidir. Milli Devlet, sadece para ile para kazanan küçük bir azınlığın işine yarayan faizi reddetmektedir. Faiz, ülke ekonomilerini çökerten öyle bir illettir ki; başlangıçta yatırım ve üretim için sermaye gruplarından faizle para alan ülkeler, zaman içinde önce aldıkları parayı ödemek, sonra da aldıkları paranın faizini ödemek için tekrar para almak zorunda kalmışlardır.Sonuç, ülkemizde olduğu gibi, toplanan vergilerin halka hizmet için kullanılması yerine, birkaç küresel rant grubuna ve onların yerli taşeronlarına aktarılması olmaktadır. Faizin sebep olduğu iktisadi problemler şöyle sıralanabilir:1- Üretim maliyetlerini arttırması,maliyet enflasyonuna sebep olması,2- Talebi daraltarak ekonomilerde sürekli büyüme için gerekli olan tüketimi engelleyerek ekonomilerin krize girmesine neden olması,3- İşçi ücretlerini aşağıya çekmesi? Çünkü maliyetleri artan üretici, bir taraftan piyasada tüketim daralırken; bu maliyet artışını fiyatlara yansıtmamak için diğer maliyet kalemlerinden kısıntıya gidecektir.4- Parayı stoklayarak paranın vazifesini ifa etmesine engel olması,5- Verimliği düşürmesi... Paranın piyasalardan çekilmesi ile, emeği devreye koyacak paranın bu vazifesini ifa edememesi, atıl işgücünü ortaya çıkarmaktadır.6- Ülkeler, faizle birlikte borç batağına sokularak siyasi bağımsızlıkları ellerinden alınmaktadır.7- Faiz batağına sokulan devletler, vergi gelirlerini vatandaşlarına hizmet olarak sunmak yerine, global tefecilere aktarmakta; böylece hem sosyal denge bozulmakta, hem de global soygun düzeni ortaya çıkmaktadır. SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET / Prof. Dr. Haydar Baş'ın kaleminden
SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET İÇİN NE DEDİLERProf. Sekip Sokoloviç / Sarayevo/ Bosna HersekMEM insanların doğal ihtiyaçlarını karşılıyorMilli Ekonomi Modeli gelişmiş ülkelerin aracı olan yüksek vergiler, borçlandırma olmaksızın tüm kaynakları kullanarak insanların ihtiyaçlarını sağlayan bir araçtır. Sağlık reformunu içeren ekonomik özgürlük büyük farklılıkların üstesinden gelmek için çok gereklidir. Milli Ekonomi Modeli insanların yapay değil doğal ihtiyaçlarını karşılamak için gerçek ekonomi, sağlık ve eğitimi sağlar. Milli Devlet/Sosyal Devletin vazifesi toplumun başta eğitim ve sağlıklı olmak üzere bütün ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaktadır. Dışardan alınan kredilerle eğitim ve sağlık hizmetini doğru ve eksiksiz yapmak mümkün değildir. Kaldı ki alınan kredilerin nerede ve hangi şartlarda kullanılacağı da ayrı bir problemdir. Bir ülkenin sağlık öncesi yatırımları en üst düzeyde olmalı ki sağlık problemi en aza indirilebilsin. Milli Devlet sağlık sektörünün bütün imkan ve nimetlerini, aile hekimliğini, çevre sağlığını bakıma muhtaç, sahipsiz, kimsesiz çocukların , yaşlıların , emekli, dul ve yetimlerin sağlığını milli bir politika olarak halkına sunmaktadır. Ayrıca Milli Devlet/Sosyal Devlet işsizliği, fakirliği, yoksulluğu temelinden çözdüğü için bunların fert, aile ve toplum üzerindeki yan tesirlerini ortadan kaldırır.
Çalışmadan para kazanmanın önünü açan, paranın belli ellerde tekelleşmesini sağlayan, talebi daraltan, işçi ücretlerini aşağıya çeken ve verimliliği düşüren faiz ile piyasaların dengede olması imkânsızdır.Piyasa dengelerinin sağlanması için, üretim ve tüketim yapan herkesin cebinde para olması gerekir. Faiz, paranın belli ellerde stoklanmasına sebep olduğu için; stoklanan para ile, ancak "parayı elinde bulunduran"lara "var olan gelir"den daha fazla pay almayı sağlayacak bir "gelir transferi" yapılmış olur. Bu durum, gelir dağılımındaki dengesizliğin de sebebidir. Milli Devlet, sadece para ile para kazanan küçük bir azınlığın işine yarayan faizi reddetmektedir. Faiz, ülke ekonomilerini çökerten öyle bir illettir ki; başlangıçta yatırım ve üretim için sermaye gruplarından faizle para alan ülkeler, zaman içinde önce aldıkları parayı ödemek, sonra da aldıkları paranın faizini ödemek için tekrar para almak zorunda kalmışlardır.Sonuç, ülkemizde olduğu gibi, toplanan vergilerin halka hizmet için kullanılması yerine, birkaç küresel rant grubuna ve onların yerli taşeronlarına aktarılması olmaktadır. Faizin sebep olduğu iktisadi problemler şöyle sıralanabilir:1- Üretim maliyetlerini arttırması,maliyet enflasyonuna sebep olması,2- Talebi daraltarak ekonomilerde sürekli büyüme için gerekli olan tüketimi engelleyerek ekonomilerin krize girmesine neden olması,3- İşçi ücretlerini aşağıya çekmesi? Çünkü maliyetleri artan üretici, bir taraftan piyasada tüketim daralırken; bu maliyet artışını fiyatlara yansıtmamak için diğer maliyet kalemlerinden kısıntıya gidecektir.4- Parayı stoklayarak paranın vazifesini ifa etmesine engel olması,5- Verimliği düşürmesi... Paranın piyasalardan çekilmesi ile, emeği devreye koyacak paranın bu vazifesini ifa edememesi, atıl işgücünü ortaya çıkarmaktadır.6- Ülkeler, faizle birlikte borç batağına sokularak siyasi bağımsızlıkları ellerinden alınmaktadır.7- Faiz batağına sokulan devletler, vergi gelirlerini vatandaşlarına hizmet olarak sunmak yerine, global tefecilere aktarmakta; böylece hem sosyal denge bozulmakta, hem de global soygun düzeni ortaya çıkmaktadır. SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET / Prof. Dr. Haydar Baş'ın kaleminden
SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET İÇİN NE DEDİLERProf. Sekip Sokoloviç / Sarayevo/ Bosna HersekMEM insanların doğal ihtiyaçlarını karşılıyorMilli Ekonomi Modeli gelişmiş ülkelerin aracı olan yüksek vergiler, borçlandırma olmaksızın tüm kaynakları kullanarak insanların ihtiyaçlarını sağlayan bir araçtır. Sağlık reformunu içeren ekonomik özgürlük büyük farklılıkların üstesinden gelmek için çok gereklidir. Milli Ekonomi Modeli insanların yapay değil doğal ihtiyaçlarını karşılamak için gerçek ekonomi, sağlık ve eğitimi sağlar. Milli Devlet/Sosyal Devletin vazifesi toplumun başta eğitim ve sağlıklı olmak üzere bütün ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaktadır. Dışardan alınan kredilerle eğitim ve sağlık hizmetini doğru ve eksiksiz yapmak mümkün değildir. Kaldı ki alınan kredilerin nerede ve hangi şartlarda kullanılacağı da ayrı bir problemdir. Bir ülkenin sağlık öncesi yatırımları en üst düzeyde olmalı ki sağlık problemi en aza indirilebilsin. Milli Devlet sağlık sektörünün bütün imkan ve nimetlerini, aile hekimliğini, çevre sağlığını bakıma muhtaç, sahipsiz, kimsesiz çocukların , yaşlıların , emekli, dul ve yetimlerin sağlığını milli bir politika olarak halkına sunmaktadır. Ayrıca Milli Devlet/Sosyal Devlet işsizliği, fakirliği, yoksulluğu temelinden çözdüğü için bunların fert, aile ve toplum üzerindeki yan tesirlerini ortadan kaldırır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.