Gaziantep'e bulunan ve içerisinde "çilehâne" olan Şirvani Camii, restore edilerek eksikleri gideriliyor. Gaziantep Kalesi'nin batısında Seferpaşa Mahallesi'nde yer alan Şirvani Camii'ne 50 milyar lira harcama ile tuvalet, şadırvan ve çevre duvarı yapılıyor.
Gaziantep camileri içerisinde iki şerefesi bulunan tek cami olduğundan bu camiye halk tarafından "İki Şerefeli Camii" de denilen cami, adını camiyi yaptıran Şirvani Mehmet Efendi'nin adına nispeten almıştır. Rivayete göre, Şirvani Seyit Mehmet efendi, Hz. Hüseyin'in soyundan gelmektedir.
İl Müftüsü Mustafa Sinanoğlu, Antepliler arasında, "çilehaneli camii" olarak da bilinen Şirvani Camii içindeki 2 metrekarelik çilehanenin, o dönemler ibadet amaçlı olarak kullanıldığını ve Allah'a yaklaşmak maksadına yönelik olarak bu mekanda kalındığını belirterek, çilehaneye gelenlerin günlerce içeriye kapanıp yaratıcıyı, yarattığı dünyayı, ahireti, insanlığı ve kurtuluşu düşündüklerini anlattı. Sinanoğlu, "Çilehaneye kapanan insanlar, çıktıklarında dünyası ve ahireti için çalışan, Allah'a bağlılığı artan ve insanlara sevgisi yoğunlaşan bir yapıya bürünürler" diye konuştu.
Caminin yapılış tarihi kesin olmamakla beraber miladi 1681 tarihinden önce olduğu belgelerden anlaşılan camide; eskiden dervişlerin ibadet ettikleri çilehane yanında ahşap işçiliğinin güzel örnekleriyle süslenmiş bir müezzin mahfili de bulunmaktadır. Bir başka önemli bölümü ise Boyacı camisinde olduğu gibi mimberin alttan kızaklı olması, duvarda yapılan özel bölmesine girip çıkılabilmesidir.
Gaziantep camileri içerisinde iki şerefesi bulunan tek cami olduğundan bu camiye halk tarafından "İki Şerefeli Camii" de denilen cami, adını camiyi yaptıran Şirvani Mehmet Efendi'nin adına nispeten almıştır. Rivayete göre, Şirvani Seyit Mehmet efendi, Hz. Hüseyin'in soyundan gelmektedir.
İl Müftüsü Mustafa Sinanoğlu, Antepliler arasında, "çilehaneli camii" olarak da bilinen Şirvani Camii içindeki 2 metrekarelik çilehanenin, o dönemler ibadet amaçlı olarak kullanıldığını ve Allah'a yaklaşmak maksadına yönelik olarak bu mekanda kalındığını belirterek, çilehaneye gelenlerin günlerce içeriye kapanıp yaratıcıyı, yarattığı dünyayı, ahireti, insanlığı ve kurtuluşu düşündüklerini anlattı. Sinanoğlu, "Çilehaneye kapanan insanlar, çıktıklarında dünyası ve ahireti için çalışan, Allah'a bağlılığı artan ve insanlara sevgisi yoğunlaşan bir yapıya bürünürler" diye konuştu.
Caminin yapılış tarihi kesin olmamakla beraber miladi 1681 tarihinden önce olduğu belgelerden anlaşılan camide; eskiden dervişlerin ibadet ettikleri çilehane yanında ahşap işçiliğinin güzel örnekleriyle süslenmiş bir müezzin mahfili de bulunmaktadır. Bir başka önemli bölümü ise Boyacı camisinde olduğu gibi mimberin alttan kızaklı olması, duvarda yapılan özel bölmesine girip çıkılabilmesidir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.