Alışverişin kalbi İstanbul’da atıyor
İş dünyasında lokasyon ile veri analitiğini bir araya getiren Maptriks, Türkiye’nin alışveriş haritasını çıkardı





Buna göre 2016-2019 yılları arasında Türkiye'deki aylık alışveriş hacmi 2 kat arttı. İl bazında bakıldığında 2016 ve 2019'da İstanbul en yüksek orana sahip oldu. 3 yıl içinde aylık alışveriş hacmi İstanbul'da 2.5 kat, Ankara ve İzmir'de ise 2 kat arttı.
En düşük alışveriş hacmi ise Bayburt'ta oldu. Alışveriş hacmine paralel olarak mağaza ve AVM yatırımları da yıllara göre artış gösterdi. AVM sayılarına bakıldığında İstanbul 113 AVM ile ilk sırada yer alıyor. Ankara'da 39, İzmir'de ise 31 AVM yer alıyor.
Aralarında Ardahan, Bartın, Rize, Sinop ve Gümüşhane'nin de olduğu 14 ilde ise AVM bulunmuyor. 2016 yılında AVM bulunmayan il sayısı 20 idi.
İstanbul'daki mağaza sayılarına bakıldığında çiğköfteciler 4 bin 640 ile başı çekerken, onları bin 302 ile kafe, fırın, pastane kategorisi izliyor. Kafe ve kahveler bin 16 ile üçüncü sırada yer alırken, dördüncü sırada dönerciler (955) ve beşinci sırada pizzacılar (713) yer alıyor.
HABER MERKEZİ