www.dünyaonline.com sitesinde yer alan, İstanbul, Ankara, Gaziantep illerini kapsayan ve 19-59 yaş grubuna ait 300 tüketici ile gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, süpermarket alışverişine aylık ayrılan bütçenin ortalama 191 milyon lira olduğu belirlenirken, fiyat ucuzluğunun alışveriş mekanının seçiminde en önemli faktör olduğu kaydedildi. Çoğunlukla alışveriş listesi yapılmadan çıkılan alışverişte, liste başında genellikle temizlik ve süt ürünleri yer alıyor. Araştırma sonuçlarına göre, ev alışverişleri yüzde 76 oranında kadınlar tarafından yapılıyor. İstanbullu tüketicilerin yüzde 66'sı alışverişe yalnız giderken, yüzde 31'i eşiyle gitmeyi tercih ediyor.
Eşlerle alışveriş tercih ediliyor
Gaziantepli tüketiciler, yüzde 65 oranında eşiyle alışveriş yapmayı seçerken, yalnız gidenlerin oranı yüzde 25. Ankaralı tüketicilerin tercihleri ise yüzde 55 oranında eşiyle birlikte, yüzde 39 yalnız alışveriş yapmaktan yana. Tüketicilerin yüzde 63'ü liste hazırlamadan alışverişe gidiyor. Liste hazırlayan tüketicilerin yüzde 94'ü ise kısmen ya da tamamen hazırladıkları listeye sadık kalıyor.
Gelir düzeyi yüksek olan tüketicilerde liste hazırlama alışkanlığı daha fazla iken, gelir düzeyi düştükçe bu oranda azalma gözleniyor. Tüketicilerin yüzde 86'sı süpermarket ve marketlerden temizlik malzemesi satın almayı tercih ederken, diğer tercih sırasını ise süt ürünleri, kişisel bakım ürünleri, içecek, gıda maddeleri ve et ürünleri oluşturuyor.
Eşlerle alışveriş tercih ediliyor
Gaziantepli tüketiciler, yüzde 65 oranında eşiyle alışveriş yapmayı seçerken, yalnız gidenlerin oranı yüzde 25. Ankaralı tüketicilerin tercihleri ise yüzde 55 oranında eşiyle birlikte, yüzde 39 yalnız alışveriş yapmaktan yana. Tüketicilerin yüzde 63'ü liste hazırlamadan alışverişe gidiyor. Liste hazırlayan tüketicilerin yüzde 94'ü ise kısmen ya da tamamen hazırladıkları listeye sadık kalıyor.
Gelir düzeyi yüksek olan tüketicilerde liste hazırlama alışkanlığı daha fazla iken, gelir düzeyi düştükçe bu oranda azalma gözleniyor. Tüketicilerin yüzde 86'sı süpermarket ve marketlerden temizlik malzemesi satın almayı tercih ederken, diğer tercih sırasını ise süt ürünleri, kişisel bakım ürünleri, içecek, gıda maddeleri ve et ürünleri oluşturuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.