Avrupa'ya trenle otomotiv ihracatı
Otomotiv sektöründe ihracatı etkileyen en önemli konulardan nakliyat sorununun çözümü için formül arayan Türk otomotiv sektörü, çareyi demiryolunda buldu. Plana göre Bursa Nilüfer'deki demiryolu bağlantısı iyileştirilerek, kentte üretilen otomotiv ürünleri Avrupa'nın göbeğine trenle ulaştırılacak
20.04.2019 00:00:00





EKONOMİ SERVİSİ
MÜSİAD Otomotiv ve Ulaşım Araçları Sektör Kurulunca, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen "Yerli Otomotiv ve Üretim Teknolojileri" başlıklı istişare toplantısında, Nilüfer'deki demir yolu bağlantısının iyileştirilerek, kentte üretilen araçları Avrupa'ya demiryoluyla ulaştırma planları masaya yatırıldı.
Toplantıya katılan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, üretim teknolojilerinde otomotiv sektörünün, sanayi 4.0 süreçlerini en hızlı kullanan sektör olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti: "Sektör, yeni üretim hatlarında robot teknolojileriyle minimum insan kaynağı, maksimum verim ve optimum maliyeti yakalamaya çalışmaktadır.
Yedek parça ve prototip üretiminde de 3L teknolojisinin maliyetleri yüzde 50 azalmıştır, bu da düşük iş gücüne sahip ülkelerin cazip olmaktan çıkmasına ve daha pazara yakın olan alanlarda insan sayısından bağımsız bir üretime dönüşmeye, tedarik zincirindeki verimsizliklerin giderilmesine imkan sağladığı görülmüştür.
Ülkemizdeki firmalarımız da yeni teknolojik gelişmeleri ve verimli çalışmayı sağlayamazlarsa piyasadan çekilmek zorunda kalabilirler." Yerli araç konusuna değinen Büyükdede, "Çalışmalar hızla devam etmektedir hatta birkaç ayrı çalışan prototip geliştirmiş firmalarımız da mevcuttur.
Şu anda elektrikli traktörümüzü ve iş makinelerimizi üretmeye başladık. Diğer taraftan TÜBİTAK olarak da yazılım ve donanımı TÜBİTAK'a ait prototipler geliştirmiş durumdayız, üzerinde de çalışmalara devam ediyoruz. Biz bu yöntemle belki kaybettiğimiz yılları tıpkı insansız hava araçlarındaki başarımız gibi otomotivde de sergileyebiliriz" ifadelerini kullandı.
Toplantıya katılan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, üretim teknolojilerinde otomotiv sektörünün, sanayi 4.0 süreçlerini en hızlı kullanan sektör olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti: "Sektör, yeni üretim hatlarında robot teknolojileriyle minimum insan kaynağı, maksimum verim ve optimum maliyeti yakalamaya çalışmaktadır.
Yedek parça ve prototip üretiminde de 3L teknolojisinin maliyetleri yüzde 50 azalmıştır, bu da düşük iş gücüne sahip ülkelerin cazip olmaktan çıkmasına ve daha pazara yakın olan alanlarda insan sayısından bağımsız bir üretime dönüşmeye, tedarik zincirindeki verimsizliklerin giderilmesine imkan sağladığı görülmüştür.
Ülkemizdeki firmalarımız da yeni teknolojik gelişmeleri ve verimli çalışmayı sağlayamazlarsa piyasadan çekilmek zorunda kalabilirler." Yerli araç konusuna değinen Büyükdede, "Çalışmalar hızla devam etmektedir hatta birkaç ayrı çalışan prototip geliştirmiş firmalarımız da mevcuttur.
Şu anda elektrikli traktörümüzü ve iş makinelerimizi üretmeye başladık. Diğer taraftan TÜBİTAK olarak da yazılım ve donanımı TÜBİTAK'a ait prototipler geliştirmiş durumdayız, üzerinde de çalışmalara devam ediyoruz. Biz bu yöntemle belki kaybettiğimiz yılları tıpkı insansız hava araçlarındaki başarımız gibi otomotivde de sergileyebiliriz" ifadelerini kullandı.
İhracatta hız çok önemli
Türkiye'de üretilen ürünlerin en hızlı şekilde tüketim yerlerine ulaştırılması gerektiğine işaret eden Büyükdede, şunları söyledi: "Şu anda yan sanayi ürünleri verdiğimiz en önemli müşteri grubumuz AB. Eğer biz Avrupa'ya 2-3 günde malzemeyi indiremezsek bir müddet sonra o ülkeler Macaristan'da, şu anda Romanya'da, Bulgaristan'da, Polonya'da yeni hızlandırılmış tesisler kuruyorlar ve bu tesislerle çok hızlandırılmış üretim teknikleriyle hemen yanlarında hiç kendileri stok tutmadan iki günlük stokla çalışabilir hale geliyorlar.
Dolayısıyla biz şimdi bakanlık olarak yaptığımız bir operasyonda mesela buradan Renault'nun Avrupa'ya bağlantısı için tırlar dolusu malzemeyi buradan taşımaya çalışıyoruz, gemiyle taşımaya çalışıyoruz. Öyle değil, demiryoluyla Avrupa'nın göbeğine indirmemiz gerekiyor. Onun için de şimdi Nilüfer'deki demiryolu bağlantısını iyileştirmeyi ve Avrupa'nın göbeğine buradan araçları trenle götürmeyi hedefliyoruz.
Onun için de TÜLOMSAŞ'ta iki katlı, araca özel vagonlar geliştirmeye başladık." Bursa'nın elindeki sanayi arsası üretiminde çok miktarda talep olduğunu anlatan Büyükdede, alan üretmekte zorlandıklarını, bu kapsamda da Çevre ve Şehircilik Bakanlığıyla ortak bir çalışmaya girdiklerini sözlerine ekledi.
Dolayısıyla biz şimdi bakanlık olarak yaptığımız bir operasyonda mesela buradan Renault'nun Avrupa'ya bağlantısı için tırlar dolusu malzemeyi buradan taşımaya çalışıyoruz, gemiyle taşımaya çalışıyoruz. Öyle değil, demiryoluyla Avrupa'nın göbeğine indirmemiz gerekiyor. Onun için de şimdi Nilüfer'deki demiryolu bağlantısını iyileştirmeyi ve Avrupa'nın göbeğine buradan araçları trenle götürmeyi hedefliyoruz.
Onun için de TÜLOMSAŞ'ta iki katlı, araca özel vagonlar geliştirmeye başladık." Bursa'nın elindeki sanayi arsası üretiminde çok miktarda talep olduğunu anlatan Büyükdede, alan üretmekte zorlandıklarını, bu kapsamda da Çevre ve Şehircilik Bakanlığıyla ortak bir çalışmaya girdiklerini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.