'Demiryolu hatlarında hayati sorunlar var'
TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) Başkanı Yunus Yener imzasıyla MMO'dan yapılan yazılı açıklamada, ilgili meslek kuruluşları ve uzmanların uyarılarına karşın başlatılan yüksek hızlı tren (YHT) seferlerinde yaşanan ölümlü kazalara dikkat çekildi





"22 Temmuz 2004 tarihinde 41 yurttaşımızın ölümüne, 81 yurttaşımızın yaralanmasına yol açan Pamukova YHT kazası yaşanmış ve o son kaza olmamıştır. Daha sonraki birçok kazanın dışında geçen yıl Tekirdağ Çorlu'da 25 insanımızın ölümüne yol açan tren kazası ile Ankara'da sinyalizasyon eksikliği nedeniyle 9 insanımızın ölümüne yol açan YHT kazası hafızalardadır.
Aynı şekilde geçen ay İstanbul-Ankara hattındaki YHT seferi sırasında Arifiye'deki bir menfezde rayların altının yağışlar nedeniyle boşaldığının makinistlerce görülmesi üzerine trenin durdurulması vakası da gösteriyor ki, gerek konvansiyonel hatlarda gerekse YHT hatlarında önemli sorunlar bulunmakta ve üzerine ciddiyetle gidilmemektedir" ifadelerinin kullanıldığı açıklamada şunlar kaydedildi: "İki yılda bir güncellenen Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Oda Raporu'muzda demiryolu politikası ayrıntılı olarak incelenerek, ülkemizdeki demiryolu kazalarının önemli bir nedeni olarak, TCDD'nin yeniden yapılandırılmasına yönelik uygulamalar saptanmaktadır.
Demiryolu işletmeciliği yatırımdan bakıma, yenilenmeye, personele, eğitime ve yeni hatların kurgulanmasına dek merkezi bir planlamayı gerektirmektedir. Ancak Booz, Allen-Hamilton, Canac, Euromed vb. kuruluşların hazırladığı raporlar ve AB uyum programları ile gündeme gelen serbestleştirme ve TCDD'nin yeniden yapılandırılması politikası uyarınca 163 yıllık demiryolu kazanımları tasfiye edilmektedir."
SELİM AYANOĞLU / İSTANBUL