Avrupa Birliği ekonomik birleşmesini hemen hemen tamamladı. Ticari sınırlar kaybolduğunda, rekabetin fiyat farklarını ortadan kaldıracağı sanılıyordu. Ama bazı branşlar var ki, tam fiyat rekabeti bir türlü oturmuyor. Avrupa ülkeleri arasındaki fiyat keşmekeşinin sembolü ise otomobil piyasası. Örneğin Opel'in Astra modeline Finlandiya'da ödenen para, aynı otomobilin Almanya fiyatının yarısını ancak buluyor. Fabrika çıkışı otomobillerin en ucuz olduğu ülkeler Finlandiya, Danimarka ve Yunanistan. Bu üç ülkede taşıt alım vergisi ve diğer harçlar çok yüksek olduğu için acentalar satış fiyatını düşük tutmak zorunda kalıyorlar. Vergi öncesi otomobil fiyatlarının en yüksek olduğu ülkeler ise İngiltere, Almanya ve Avusturya. Almanya'da 12 000 euroluk fiyat etiketi taşıyan Golf'ün Finlandiya'daki satış fiyatı 9 000 euro. Ama bütün vergiler eklendikten sonra Finlandiya'da satılan Golf'ün fiyatı 15 000 euroya çıkıyor.
Rekor İngiltere'de
AB Komisyonu'nun raporuna göre, Alman otomobilcileri 81 modelden 46'sı için en az bir AB ülkesindeki fiyatın yüzde 20 fazlasını talep ediyorlar. Öncelikle VW, Ford, Opel, Fiat, Renault, Peugeot ve bazı Japon şirketleri Almanya'daki satış fiyatlarını oldukça yüksek tutuyorlar. DaimlerChrysler, Audi, BMW ve Volvo gibi zaten ucuz otomobil satmayan şirkelerin fiyatları ise yüzde 15 oranında değişebiliyor. Otomobil fiyatlarında Avrupa rekortmeni, İngiltere. Bu nedenle İngilizler yeni otomobillerini kıta Avrupası'ndan getirtmek istiyor ama büyük güçlüklerle karşılaşıyorlar.
Türlü türlü oyunlar
AB Komisyonu imalatçı şirketlerin yapay zorluklar çıkararak İngilizler'i ülke dışında otomobil almaktan alıkoymaya çalıştıklarını saptamış. Birlik Komisyonu'nun rekabetten sorumlu üyesi Mario Monti, rekabetin kısıtlanmasını önleyip, fiyat farklarını ortadan kaldıracak düzenlemenin bu yıl içinde yürürlüğe gireceğini ve otomotiv tröstlerinin ürünlerini sadece kendi acenteleri üzerinden satmasına imkan tanıyan özel uygulamanın uzatılmayacağını söylüyor. Avrupa Otomobil Ürteticileri Birliği, AB Komisyonu'nun eleştirilerini rahat karşılıyor ve otomobil fiyatlarındaki farkların diğer tüketim mallarına kıyasla daha az olduğunu savunuyor. Otomobil imalatçıları fiyat farklarının kayıt işlemleri ve taşıt vergilerinden kaynaklandığını ve örneğin Danimarka'daki taşıt ruhsat masraflarının Lüksemburg'a göre 13 katı fazla olduğunu öne sürüyorlar.
Rekor İngiltere'de
AB Komisyonu'nun raporuna göre, Alman otomobilcileri 81 modelden 46'sı için en az bir AB ülkesindeki fiyatın yüzde 20 fazlasını talep ediyorlar. Öncelikle VW, Ford, Opel, Fiat, Renault, Peugeot ve bazı Japon şirketleri Almanya'daki satış fiyatlarını oldukça yüksek tutuyorlar. DaimlerChrysler, Audi, BMW ve Volvo gibi zaten ucuz otomobil satmayan şirkelerin fiyatları ise yüzde 15 oranında değişebiliyor. Otomobil fiyatlarında Avrupa rekortmeni, İngiltere. Bu nedenle İngilizler yeni otomobillerini kıta Avrupası'ndan getirtmek istiyor ama büyük güçlüklerle karşılaşıyorlar.
Türlü türlü oyunlar
AB Komisyonu imalatçı şirketlerin yapay zorluklar çıkararak İngilizler'i ülke dışında otomobil almaktan alıkoymaya çalıştıklarını saptamış. Birlik Komisyonu'nun rekabetten sorumlu üyesi Mario Monti, rekabetin kısıtlanmasını önleyip, fiyat farklarını ortadan kaldıracak düzenlemenin bu yıl içinde yürürlüğe gireceğini ve otomotiv tröstlerinin ürünlerini sadece kendi acenteleri üzerinden satmasına imkan tanıyan özel uygulamanın uzatılmayacağını söylüyor. Avrupa Otomobil Ürteticileri Birliği, AB Komisyonu'nun eleştirilerini rahat karşılıyor ve otomobil fiyatlarındaki farkların diğer tüketim mallarına kıyasla daha az olduğunu savunuyor. Otomobil imalatçıları fiyat farklarının kayıt işlemleri ve taşıt vergilerinden kaynaklandığını ve örneğin Danimarka'daki taşıt ruhsat masraflarının Lüksemburg'a göre 13 katı fazla olduğunu öne sürüyorlar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.