İstanbul'un trafik sorununu çözmek için toplanan "Ulaşım Zirvesi"nde alınan kararlar dün açıklandı. Zirvede alınan kararlara bakınca şunu söylemem gerekiyor: İstanbul'da rahat ve kolay ulaşım daha çok uzun bir süre hayalden ibaret kalacak!Zirvede alınan en doğru karar, hiç kuşku yok ki "hasarlı kazalarda trafik polisinin rapor tutmasının beklenmemesi". Ancak bunun için bir yasa değişikliği gerekiyor.Dikkatli okuyucular hatırlayacaklardır, daha önce bu konuda bir yazı yazmıştım. Yazımın yayınlanmasından sonra, gündemin 261. sırasında bulunan Karayolları Trafik Kanun Tasarısı geçtiğimiz aralık ayının başında TBMM İçişleri Komisyonu'na geri çekildi. Demek ki hükümet şimdi bu tasarıyı yeniden TBMM gündemine getirecek. Bu yasa çıktığında, hasarlı kazalarda rapor tutacak polis ekibinin beklenmesi gerekmeyecek ve İstanbul trafiğini tıkayan en önemli sorun çözümlenebilecek.Kararlar arasında Boğaziçi Köprü geçişlerinin sadece OGS ve KGS sistemleriyle yapılabilecek olması da var. Demek ki köprü geçişlerinin bedava olduğu bayram günlerinde her iki köprü trafiğinde bir rahatlama olmadığı yetkililerce fark edilmemiş. Bu yöntemin de tek başına trafiği rahatlatmayacağını göreceğiz. Öte yandan böyle ikili bir sisteme neden gerek duyulduğu da ayrı bir tartışma konusu. Kolay ulaşılır ve kolay kullanılır tek bir sisteme geçmek daha doğru olmaz mı?Kararlar arasında ağır vasıtaların arabalı vapurlarla (Ro-Ro) taşınması, köprü trafiğine sokulmaması da var. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden her gün her iki yönde 15 binden fazla ağır vasıta geçiyor. Böyle bir trafiği deniz yoluyla taşımak mümkün mü? Bunun gerektireceği liman kapasitesi ve gemi ihtiyacı, sağlanacak "rahatlıkla" kıyaslandığında ekonomik olur mu? Bana hesabı iyi yapılmamış bir öneri gibi geliyor.Kararları okurken şunu düşündüm: Belli ki "Ulaşım Zirvesi", gerçekten "zirve"de toplanmış. Zirve o kadar yüksek ki aşağıdaki gerçek sorun görülemiyor!Mehmet Y. Yılmaz / Hürriyet
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.