Şimdi çamur kalıbından çık; yani, varlık elbisenden soyun, sana üflenen ruh ol, hazret-i insan, insan-ı kamil, eşref-i mahluk ol... İnsan, yaratılmışların ekmeli.İnsan, yaratılmışların eşrefi.Allah'ın yeryüzündeki halifesi.İnsan, nebî ve velî.İnsan. zübde-i kâinat,O, bütün bu üstün makam ve sıfatlara, eğer kâmil ise sahip oluyor; şayet değil ise zelil?Allah'ın (cc) yeryüzünde yarattığı, insandan istediği de, 'ekmel' ve 'eşref' olmasıdır.O, eşref-i mahluk olduğu için; Hak, ilk insanı peygamber seçti, ekmel eyledi. İlk insan Âdem (as), ilk peygamber de Âdem'dir.'Âdem' ismindeki nükte: Âdem, yokluk demektir. Yani, o, Hakk'a karşı yoktur. Peygamberlik için ilk şart, Hakk'a karşı mahvolmak, benliği aradan çıkarmaktır.İnsan olmak için de adem olmak lazım. Yani, Hak karşısında benlikte bulunmamak gerek.Âdem'in kalıbı topraktandır. Onun bu kısmı çürümeye, yok olmaya mahkumdur. Henüz o çürümeden, insan yokluğa mahkum olursa, onun adı 'kul' olur. Onun için benî ademden kul; kuldan da benî adem olur. İnsan, kul adem olursa, Hak katında varlık iddia edemez.Hak Teala Kur'an'da "? Ona ruhumdan üflediğim zaman, hemen ona secdeye kapanın" (32/9) buyurdu.Şimdi tezekkür et, tefekkür et. Sende hangi hazine var? Sen, o yönünle, hazret-i insansın.Şimdi çamur kalıbından çık, yani, varlık elbisenden soyun, sana üflenen ruh ol, hazret-i insan, insan-ı kamil, eşref-i mahluk? ol.Eğer o kalıbı terk etmezsen, o seni mutlaka terk edecek: "Her nefis ölümü tadacaktır" (21/35) buyurdu Yüce Subhan. O halde bu terk (yani, beden kalıbının terki), sünnetullahtır. O seni terk etmeden, onu sen terk edersen, sen kârlı çıkarsın. Yani, hasret-i insan olursun. Başka bir adı: insan-ı kamil?Hz. Âdem (as) terk etti; peygamber oldu.Hz. Muhammed (sav), en güzel terk ile en mükemmel peygamber ve insan oldu. Yalnız, peygamberlerin beren kalıbını terki, ihtiyarî ile olmaktan ziyade, Allah'ın (cc) lütfu, keremi, ihsanı ve hidayeti sayesinde gerçekleşirb.Şimdi düşün!.. İyice düşün ve karar ver. Bak, o seni terk ederse zararın çok olur; adem olamazsın; insan hiç?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.