e-ticaret şikayetleri patladı
Çözüm platformu Şikayetvar, 2024 yılı verilerini açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda bir yıl içerisinde 520 bini aşkın şikayet çözüme kavuştu. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına geldi.
14.02.2025 21:03:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT
![e-ticaret şikayetleri patladı](resimler/haberler/27/e-ticaret-sikayetleri-patladi-H1558044-11.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![e-ticaret şikayetleri patladı](resimler/haberler/27/e-ticaret-sikayetleri-patladi-H1558044-12.webp)
![](temalar/resimler/bos.gif)
![](temalar/resimler/bos.gif)
Şikayetvar'ın açıkladığı verilere göre 2023'te 193 bin 993 olan kayıtlı marka sayısı 2024'te 212 bin 424'e ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. Şikayetvar aracılığıyla 3 milyon 188 bin 999 şikayet çözüme kavuştu. 2024'te şikayetlere toplam 482 bin 933 yorum gelirken, yüzde 13.8'lik artışla 1 milyon 533 bin 832 yeni kullanıcı platforma dahil oldu. Böylelikle Şikayetvar'ın toplam kullanıcı sayısı 12 milyon 619 bin 829'a ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. Mart ayı Şikayetvar trafiğinin en yüksek olduğu ay olarak öne çıktı. 22 Temmuz tarihi ise 2024'te en çok şikayet gelen gün oldu. Şikayetvar tarafından açıklanan verilere göre e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayet sayısıyla tüketicilerin en çok çözüm beklediği sektör oldu. Onu sırasıyla internet platformları (354 bin 994 şikayet sayısı), finans (339 bin 501 şikayet sayısı) ve iletişim sektörü takip etti (291 bin 941 şikayet sayısı). Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım öne çıkan diğer sektörler oldu.
Habersiz iptal edilen siparişler can sıktı
Platform tarafından yapılan çalışmaya göre, 2024'te tüketiciler e-ticaret sektörüyle ilgili en çok, sipariş ettikleri ürünlerin haber verilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatla yeniden satışa sunulmasından şikayetçi oldu. Gönderilen ürünlerin, sitedeki görsellerle uyuşmaması veya kalitesiz ve ayıplı ürünlerin teslim edilmesi sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer aldı. Ayrıca geç teslimat ve kargodaki sorunlar, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı bu sektörle ilgili en çok şikayet edilen başlıkları arasında kendine yer buldu.
Finans sektöründe en çok nelerden şikayet edildi?
2024 yılında Şikayetvar'a finans sektörüyle ilgili ulaşan şikayetler incelendiğinde, kredi kartlarından habersiz şekilde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması en çok şikayet edilen konu olarak öne çıkıyor. İşlem ücretleri ve kart aidatları, kampanya ve puan problemleri, ATM sorunları öne çıkan diğer başlıklardan arasında yer aldı.
Şikayette kategori lideri kargo ve özel bankalar
2024 yılını kategori bazında değerlendirdiğimizde ise en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayet sayısıyla kargo sektörü olduğu görünüyor. Özel bankalar 149 bin 43 şikayet sayısıyla ikinci sırada yer alırken GSM operatörlerinin üçüncü sırada konumlandığını görüyoruz (146 bin 142 şikayet sayısı).
2024 adeta dolandırıcıların yılı oldu!
Çözüm platformu Şikayetvar'ın yıl sonu çalışmasına ait çarpıcı başlıklardan biri de dolandırıcılık datası oldu. 2023'te dolandırıcılıkla ilgili 32 bin 847 şikayet gelirken 2024'te bu sayı yüzde 44'lük artışla 44 bin 289'a ulaştı. Peki, 2024'te en çok hangi dolandırıcılık yöntemleri devredeydi? 11 bin 438 şikayet sayısıyla evde paketleme dolandırıcılığı ilk sırada yerini aldı. Burs vaadiyle dolandırıcılık yöntemi geçen yılla kıyaslandığında yüzde 67'lik bir artış göstererek 7 bin 590 şikayetle 2. sırada kendine yer buldu. Dava / icra SMS dolandırıcılığı, sahte bahis siteleri ve sahte web sitesi dolandırıcılığı öne çıkan diğer yöntemlerden oldu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.