Ekonomik krizin şiddetli şekilde etkilediği tekstil ve otomotivde Türkiye'nin önde gelen şehirlerinden biri olan Bursa, "Hafta sonu Bursa'ya" temasıyla turizm potansiyelini harekete geçirmek için ilk adımı attı.
Recep Bahar - BURSA
Küresel ekonomik krizle birlikte sahip olduğu otomotiv ve tekstil sektörleri sıkıntılı günler geçiren Bursa'da, kentin gelir yelpazesinin genişletilmesi amacıyla turizm değerlerinin canlandırılması için ilk adım atıldı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 'Marka kent' projesi kapsamında "Hafta sonu Bursa'ya" kampanyasına start verildi. Proje kapsamında Ramazan ayı öncesinde inanç turizmi bağlamında tanıtım kampanyası başlatılacak. Tanıtım faaliyetleriyle birlikte kente gelen turist sayısının 2010'da 1 milyona, 2015'te de 500 bini yabancı 2.5 milyona çıkarılması hedefleniyor. Bursa'ya 2007'de 470 bin turist gelerek, 890 bin geceleme yaptı.
Krizler sanayiyi etkiliyorBu maksatla düzenlenen toplantıda proje hakkında bilgi veren BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Celal Sönmez, marka şehirler arasında yerini alan Bursa'nın zengin kültürel özelliklere sahip olduğunu ifade etti. Sönmez, bu proje ile hafta sonu turizmi başlatan ilk şehir olacaklarını söyledi. Bursa'nın turizm potansiyelini şehrin dinamikleri olarak artırmak istediklerini belirten Sönmez, "Amacımız 'Marka Kent Bursa' projesini turizm olgusu ile birleştirmektir" diye konuştu. Dünyada nüfusu 100 binin üzerinde 3400 kent bulunduğuna işaret eden Sönmez, "Binlerce yerleşim yeri arasında kendinize bir yer edinebilmeniz için çaba sarfetmeniz gerekiyor. Günümüzde 'Bizi bilen bilir' demek yetmiyor" diye konuştu. Dünyada yaşanan krizlerin en fazla sanayi alanlarını etkilediğine dikkatleri çeken Sönmez, "Turizm ile hem şehrimizin gelir payında, hem de yaşam standartlarında doğal olarak bir yenilenme olacaktır" dedi. 3.5 saatlik mesafede 20 milyon kişi yaşıyor'Marka Kent Bursa' Proje Danışmanı Güven Borça ise, hafta sonu turizmi bağlamında Ankara'dan Çanakkale'ye, Zonguldak'tan İzmir'e Bursa'ya yakın olan illerde yaşayan insanları Bursa'ya getirmeyi amaçladıklarını belirterek, "Bursa'ya 3.5 saatlik mesafede yaşayan yaklaşık 20 milyon insan var. Deniz ve karayoluyla hafta sonunda insanları buralardan alıp Bursa'ya getireceğiz. Bursa'ya gelen vatandaşlarımız, kültür, tarih, inanç turizmi hakkında bilgi sahibi olacak, burada doğa, sağlık sporları yaparak, hafta sonları gönüllerince eğlenecekler" dedi. Proje kapsamında ziyaretçilere kişiye özel "Bursa Pass Card" isimli hafta sonu tatil kartı verilecek. Toplu taşıma araçlarından indirimli yararlanma imkanı veren kartla, müzelere de indirimli girilebilecek. Kart ayrıca alışverişlerde de indirim imkanı sunacak. Her şey var, turist yok!Bursa'da Ulu Cami, Yeşil Türbe, Kapalı Çarşı, Koza Han, Tophane, Kestel Kalesi, İskender Kebabı, kaplıcalar, kılıç - kalkan ekibi, kestane şekeri, Uludağ, cendere baklavası, Karagöz Müzesi, Süleyman Çelebi'nin kabri, Zindan Kapı, İznik Gölü gibi tarihi, kültürel ve turistik değerler bulunmakta. Türkiye'de tarihi, doğal ve kültürel zenginlikleri coğrafyasında buluşturan bir kaç şehirden biri olmasına rağmen Bursa, yabancı turist getiren turizm şirketlerinin dikkatini çekemiyor. Az sayıda tur şirketi, Ankara - Çanakkale hattında 3 saatliğine Bursa'ya uğruyor ve kentte konaklama yapmıyor. Kente gelen yabancı turistlerin neredeyse tamamı bireysel gezgin! Yerli organize turizm de şu aşamada yetersiz bir görüntü veriyor.
Recep Bahar - BURSA
Küresel ekonomik krizle birlikte sahip olduğu otomotiv ve tekstil sektörleri sıkıntılı günler geçiren Bursa'da, kentin gelir yelpazesinin genişletilmesi amacıyla turizm değerlerinin canlandırılması için ilk adım atıldı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 'Marka kent' projesi kapsamında "Hafta sonu Bursa'ya" kampanyasına start verildi. Proje kapsamında Ramazan ayı öncesinde inanç turizmi bağlamında tanıtım kampanyası başlatılacak. Tanıtım faaliyetleriyle birlikte kente gelen turist sayısının 2010'da 1 milyona, 2015'te de 500 bini yabancı 2.5 milyona çıkarılması hedefleniyor. Bursa'ya 2007'de 470 bin turist gelerek, 890 bin geceleme yaptı.
Krizler sanayiyi etkiliyorBu maksatla düzenlenen toplantıda proje hakkında bilgi veren BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Celal Sönmez, marka şehirler arasında yerini alan Bursa'nın zengin kültürel özelliklere sahip olduğunu ifade etti. Sönmez, bu proje ile hafta sonu turizmi başlatan ilk şehir olacaklarını söyledi. Bursa'nın turizm potansiyelini şehrin dinamikleri olarak artırmak istediklerini belirten Sönmez, "Amacımız 'Marka Kent Bursa' projesini turizm olgusu ile birleştirmektir" diye konuştu. Dünyada nüfusu 100 binin üzerinde 3400 kent bulunduğuna işaret eden Sönmez, "Binlerce yerleşim yeri arasında kendinize bir yer edinebilmeniz için çaba sarfetmeniz gerekiyor. Günümüzde 'Bizi bilen bilir' demek yetmiyor" diye konuştu. Dünyada yaşanan krizlerin en fazla sanayi alanlarını etkilediğine dikkatleri çeken Sönmez, "Turizm ile hem şehrimizin gelir payında, hem de yaşam standartlarında doğal olarak bir yenilenme olacaktır" dedi. 3.5 saatlik mesafede 20 milyon kişi yaşıyor'Marka Kent Bursa' Proje Danışmanı Güven Borça ise, hafta sonu turizmi bağlamında Ankara'dan Çanakkale'ye, Zonguldak'tan İzmir'e Bursa'ya yakın olan illerde yaşayan insanları Bursa'ya getirmeyi amaçladıklarını belirterek, "Bursa'ya 3.5 saatlik mesafede yaşayan yaklaşık 20 milyon insan var. Deniz ve karayoluyla hafta sonunda insanları buralardan alıp Bursa'ya getireceğiz. Bursa'ya gelen vatandaşlarımız, kültür, tarih, inanç turizmi hakkında bilgi sahibi olacak, burada doğa, sağlık sporları yaparak, hafta sonları gönüllerince eğlenecekler" dedi. Proje kapsamında ziyaretçilere kişiye özel "Bursa Pass Card" isimli hafta sonu tatil kartı verilecek. Toplu taşıma araçlarından indirimli yararlanma imkanı veren kartla, müzelere de indirimli girilebilecek. Kart ayrıca alışverişlerde de indirim imkanı sunacak. Her şey var, turist yok!Bursa'da Ulu Cami, Yeşil Türbe, Kapalı Çarşı, Koza Han, Tophane, Kestel Kalesi, İskender Kebabı, kaplıcalar, kılıç - kalkan ekibi, kestane şekeri, Uludağ, cendere baklavası, Karagöz Müzesi, Süleyman Çelebi'nin kabri, Zindan Kapı, İznik Gölü gibi tarihi, kültürel ve turistik değerler bulunmakta. Türkiye'de tarihi, doğal ve kültürel zenginlikleri coğrafyasında buluşturan bir kaç şehirden biri olmasına rağmen Bursa, yabancı turist getiren turizm şirketlerinin dikkatini çekemiyor. Az sayıda tur şirketi, Ankara - Çanakkale hattında 3 saatliğine Bursa'ya uğruyor ve kentte konaklama yapmıyor. Kente gelen yabancı turistlerin neredeyse tamamı bireysel gezgin! Yerli organize turizm de şu aşamada yetersiz bir görüntü veriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.