İhtiyaca dayalı alışveriş anlayışının, yerini çılgın bir tüketici hareketine bıraktığı, tüketici toplumuna dönüşüldüğü ortamda, alışkanlıkların da değişip file ve çantaların yerini plastik poşetlerin, tornetlerin yerini ise market arabalarının aldığı belirtildi. Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri MühendisliğiBölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Türkay Dereli ve öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Adil Baysakoğlu tarafından hazırlanan Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları konulu raporda, "Atın, eskimiş çoraplarınızı atın" sloganının, Türkiye'de ihtiyaca dayalı alışverişten, tüketici toplumu olmaya yönelişin bir sembolü haline geldiği, "tüketici toplumu çılgınlığının" günümüzde son hızıyla sürdüğü ifade edildi. Alışverişe çıkan tüketicilerin, değişik davranışlar sergiledikleri vurgulanan raporda, "İnsanlar kimi zaman ihtiyaçlarını karşılamak için alışverişe yapıyor, kimi zaman armağan seçmek amacıyla rafların arasında dolaşıyor. Kimi insan gittiği bir yerde her türlü ihtiyacını karşılayıp çıkmayı isterken, kimi de ne, nerede ucuz ise oradan alışverişini yapıyor. Kimileri alacağı mala eliyle dokunmayı alışkanlık haline getirirken, kimileri de hijyeni ön plana çıkarıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.