Dış hat uçuşları başlıyor
Mart ayında duran dış hat uçuşları 10 Haziran'da 5 ülkeyle başlıyor.
05.06.2020 17:41:00





Havacılık, koronavirüs krizinin en ağır vurduğu sektörlerin başında geliyor. Dünyanın dört bir yanında krizin ağır bir şekilde seyrettiği bahar aylarında uçuşlar neredeyse durdu. Aynı şekilde Türkiye'de de sektörün en büyükleri olan Türk Hava Yolları (THY) ve Pegasus, yurt içi ve yurt dışı yolcu uçuşlarını Nisan ve Mayıs ayları boyunca gerçekleştirmedi. Ancak 1 Haziran itibarıyla koronavirüs kapsamında alınan tedbirlerin gevşetilmesiyle iki şirket de iç hat uçuşlara başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ise 10 Haziran'dan itibaren kademeli olarak 40 ülkeye uçak seferlerinin başlayacağını açıkladı. Karaismailoğlu, kademeli olarak başlayacak dış hat uçuşlarına ilişkin rotaları şu şekilde paylaştı:
10 Haziran: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Bahreyn, Bulgaristan, Katar, Yunanistan
15 Haziran: Almanya, Avusturya, Azerbaycan, Çek Cumhuriyeti (Çekya), Hırvatistan, Hong Kong, İsviçre, Japonya, Kuzey Makedonya Cumhuriyeti, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Singapur, Slovenya, Tacikistan
20 Haziran: Hollanda, Kazakistan
22 Haziran: Arnavutluk, Bosna Hersek, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Güney Kore, İrlanda, Karadağ, Kırgızistan, Letonya, Lüksemburg, Norveç, Slovakya
25 Haziran: Belçika
Bu arada analistler önümüzdeki iki yıl boyunca THY ve Pegasus'u zor günlerin beklediğini kaydetti. Zira THY'nin Ocak-Mart zararı 2020'de geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 61.5 artarak 2.02 milyar lira oldu. Bu dönemde THY'nin kargo gelirlerinde ise yükseliş yaşandı. Ancak önemli olan ikinci çeyrek, yani Nisan-Haziran dönemi... Bu döneme ilişkin rakamlar Ağustos ayı sonunda açıklanacak.
THY'nin en büyük avantajı ise 31 Mart itibarıyla 1.8 milyar dolar nakit rezervi bulunması. Dahası şirket, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında aktif çalışanlar dışında maaş ödemesi yapmayacak. THY çalışanları kısa çalışma ödeneğinden yararlanacak. Örneğin 60 bin TL maaş alan ve bu dönemde hiç uçuş yapmayan bir pilot 4 bin 800 lirayla geçinmeye çalışacak. Dolayısıyla devlet desteğini de arkasına alan THY için bu yıl risk bulunmuyor. Türk halkı da THY'nin zor duruma düşmesine izin vermez, dahası vermemeli. Pegasus ise kendi ayakları üzerinde durmak zorunda. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.