Çalışana sosyal medya yasak!
5 binden fazla çalışanın katıldığı bir anket çalışmasına göre şirketler daha verimli olmaları için çalışanlarının mesai saatleri içinde internete girmesine izin vermiyor ya da belirli saat aralıklarında girebilmeleri için limit koyuyor
26.07.2014 00:00:00
HABER MERKEZİİşveren ? çalışan ilişkileri, sosyal medyanın en hızlı değişim ve tartışma yarattığı alanlardan biri. Hala birçok kurum mesai saatlerinde çalışanların sosyal medya kullanımını nasıl düzenleyeceğine karar vermekte zorlanıyor. Kariyer.net, 5 bin 128 kişiye sosyal medyada ne kadar zaman harcandığını, şirketlerin sosyal medya kullanımına nasıl yaklaştığını ve çalışanların bu mecrada profesyonel ilişkilerini nasıl yönettiklerini sordu. Sonuçlar ise şaşırtıcı. Ankete göre çalışanların yüzde 50'ye yakını şirketinde bilgisayarlarından sosyal ağlara bağlanamıyor, yüzde 14'ü ise belirli saatlerde sosyal medyaya giriş yapabiliyor. İş arkadaşlarına sosyal medyada yer yokAnkete katılan çalışanlara yöneltilen diğer bir soru ise: "Çalışma arkadaşlarınız veya yöneticilerinizi sosyal ağlarınıza ekliyor musunuz?" Soruyu yanıtlayanların yüzde 25'i hiçbirine eklemediğini söylerken yüzde 48'i bazılarına eklerken bazılarına eklemediğini dile getirdi. Sosyal medyanın işverenler tarafından işe alım süreçlerinde adaylar hakkında daha fazla bilgi almak için kullanıldığı ve profesyonel kimliğini korumak isteyenlerin paylaştıkları bilgileri buna göre seçmeleri gerektiği artık herkesçe bilinen bir gerçek. Geçmişte kişisel ve profesyonel olarak çok net şekilde birbirinden ayrı tutulan ilişkilerin sosyal ağlarda birbirine karışması, itibar yönetiminde önemli bir konu olarak karşımıza çıkıyor. Şirketler temkinliŞirketlerde bilgisayardan sosyal ağlara bağlanmaya izin veriliyor mu? sorusuna şirketlerin yüzde 38'i evet cevabı verirken, yüzde 14'ü limit uygulandığını, yüzde 48'i ise çalışanlarına sosyal medyaya giriş izni vermiyor. Gün içinde toplam kaç saatinizi sosyal ağlarda geçiriyorsunuz? sorusuna çalışanların verdiği cevap internetin neden verimsizliğe sebep olduğunu da ortaya koydu. Bu soruya çalışanların yüzde 34'ü yarım saat cevabı verirken yüzde 21'i bir saat, yüzde 18'i iki saat, yüzde 27'si ise üç saatten fazla bir mesaiyi sosyal medyada geçirdikleri cevabını verdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.