Dijital afiş uygulaması yaygınlaşıyor
Türkiye'de 2005 yılından itibaren açılan AVM'lerdeki sinemaların dijitalleşmesiyle oyunun kuralları değişti. İletişim teknolojilerinin sunduğu hızlı değişim, sinema afişlerini de dönüştürdü
05.06.2015 00:00:00
Sinema sanatı, belli bir yaşın üzerindeki kesimde kahkahadan gözyaşına, maceradan hayale kadar önemli izler bırakmayı başardı. Seyrine doyulmaz filmlerin oynadığı 'Beyaz Perde' sayesinde çoğumuz hayal dünyamızda birbirinden farklı yolculuklara çıktık. O filmlerin eski afişleri bizleri nostaljik yolculuğa çağırmaya devam ediyor?Türkiye'de 2005 yılından itibaren açılan AVM'lerdeki sinemaların dijitalleşmeye başlamasıyla oyunun kuralları değişti. Bilişim ve iletişim teknolojilerinin sunduğu hızlı değişim sinema afişlerini de dönüştürdü. Dijitalleşen ekranlarda sinema seyircisinin karşısına çıkan afişler, artık filmin fragmanından görseline, seans bilgisinden reklamlara kadar birçok bilgiyi aynı anda sunabiliyor. Yapılan araştırmaların Türkiye'de dijital sinema sayısının bin 500'e ulaştığını ortaya koyduğunu belirten Sistem 9 Medya İcra Kurulu Başkanı Kaan Akın, "Dijital sinemalar oyunun kuralını değiştiriyor" dedikten sonra açıklamalarını şöyle sürdürüyor: "Kâğıt afişlerin yerini filmin adı, gösterileceği salonu ve saatlerini gösteren LCD ekranlar alıyor. Bunlara mültimedya hizmetler kapsamında profesyonel şekilde hazırlanan video kurgu ve montaj hizmetleri eklenip, görsellik de öne çıkarılınca seyircinin sinema salonlarına ilgisi artmaya başladı."Akın, "Eskiden seyirciyi film hakkında kısacık aydınlatan afişler, günümüzün dijital teknolojileri sayesinde tek pano üzerinden tüm salonlarda gösterilecek filmler hakkında geniş bilgiler verilebiliyor. İşletmecilere sinemalarının gişe üstü ve büfe üstü ekran uygulamaları, salon önü ekranları ve videowall sistemleri sunuyoruz. Sinemalara sunduğumuz dijital uygulamalarda her şeyi tek merkezden kontrol edip güncelliyoruz. Bu da işletmecilere zaman tasarrufu sağlıyor" diyor. H. OKAN EGESEL