Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, belediyelerin 2001 yılındaki borcunun 1 katrilyonu aştığını söyledi. Akcan, "Borçlarla ilgili yeni bir düzenleme yapılacak" dedi. Akcan, şöyle konuştu: "Büyük şehirlerde belediye başkanının yükü ağır görünürken aslında ağır yük belde belediyelerinde. Belde belediye başkanları tek başına sorunlarla boğuşmak zorunda kalıyorlar. Oysa vali ve kaymakamlara görev vererek merkezi yönetimden uzaklaşmak gerekir. Eskiden bütçenin yüzde 6'sı belediyelere aktarılıyordu. 1991 yılından itibaren bu yasa değişti. İller bankasının denetimine geçti. Amaç kontrolü sağlamaktı. Bu yıldan itibaren bu para hep kesintiye uğramış.
2001 yılında belediyelerin borcu 1 katrilyon 22 trilyona ulaştı. Belediyeler borçlarını ödeyemez duruma düştü. Bu borçlarla ilgili düzenlemeyi Bakanlar Kurulu'na götürdük. Çözüm bulacağız." Abdülkadir Akcan, "Körfez geçişi-Orhangazi-Bursa" yolunu "yap-işlet-devret" modeliyle ihale edeceklerini, "Bursa-Balıkesir-İzmir" karayolunu da "yap-işlet-devret" modeliyle yapacaklarını kaydetti.
Asfalt yerine beton yol
Türkiye'de 4 tane rafineride 1 kilogram asfalt bulunmadığını söyleyen Akcan, "Biz ham petrolü ithal ediyoruz. Bu nedenle asfalt yerine beton yol yapımına başladık. Bizim bol miktarda çimento ham maddemiz ve kumumuz var" dedi.
2001 yılında belediyelerin borcu 1 katrilyon 22 trilyona ulaştı. Belediyeler borçlarını ödeyemez duruma düştü. Bu borçlarla ilgili düzenlemeyi Bakanlar Kurulu'na götürdük. Çözüm bulacağız." Abdülkadir Akcan, "Körfez geçişi-Orhangazi-Bursa" yolunu "yap-işlet-devret" modeliyle ihale edeceklerini, "Bursa-Balıkesir-İzmir" karayolunu da "yap-işlet-devret" modeliyle yapacaklarını kaydetti.
Asfalt yerine beton yol
Türkiye'de 4 tane rafineride 1 kilogram asfalt bulunmadığını söyleyen Akcan, "Biz ham petrolü ithal ediyoruz. Bu nedenle asfalt yerine beton yol yapımına başladık. Bizim bol miktarda çimento ham maddemiz ve kumumuz var" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.