logo
17 NİSAN 2025

Çin otomobil piyasası rakip tanımıyor

Çin, son yıllarda otomobil endüstrisinde önemli bir güç haline geldi. Çinli otomobil üreticileri dünya çapında hızla büyüyor. Türkiye Ticaret Bakanlığı da, 7 Temmuz 2024 tarihinden itibaren Çin menşeli otomobil ithalatının azaltılarak yerli üretimin desteklenmesine karar verdi

12.06.2024 11:32:00
Fahri Fatih Özcan
Çin otomobil piyasası rakip tanımıyor
Çin otomobil piyasası rakip tanımıyor
Türkiye Ticaret Bakanlığı, 7 Temmuz 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Çin menşeli benzinli ve hibrit motorlu otomobillere ek gümrük vergisi getirildiğini duyurdu.

Buna göre, ithalat rejimi kararı ve eklerinde taraf olunan uluslararası anlaşmalar, tüketici güvenliği, kamu sağlığının ve yerli üretimin pazar payını korumak amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit motorlu otomobillere yüzde 40 ek gümrük vergisi uygulanacak.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Türkiye'nin AB ile Gümrük Birliği kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesi ve ithal edilen otomobillerde yerli üretimle rekabetin sağlanabilmesi amacıyla söz konusu gümrük vergisi uygulamasına gidilmiştir" denildi.

Ek gümrük vergisi uygulamasının, Çin menşeli otomobil ithalatının azaltılarak yerli üretimin desteklenmesine ve tüketicinin korunmasına katkı sağlaması bekleniyor.

Çin'in ürettiği otomobil markaları ve özellikleri

Çin, son yıllarda otomobil endüstrisinde önemli bir güç haline geldi. Çinli otomobil üreticileri, dünya çapında satışları artırmak için global iş birlikleri ve yatırımlarla hızla büyüyor.

Şu anda Çin'de yaklaşık 100 adet otomobil markası bulunuyor. Ancak bunların arasında en çok bilinen ve en çok satılanları şunlar:

Chery

Geely

Dongfeng

FAW

Changan

BYD

Xiaomi

Seres

NIO

Bu markaların çoğu, son yıllarda Avrupa ve Amerika pazarlarına da giriş yaptı.

Chery, 1997 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta düşük maliyetli otomobiller üretiyordu, ancak son yıllarda daha lüks ve teknolojik açıdan gelişmiş otomobiller de üretmeye başladı.

Geely, 1998 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta motosikletler üretiyordu, ancak 2000 yılında otomobil üretimine başladı. Geely, şu anda Volvo ve Lotus'u da bünyesinde bulunduran bir şirket.

Dongfeng, 1969 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta askeri araçlar üretiyordu, ancak 1980'lerden itibaren binek otomobiller de üretmeye başladı. Dongfeng, şu anda Nissan ve Renault'yu da bünyesinde bulunduran bir şirket.

FAW, 1953 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta askeri araçlar üretiyordu, ancak 1958'den itibaren binek otomobiller de üretmeye başladı. FAW, şu anda Volkswagen ve Toyota'yı da bünyesinde bulunduran bir şirket.

Changan, 1958 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta askeri araçlar üretiyordu, ancak 1983'ten itibaren binek otomobiller de üretmeye başladı. Changan, şu anda PSA Group'u da bünyesinde bulunduran bir şirket.

BYD, 1995 yılında kurulan bir Çinli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta cep telefonları üretiyordu, ancak 2003 yılında elektrikli otomobiller üretmeye başladı. BYD, şu anda dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi.

Xiaomi, 2010 yılında kurulan bir Çinli teknoloji şirketi. Şirket, başlangıçta akıllı telefonlar üretiyordu, ancak 2018 yılında elektrikli otomobiller üretmeye başladı. Xiaomi, şu anda dünyanın en büyük akıllı telefon üreticilerinden biri.

Seres, 2014 yılında kurulan bir Çinli elektrikli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta elektrikli ticari araçlar üretiyordu, ancak 2018 yılından itibaren binek otomobiller de üretmeye başladı. Seres, şu anda dünyanın en büyük elektrikli SUV üreticilerinden biri.

NIO, 2014 yılında kurulan bir Çinli elektrikli otomobil üreticisi. Şirket, başlangıçta elektrikli spor otomobiller üretiyordu, ancak 2018 yılından itibaren elektrikli SUV'lar da üretmeye başladı. NIO, şu anda dünyanın en büyük elektrikli spor otomobil üreticilerinden biri.

Bu markaların dışında, Çin'de daha birçok otomobil markası bulunuyor. Bu markaların çoğu, düşük maliyetli otomobiller üretiyor ve özellikle Asya ve Afrika pazarlarında çok popülerler.

Çinli otomobil üreticileri, son yıllarda teknoloji ve inovasyona büyük yatırımlar yaptılar. Bu sayede, Çin'deki otomobiller, artık Avrupa ve Amerika'daki otomobillerle rekabet edebilir hale geldi.

Çinli otomobil üreticilerinin küresel pazarlarda daha fazla yer edinmek için yaptıkları yatırımların, önümüzdeki yıllarda otomobil endüstrisinde önemli değişikliklere yol açması bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Bayern Münih ve Arsenal yarı finalde
ROK'tan bildik ‘U’ dönüşü: 'Yılmaz Bey ne dese haklı’
Şamil Tayyar: 'Bu haberi bir muhalif yapsaydı, gece kanala giderlerdi'
'CHP'ye kayyum atanacak' iddiaları yalanlandı
Asılsız paylaşımlara soruşturma başlatıldı
MB'nin yarınki faiz kararı ne olacak?
Ünlü İngiliz ekonomist açıkladı
İran, Roma'yı işaret etti
Bakalım Trump buna ne diyecek?
Kozağaçlı tahliye oldu
8 yıldır tutuklu durumdaydı
Ziraat Türkiye Kupası
Finalin hangi şehirde oynanacağı açıklandı
Gerze’de 31 bin kök kenevir ele geçirildi
Çiftçi: ‘Yasa dışı iş yapmadık, valilik rencide etti’
Kamuda işveren ve işçi heyetleri bir araya geldi
"Şu anda bir rakam falan yok"
"2021'deki gibi bir tehlike olmaz diyemeyiz"
Uzmanı 'müsilaj' konusunda uyardı
Fidan Gül tutuklandı
İhaleye fesat karıştırmakla suçlanıyor
Bu ne anlama geliyor?
YÖK Başkanı 'kapımız açık' dedi
BTP'li gençler Prof. Dr. Haydar Baş için yarıştı
Yarışmalara binlerce genç katıldı
Durumu kritik
Doktordan açıklama
ABD-Çin ticaret savaşlarında yeni gelişmeler
Karşılıklı restleşmeler sürüyor
Bayern Münih ve Arsenal yarı finalde
ROK'tan bildik ‘U’ dönüşü: 'Yılmaz Bey ne dese haklı’
Şamil Tayyar: 'Bu haberi bir muhalif yapsaydı, gece kanala giderlerdi'
'CHP'ye kayyum atanacak' iddiaları yalanlandı
Asılsız paylaşımlara soruşturma başlatıldı
MB'nin yarınki faiz kararı ne olacak?
Ünlü İngiliz ekonomist açıkladı
İran, Roma'yı işaret etti
Bakalım Trump buna ne diyecek?
Kozağaçlı tahliye oldu
8 yıldır tutuklu durumdaydı
Ziraat Türkiye Kupası
Finalin hangi şehirde oynanacağı açıklandı
Gerze’de 31 bin kök kenevir ele geçirildi
Çiftçi: ‘Yasa dışı iş yapmadık, valilik rencide etti’
Kamuda işveren ve işçi heyetleri bir araya geldi
"Şu anda bir rakam falan yok"
"2021'deki gibi bir tehlike olmaz diyemeyiz"
Uzmanı 'müsilaj' konusunda uyardı
Fidan Gül tutuklandı
İhaleye fesat karıştırmakla suçlanıyor
Bu ne anlama geliyor?
YÖK Başkanı 'kapımız açık' dedi
BTP'li gençler Prof. Dr. Haydar Baş için yarıştı
Yarışmalara binlerce genç katıldı
Durumu kritik
Doktordan açıklama
ABD-Çin ticaret savaşlarında yeni gelişmeler
Karşılıklı restleşmeler sürüyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.