Başarılı etkin pazarlama fikirleri geliştiren ve uygulamaya koyan markalar arasında yapılan değerlendirmeye göre sahibini bulan "Think Marketing 2005" ödülü Türkiye'de ilk kez verildi. Bu ödüle yaptığı etkin pazarlama çalışmalarından ötürü Hyundai firması layık görülmüş. Ödül, firma için büyük bir anlam ifade ediyor çünkü pazarlama dünyasının en önemli markaları içinde ve önemli bir jüri karşısında bu ödülü almak öyle kolay değil. Ancak ödülün mahiyeti ve olması gerekenler noktasında önemli bir parantez açmakta fayda var.Ödül pazarlama ödülü olduğu için "marketing" yani pazarlama kelimesi kullanılıyor. Bu kelimeye Başbakan Erdoğan sayesinde Türk halkı da artık aşina. Dilerseniz Başbakan Erdoğan'ın bu kelimeyi kullandığı son açıklamasını hatırlayalım: "Siyasette de marketing (pazarlama) var. Bunu bilmiyorlar. Bilim adamlarına müracaat etsinler; siyasette bir pazarlamanın olabileceğini öğrensinler. Ben ülkemi pazarlıyorum. Aynı şeyi KKTC için de söylüyorum."Evet Başbakan Erdoğan yaptığı etkin "marketing" den ötürü gayet başarılı bir marketing expert yani pazarlamacı. Think Marketing 2005 ödülüne layık görülen Hyundai firması yaptığı etkin pazarlamadan, ürünlerini gayet başarılı bir şekilde satmasından ötürü bu ödüle layık görüldü. Kendi kategorisindeki pazarlama becerisiyle bu ödülü aldı. Ancak ödülün mahiyeti genişletilseydi ve bu ödülü düzenleyenler Erdoğan'ın buyurduğu gibi bilim adamlarına danışsalardı ve ödülün mahiyetini siyaseti de içine alacak şekilde genişletselerdi o zaman Hyundai bu ödülü kesinlikle alamazdı. Çünkü bu ödülün gerçek sahibi Başbakan Erdoğan olurdu. Hyundai istediği kadar ürün pazarlasın, satış rekorları kırsın, dünyadaki tüm cirosunu birkaç katına katlasın ama yine de Erdoğan'ın kaldırdığı toza yetişemez!Erdoğan koskoca bir ülkeyi etkin marketing yöntemiyle pazarlıyor. Bunun yanında promosyon olarak Akdeniz'in en stratejik adasını da veriyor. Ayrıca Başbakan Erdoğan satış ve pazarlama konusunda üzerinde kitaplar yazılacak ve hatta üniversite kurulacak düzeyde bir marka haline geldi. 'Bir siyasi olarak ülke nasıl pazarlanır, nasıl peşkeş çekilir, nasıl satılır' konusunda Erdoğan ders verecek düzeyde bulunuyor. Bu bakımdan Think Marketing 2005 ödülü yanlış bir markaya verildi. Bu ödülü gerçek anlamda hakeden bir marka varsa o da ülkesini pazarlamakla mükellef olduğunu söyleyip bu pazarlama ve satış misyonuna KKTC'yi de dahil eden Başbakan Erdoğan markasıdır. Ayrıca bu markanın hikmetini ve 'marketing'in ülke sathına yayılmış versiyonunu öğrenmek için bilimadamlarına başvurmaya da gerek yok. Sayın Başbakanımız bu vak'ayı gayet sistematik ve periyodik bir şekilde pratiğe döküyor. Çıkmaz ya, bu yöntemi uygulamak isteyen diğer ülke başbakanları da Erdoğan'dan ders alabilir!Bir ülke nasıl satılır, nasıl bölünür, nasıl parçalanır dersleri için bir numaralı marketing expert Tayyip Erdoğan'dan dersler!
Alperen Polat / diğer yazıları
- Sadaka sosyalizmi / 17.04.2013
- Namusumuza dokunan yanar / 14.04.2013
- MHP'nin misyonu / 26.03.2013
- Tarihe şahitlik ettim / 04.03.2013
- Teröre teslim olduk / 15.01.2013
- Atatürk’e sahip çıkana sahip çıkmak / 12.01.2013
- Talabani miadını doldurdu, sıradaki gelsin! / 21.12.2012
- Arınç misyonu / 20.12.2012
- 1962’den 2012’ye ‘satılık müttefik’ Türkiye! / 19.12.2012
- ‘NATO toprağı Türkiye’den dünya savaşının fitilini ateşlemek / 18.12.2012
- Namusumuza dokunan yanar / 14.04.2013
- MHP'nin misyonu / 26.03.2013
- Tarihe şahitlik ettim / 04.03.2013
- Teröre teslim olduk / 15.01.2013
- Atatürk’e sahip çıkana sahip çıkmak / 12.01.2013
- Talabani miadını doldurdu, sıradaki gelsin! / 21.12.2012
- Arınç misyonu / 20.12.2012
- 1962’den 2012’ye ‘satılık müttefik’ Türkiye! / 19.12.2012
- ‘NATO toprağı Türkiye’den dünya savaşının fitilini ateşlemek / 18.12.2012