Ekonomik krizden olumsuz etkilenen beyaz eşya sanayicileri, iç pazardaki kayıplarını telafi etmek için umutlarını ihracata bağladı. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği'nden (BESD) alınan bilgiye göre, bu yılın ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre buzdolabı, otomatik çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırından oluşan ürünlerin üretimi yüzde 11.24, ithalatı yüzde 46.53, iç satışı da yüzde 41.05 oranında düştü.
Sanayiciler, ekonomik krizin iç piyasada talep daralmasına yol açması nedeniyle ihracata ağırlık verdi ve Ocak-Ağustos döneminde yüzde 35.46 oranında artışla 1 milyon 758 bin 82 adet ürün ihraç etti.
Dikkat çeken diğer bir unsur ise son iki yıldır iç satışlar ihracattan fazla olmasına karşın, bu yıl ihracatın önde gitmesi oldu.
8 aylık dönemlere göre bakıldığında 1999 yılında 2 milyon 225 bin 892 adet iç satış ve 1 milyon 131 bin 84 adet ihracat, 2000 yılında 2 milyon 559 bin 257 adet iç satış ve 1 milyon 297 bin 788 adet ihracat yapılırken, 2001 yılında iç satış 1 milyon 508 bin 634 adette kaldı, ihracat ise 1 milyon 758 bin 82 adete çıktı.
"Pazar yüzde 40'tan fazla küçüldü"
Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü Ömer Kayalıoğlu, sektörde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 40 oranında bir daralma meydana geldiğini söyledi.
Eylül ayından itibaren bir canlanma beklediklerini, ancak ABD'deki 11 Eylül olaylarının bu kıpırdanmalara olumsuz etkide bulunduğunu ifade eden Kayalıoğlu, şunları kaydetti: "Zaten geçen yıla göre yüzde 40 seviyelerinde düşük seyreden pazar durma eğilimine girdi. Perakende seviyedeki satışlar, toptan seviyedeki satışların altında seyretti. Bu ise önümüzdeki günlerde satışlarımızın Eylül ayına oranla biraz daha düşük seviyede kalması durumunu beraberinde getirecektir."
Sanayiciler, ekonomik krizin iç piyasada talep daralmasına yol açması nedeniyle ihracata ağırlık verdi ve Ocak-Ağustos döneminde yüzde 35.46 oranında artışla 1 milyon 758 bin 82 adet ürün ihraç etti.
Dikkat çeken diğer bir unsur ise son iki yıldır iç satışlar ihracattan fazla olmasına karşın, bu yıl ihracatın önde gitmesi oldu.
8 aylık dönemlere göre bakıldığında 1999 yılında 2 milyon 225 bin 892 adet iç satış ve 1 milyon 131 bin 84 adet ihracat, 2000 yılında 2 milyon 559 bin 257 adet iç satış ve 1 milyon 297 bin 788 adet ihracat yapılırken, 2001 yılında iç satış 1 milyon 508 bin 634 adette kaldı, ihracat ise 1 milyon 758 bin 82 adete çıktı.
"Pazar yüzde 40'tan fazla küçüldü"
Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü Ömer Kayalıoğlu, sektörde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 40 oranında bir daralma meydana geldiğini söyledi.
Eylül ayından itibaren bir canlanma beklediklerini, ancak ABD'deki 11 Eylül olaylarının bu kıpırdanmalara olumsuz etkide bulunduğunu ifade eden Kayalıoğlu, şunları kaydetti: "Zaten geçen yıla göre yüzde 40 seviyelerinde düşük seyreden pazar durma eğilimine girdi. Perakende seviyedeki satışlar, toptan seviyedeki satışların altında seyretti. Bu ise önümüzdeki günlerde satışlarımızın Eylül ayına oranla biraz daha düşük seviyede kalması durumunu beraberinde getirecektir."