2011 yılında başta yurt dışı olmak üzere yaptığı yatırımlarla yüzde 10 büyüyen Nejat Güllü'nün Güllüoğlu markası, yılı tatlı kapattı. Bu senenin sektör geneli için olumlu geçtiğini belirten Nejat Güllü, "2012'de yurtdışı yatırım ve ihracat konularına odaklanacağız. Uzun vadede Çin'e bile baklavayı tattırmayı hedefliyoruz" dedi
YENİ MESAJ - İSTANBUL
2011 yılını bir önceki seneye oranla yüzde 10 büyüyerek kapatan gıda sektörü, üstünden global krizin tozlarını silkti. Hammadde fiyatlarındaki artış ve yüksek turn - over (stok devir) oranları gibi sorunlara karşın yıl içinde olumlu bir tablo çizen sektör, pek çok yeni yatırıma da sahne oldu. Bu sene yaptığı yurt dışı atılımlarıyla adından çokça söz ettiren sektörün lokomotifi Güllüoğlu, pazarla eşdeğer bir büyüme gösterdi. Güllüoğlu, yılın ilk yarısını rekor seviyede kabul edilecek bir rakamla yaklaşık 16 milyon 300 bin TL ciro ile kapattı. 2011 gıda sektörünü değerlendiren Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, 140'ıncı senelerini kutladıkları bu yılda yatırımlar konusunda iddialı bir tablo çizdiklerini belirterek, "140. yılımız nedeniyle 2011'in bizim için ayrı bir önemi vardı. Bu yüzden yatırımlarımızı daha da arttırdık. Dünya markası olma yolunda en önemli basamağı kuşkusuz İstanbul yatırımlarımız oluşturuyor. Ancak ABD ve Avrupa'ya da lezzetlerimizi götürdük" dedi.Markalarının bir nevi kültür elçiliği misyonuna da sahip olduğuna değinen Nejat Güllü, "Ürünlerimiz Türkiye'nin her noktasına ve dünyaya Kağıthane'deki üretim tesisimizden gönderiliyor. 2000 yılında Kağıthane'de kurduğumuz tesis, Türkiye'nin en büyük baklava üretim alanı. Yurt dışında ise yedi şube ile hizmet veriyoruz. Yılsonunda geldiğimiz noktaya bakarsak 2011 şirketimiz için olumlu bir yıl oldu" dedi.
2 milyon dolarlık ihracat yaptı 2011' de ihracat rakamlarını artırarak, yalnızca yılın ilk yarısında yaklaşık 600 bin dolar seviyesine ulaştıklarını belirten Nejat Güllü, "2010 yılında 1 milyon 995 bin dolarlık bir ihracat gerçekleştirdik. 2011 yılının ilk altı ayında ise 606 bin dolarlık ihracat yaptık. Bu kendi sektörümüz için çok ciddi bir rakamdır. Yaptığımız yurt dışı yatırımlarımız ile bu oranı ilerleyen yıllarda daha da yukarıya çıkaracağız" dedi. Gıda sektörünün yakaladığı ivmede tüketici alışkanlıklarının da önemli bir rol oynadığını anlatan Nejat Güllü, "Yapılan araştırmalar, tüketicilerin zorunlu ihtiyaç olmayan ev eşyası gibi ürünlerdeki harcamalarını küresel ekonomik krize bağlı olarak belirlediğini, ancak yiyecek ve içecek gibi temel ürünlerindeki harcamalarına her dönem devam ettiğini belirtiyor. Bu nedenle gıda sektörü yükselen bir ivme sergiliyor. Bizim en büyük hedefimiz bu ivmeden aldığımız kuvvetle global bir marka olmak. Şu anda ABD, Avrupa ve Arap ülkelerindeki şubelerimiz ile öncelikli amacımızı gerçekleştirdik. Ama bu kadarla kalmayacağız. Yeni ülkeler yeni şehirlerde çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Uzun vadede Çin'e bile Güllüoğlu olarak baklavayı tattırmayı hedefliyoruz" dedi.
Hammadde fiyatları ciddi sorunBu sene etkisini diğer yıllara oranla daha sık hissettirmeye başlayan hammadde fiyatlarındaki artışın sektörün karşılaştığı en önemli problem olduğuna da değinen Nejat Güllü, "Her sektörde olduğu gibi bizim alanımızda da hammadde fiyatlarındaki hızlı artış üretime olumsuz yansıyor. Bu durum tüketici fiyatlarında da yükselişe neden oluyor. Pahalı hammadde, gıda güvenliği sorununu da masaya getiriyor" dedi. 2015 yılı sonunda Amerika'da 50 şubeye, Avrupa'nın önemli başkentlerinde toplamda 15 şubeye ulaşacaklarını, Arap ülkelerinde ise 10 şube hedeflediklerini de anlatan Güllü, "Şimdiye kadar yurtdışı şubelerimiz için 5 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Bunlar istikrarlı ve en temkinli yol aldığımızda gerçekleşen rakamlar, biz bunlardan çok daha iyi rakamlara ulaşacağımızı şimdiden öngörüyoruz. Tesisimiz ve şubelerimiz dahil olmak üzere yaklaşık 350 kişilik ekip ile hizmet veriyoruz. İlerleyen yıllarda bu sayıyı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
2011 yılını bir önceki seneye oranla yüzde 10 büyüyerek kapatan gıda sektörü, üstünden global krizin tozlarını silkti. Hammadde fiyatlarındaki artış ve yüksek turn - over (stok devir) oranları gibi sorunlara karşın yıl içinde olumlu bir tablo çizen sektör, pek çok yeni yatırıma da sahne oldu. Bu sene yaptığı yurt dışı atılımlarıyla adından çokça söz ettiren sektörün lokomotifi Güllüoğlu, pazarla eşdeğer bir büyüme gösterdi. Güllüoğlu, yılın ilk yarısını rekor seviyede kabul edilecek bir rakamla yaklaşık 16 milyon 300 bin TL ciro ile kapattı. 2011 gıda sektörünü değerlendiren Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, 140'ıncı senelerini kutladıkları bu yılda yatırımlar konusunda iddialı bir tablo çizdiklerini belirterek, "140. yılımız nedeniyle 2011'in bizim için ayrı bir önemi vardı. Bu yüzden yatırımlarımızı daha da arttırdık. Dünya markası olma yolunda en önemli basamağı kuşkusuz İstanbul yatırımlarımız oluşturuyor. Ancak ABD ve Avrupa'ya da lezzetlerimizi götürdük" dedi.Markalarının bir nevi kültür elçiliği misyonuna da sahip olduğuna değinen Nejat Güllü, "Ürünlerimiz Türkiye'nin her noktasına ve dünyaya Kağıthane'deki üretim tesisimizden gönderiliyor. 2000 yılında Kağıthane'de kurduğumuz tesis, Türkiye'nin en büyük baklava üretim alanı. Yurt dışında ise yedi şube ile hizmet veriyoruz. Yılsonunda geldiğimiz noktaya bakarsak 2011 şirketimiz için olumlu bir yıl oldu" dedi.
2 milyon dolarlık ihracat yaptı 2011' de ihracat rakamlarını artırarak, yalnızca yılın ilk yarısında yaklaşık 600 bin dolar seviyesine ulaştıklarını belirten Nejat Güllü, "2010 yılında 1 milyon 995 bin dolarlık bir ihracat gerçekleştirdik. 2011 yılının ilk altı ayında ise 606 bin dolarlık ihracat yaptık. Bu kendi sektörümüz için çok ciddi bir rakamdır. Yaptığımız yurt dışı yatırımlarımız ile bu oranı ilerleyen yıllarda daha da yukarıya çıkaracağız" dedi. Gıda sektörünün yakaladığı ivmede tüketici alışkanlıklarının da önemli bir rol oynadığını anlatan Nejat Güllü, "Yapılan araştırmalar, tüketicilerin zorunlu ihtiyaç olmayan ev eşyası gibi ürünlerdeki harcamalarını küresel ekonomik krize bağlı olarak belirlediğini, ancak yiyecek ve içecek gibi temel ürünlerindeki harcamalarına her dönem devam ettiğini belirtiyor. Bu nedenle gıda sektörü yükselen bir ivme sergiliyor. Bizim en büyük hedefimiz bu ivmeden aldığımız kuvvetle global bir marka olmak. Şu anda ABD, Avrupa ve Arap ülkelerindeki şubelerimiz ile öncelikli amacımızı gerçekleştirdik. Ama bu kadarla kalmayacağız. Yeni ülkeler yeni şehirlerde çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Uzun vadede Çin'e bile Güllüoğlu olarak baklavayı tattırmayı hedefliyoruz" dedi.
Hammadde fiyatları ciddi sorunBu sene etkisini diğer yıllara oranla daha sık hissettirmeye başlayan hammadde fiyatlarındaki artışın sektörün karşılaştığı en önemli problem olduğuna da değinen Nejat Güllü, "Her sektörde olduğu gibi bizim alanımızda da hammadde fiyatlarındaki hızlı artış üretime olumsuz yansıyor. Bu durum tüketici fiyatlarında da yükselişe neden oluyor. Pahalı hammadde, gıda güvenliği sorununu da masaya getiriyor" dedi. 2015 yılı sonunda Amerika'da 50 şubeye, Avrupa'nın önemli başkentlerinde toplamda 15 şubeye ulaşacaklarını, Arap ülkelerinde ise 10 şube hedeflediklerini de anlatan Güllü, "Şimdiye kadar yurtdışı şubelerimiz için 5 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Bunlar istikrarlı ve en temkinli yol aldığımızda gerçekleşen rakamlar, biz bunlardan çok daha iyi rakamlara ulaşacağımızı şimdiden öngörüyoruz. Tesisimiz ve şubelerimiz dahil olmak üzere yaklaşık 350 kişilik ekip ile hizmet veriyoruz. İlerleyen yıllarda bu sayıyı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.