Samsun Milli Eğitim Müdürü Muharrem Aykan, ev ödevi yapan öğrencilerin yapmayanlardan daha başarılı olduğunu söyledi. Aykan, ev ödevinin çocukların sorumluluk duygularının ve öz disiplinlerinin gelişmesi açısından önemli olduğunu belirtti.
Ödev yapmanın, ders çalışmanın en önemli etkenlerinden birisi olduğuna dikkat çeken Milli Eğitim Müdürü Aykan, ev ödevlerinin veli ile çocuklar arasında akşam kavgasına dönüşmemesini istedi.
Ödev, dersin bir alt birimidir
Aykan, "Ödev yaparak ders çalışan ve hazırlanan öğrenciler, yapmayanlara oranla daha başarılı. Çocuklar da veliler de ödevlerden zaman zaman sonsuza kadar kurtulmak ister. Aslında ödev yapmakla ders çalışmanın bittiği mantığından kurtulmak gerekir. Ödev, dersin bir alt birimidir. Ders çalışmanın içinde tekrar etme, araştırma yapma, okuma, dinleme, izleme, gözlem yapma, ertesi güne hazırlıklı gelme gibi davranışlar vardır. Yani ev ödeviyle ders çalışma işlevi bitmez. Ödev yapmanın ders çalışmadaki önemli etkenlerden biri olduğu anlaşılmalı ve ödevden kurtulmaya çalışılmamalıdır. Zira küçük yaşta bu alışkanlığı elde etmeyenler yetişkin olduğunda asalak olur" diye konuştu.
Ödev yapan öğrenciler,
daha başarılı
Ev ödevleri öğrencinin motive gücünü arttırdığına işaret ederek, tutarlı bir şekilde ödev yapan öğrencilerin yapmayanlara göre akademik olarak başarılı olduğunu açıklayan Aykan, şunları söyledi:
"Ödevler, öğrenme ve okuldaki başarıyı pekiştirir. Öğrenci yeni alanlarla tanışırken, öğretmenin çocuğun yardıma ihtiyacı olan alanları belirlemesine yardımcı olur. Ödevler okul ve ev arasında bir köprüdür. Öğrenciye kurallara uymayı, işe zamanında başlama ve bitirmeyi, sorumluluk üstlenmeyi, kendi başına iş yapma yeteneğini kazandırır. Öte yandan, çocuğun başarısına katkı sağlayacak ödevlerin, seviyeye uygunluğuna, az ve öz verilmesi ile ağır olmamasına özen gösterilmeli, çocuklar bıktırılmamalıdır."
Ödev yapmanın, ders çalışmanın en önemli etkenlerinden birisi olduğuna dikkat çeken Milli Eğitim Müdürü Aykan, ev ödevlerinin veli ile çocuklar arasında akşam kavgasına dönüşmemesini istedi.
Ödev, dersin bir alt birimidir
Aykan, "Ödev yaparak ders çalışan ve hazırlanan öğrenciler, yapmayanlara oranla daha başarılı. Çocuklar da veliler de ödevlerden zaman zaman sonsuza kadar kurtulmak ister. Aslında ödev yapmakla ders çalışmanın bittiği mantığından kurtulmak gerekir. Ödev, dersin bir alt birimidir. Ders çalışmanın içinde tekrar etme, araştırma yapma, okuma, dinleme, izleme, gözlem yapma, ertesi güne hazırlıklı gelme gibi davranışlar vardır. Yani ev ödeviyle ders çalışma işlevi bitmez. Ödev yapmanın ders çalışmadaki önemli etkenlerden biri olduğu anlaşılmalı ve ödevden kurtulmaya çalışılmamalıdır. Zira küçük yaşta bu alışkanlığı elde etmeyenler yetişkin olduğunda asalak olur" diye konuştu.
Ödev yapan öğrenciler,
daha başarılı
Ev ödevleri öğrencinin motive gücünü arttırdığına işaret ederek, tutarlı bir şekilde ödev yapan öğrencilerin yapmayanlara göre akademik olarak başarılı olduğunu açıklayan Aykan, şunları söyledi:
"Ödevler, öğrenme ve okuldaki başarıyı pekiştirir. Öğrenci yeni alanlarla tanışırken, öğretmenin çocuğun yardıma ihtiyacı olan alanları belirlemesine yardımcı olur. Ödevler okul ve ev arasında bir köprüdür. Öğrenciye kurallara uymayı, işe zamanında başlama ve bitirmeyi, sorumluluk üstlenmeyi, kendi başına iş yapma yeteneğini kazandırır. Öte yandan, çocuğun başarısına katkı sağlayacak ödevlerin, seviyeye uygunluğuna, az ve öz verilmesi ile ağır olmamasına özen gösterilmeli, çocuklar bıktırılmamalıdır."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.