Bu yıl 25 yeni AVM'nin açılacağı Türkiye'de şu anda faal 266 AVM bulunuyor. Bin kişiye düşen kiralanabilir alan ise yaklaşık 89 metrekareye geldi. Avrupa ortalaması 200 metrekare civarlarında!
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezleri ve perakende sektörünün son üç yılını değerlendirdiği ve 2011 hedeflerini paylaştığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, Türkiye'de 200 - 250 marka olduğunu, farklılaşmayı yaratmak için bunun 600 - 700'lere çıkartılması gerektiğini, o zaman çok farklı markalarla çok farklı kitlelere ulaşılabileceği için iki tane AVM'nin yan yana olmasında bile bir sakınca bulunmayacağını söyledi. Türkiye'de AVM sektörünün, 2010 yılında 35 milyar dolarlık yatırım büyüklüğüne eriştiğini, bunun üçte birinin yabancı sermayeden geldiğini ifade eden Kodal, 350 bin kişiye istihdam olanağı sağladıklarını ve 2010 yılında açılan 21 yeni AVM ile 6.4 milyon metrekarelik kiralanabilir alana ulaştıklarını, şu anda 266 aktif AVM olduğunu belirtti.
AVM'lerin çoğu iki şehirde
Kodal, "Sektörün büyüdüğünü görüyoruz. Ama toplam artışın yüzde 12.8 olduğunu düşünürsek, eski yıllara göre artışta bir yavaşlama söz konusu" dedi. Açılan AVM'nin yüzde 58'inin Ankara ve İstanbul'da olduğunu söyleyen Kodal, önümüzdeki yıllardan sonra ağırlığın Anadolu'ya kayacağını düşündüklerini ifade etti. Kodal, "Şu anda 81 ilimizin sadece 46'sında AVM bulunuyor. Bin kişiye düşen kiralanabilir alan ise yaklaşık 89 metrekareye geldi. Avrupa ortalaması 200 metrekare civarlarında" dedi. Hakan Kodal, 2011'de 25 AVM açılacağını ve toplam AVM sayısının da bu sene sonunda 291'e ulaşmasını beklediklerini kaydetti. Ciro ve endeks rakamlarına göre 2010 yılının iyi bir sene olduğunu ifade eden Kodal, "2010 yılında organize perakende ve AVM'lerde bir toparlanma süreci yaşadık. Geçen yıla göre endeksin artış oranı yüzde 14,6. Bu artış oranı metrekare bazındaki ciro artışı" diye konuştu. AVM sayısı ve metrekarenin arttığını ancak metrekare bazındaki ziyaret sayısında 2009 ile 2010 arasında yüzde 1'lik bir artışın söz konusu olduğunu ifade eden Kodal, "Demek ki yeni açılan AVM'lere rağmen bir azalma yok, mevcut ziyaretçiler daha fazla metrekare bazında para harcıyorlar. Ciro artışının temelinde ziyaret artışından ziyade, aynı kişiler, artık ayakları alışmaya başladı, kişi başına yüzde 14,6 daha fazla harcamışız" şeklinde konuştu. Sektör temsilcilerinin 2011 yılına ilişkin beklentilerini de açıklayan Kodal, dolar kurunun 1.62, avro kurunun 2.12 lira olacağının tahmin edildiğini kaydetti.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezleri ve perakende sektörünün son üç yılını değerlendirdiği ve 2011 hedeflerini paylaştığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, Türkiye'de 200 - 250 marka olduğunu, farklılaşmayı yaratmak için bunun 600 - 700'lere çıkartılması gerektiğini, o zaman çok farklı markalarla çok farklı kitlelere ulaşılabileceği için iki tane AVM'nin yan yana olmasında bile bir sakınca bulunmayacağını söyledi. Türkiye'de AVM sektörünün, 2010 yılında 35 milyar dolarlık yatırım büyüklüğüne eriştiğini, bunun üçte birinin yabancı sermayeden geldiğini ifade eden Kodal, 350 bin kişiye istihdam olanağı sağladıklarını ve 2010 yılında açılan 21 yeni AVM ile 6.4 milyon metrekarelik kiralanabilir alana ulaştıklarını, şu anda 266 aktif AVM olduğunu belirtti.
AVM'lerin çoğu iki şehirde
Kodal, "Sektörün büyüdüğünü görüyoruz. Ama toplam artışın yüzde 12.8 olduğunu düşünürsek, eski yıllara göre artışta bir yavaşlama söz konusu" dedi. Açılan AVM'nin yüzde 58'inin Ankara ve İstanbul'da olduğunu söyleyen Kodal, önümüzdeki yıllardan sonra ağırlığın Anadolu'ya kayacağını düşündüklerini ifade etti. Kodal, "Şu anda 81 ilimizin sadece 46'sında AVM bulunuyor. Bin kişiye düşen kiralanabilir alan ise yaklaşık 89 metrekareye geldi. Avrupa ortalaması 200 metrekare civarlarında" dedi. Hakan Kodal, 2011'de 25 AVM açılacağını ve toplam AVM sayısının da bu sene sonunda 291'e ulaşmasını beklediklerini kaydetti. Ciro ve endeks rakamlarına göre 2010 yılının iyi bir sene olduğunu ifade eden Kodal, "2010 yılında organize perakende ve AVM'lerde bir toparlanma süreci yaşadık. Geçen yıla göre endeksin artış oranı yüzde 14,6. Bu artış oranı metrekare bazındaki ciro artışı" diye konuştu. AVM sayısı ve metrekarenin arttığını ancak metrekare bazındaki ziyaret sayısında 2009 ile 2010 arasında yüzde 1'lik bir artışın söz konusu olduğunu ifade eden Kodal, "Demek ki yeni açılan AVM'lere rağmen bir azalma yok, mevcut ziyaretçiler daha fazla metrekare bazında para harcıyorlar. Ciro artışının temelinde ziyaret artışından ziyade, aynı kişiler, artık ayakları alışmaya başladı, kişi başına yüzde 14,6 daha fazla harcamışız" şeklinde konuştu. Sektör temsilcilerinin 2011 yılına ilişkin beklentilerini de açıklayan Kodal, dolar kurunun 1.62, avro kurunun 2.12 lira olacağının tahmin edildiğini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.