'Yerli otoda fark yaratırız'
AVL Genel Müdürü Dr. Serkan İmpram, 220’si mühendis olmak üzere 230 çalışanları olduğuna işaret ederek, "Dünya genelinde otomotiv projelerine mühendislik desteği veriyoruz. Yerli araç konusu ciddi bir konu… Konsorsiyumdaki firmalarla temasımız oldu. Aynı ortamlarda bulunuyoruz. Görev verilirse fark yaratırız" dedi
10.02.2019 00:00:00
SELİM AYANOĞLU/İSTANBUL
Otomotiv sistemleri konusunda dünyanın en büyük mühendislik firması olan AVL'nin İstanbul'daki merkezi AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye, 2019'da hayata geçireceği yeni teknolojilerini duyurdu. İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında konuşan AVL Genel Müdürü Dr. Serkan İmpram, bu yıl ilk kez saha testlerine başlanacak olan ileri teknolojili SUV tipi araç çalışmaları ve kamyonlarda uygulanacak otonom teknolojiler hakkında detayları aktardı. İmpram, şunları söyledi: "AVL, merkezi Avusturya Graz'da bulunan bir şirket... Biz aracı hareket ettiren sistemlerle ilgileniyoruz. Güç aktarma sistemleri, simülasyon ve test işlemleri alanlarında faaliyet gösteriyor.
Şirkerin 10 bin çalışanı var. Bunun yüzde 65'i mühendis ve bilim insanı... AVL Türkiye, Gebze'de TÜBİTAK Yerleşkesi'nde 2008'de kuruldu. Sancaktepe'de ve Sultanbeyli'de iki Ar-Ge merkezimiz var. Geçen yıl Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) Türkiye'nin 500 büyük hizmet ihracatçısı sıralamasında otomotiv alanında en çok mühendislik hizmeti ihracatı yapan 3. firma olduk. 230 çalışanımız var, bunların 220'si mühendis... AVL, dünya genelindeki projelere mühendislik desteği veriyor. Projelerin çoğu seri üretime gidiyor. Otomotivde 4-5 sonrasının projelerine odaklanıyoruz. Yazılım, elektronik, şanzıman ile ilgileniyoruz. Motor ve araç kalibrasyonu bölümümüz var. Yakıt tüketimine azaltmak için uğraşıyoruz."
Şirkerin 10 bin çalışanı var. Bunun yüzde 65'i mühendis ve bilim insanı... AVL Türkiye, Gebze'de TÜBİTAK Yerleşkesi'nde 2008'de kuruldu. Sancaktepe'de ve Sultanbeyli'de iki Ar-Ge merkezimiz var. Geçen yıl Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) Türkiye'nin 500 büyük hizmet ihracatçısı sıralamasında otomotiv alanında en çok mühendislik hizmeti ihracatı yapan 3. firma olduk. 230 çalışanımız var, bunların 220'si mühendis... AVL, dünya genelindeki projelere mühendislik desteği veriyor. Projelerin çoğu seri üretime gidiyor. Otomotivde 4-5 sonrasının projelerine odaklanıyoruz. Yazılım, elektronik, şanzıman ile ilgileniyoruz. Motor ve araç kalibrasyonu bölümümüz var. Yakıt tüketimine azaltmak için uğraşıyoruz."
Ford Otosan ile işbirliği
Ford Otosan'ın ağır vasıta araçlarına otonom özellik kazandıracak bir proje üzerinde çalıştıklarını kaydeden İmpram, "Platooning-otonom konvoy (öndeki araç sürücülü, arkadakiler sürücüsüz!) projesi bizim için 2019 yılının önem taşıyan çalışmalarından biri.
Bu projeyle kamyonların Türkiye'de otonom (sürücüsüz) halde taşımacılık yapabilmesini sağlayacak teknolojiler hazır hale gelecek. Daha düşük maliyetlerde daha güvenli ve efektif sonuçlar alınabilmesinin önü açılacak. Şu an gerekli hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyor ve yaptığımız Ar-Ge işbirliği çerçevesinde Türkiye'nin ilk otonom sistemlerine sahip kamyonlarının test için 2019'un ilk yarısında sahaya çıkması planlanıyor" dedi.
Türkiye'deki en ileri teknolojik araç üzerinde çalıştıklarını kaydeden İmpram, "Bu araç bir 4x4 tipi, benzinli, çift kavramalı, otomatik şanzımanlı bir araç" dedi. İmpram, Yeni Mesaj'ın yerli otomobil konusuna yönelik sorusu üzerine de "Yerli otomobil ciddi bir konu. Konsorsiyumdaki firmalarla temasımız oldu. Aynı ortamlarda bulunuyoruz. Görev verilirse fark yaratırız. Lansmanı yapılan şeylerin piyasaya çıkmadığını görüyoruz. Biz piyasaya sunuşta fark yaratıyoruz. Konsorsiyumla teması kesmiyoruz" dedi.
Bu projeyle kamyonların Türkiye'de otonom (sürücüsüz) halde taşımacılık yapabilmesini sağlayacak teknolojiler hazır hale gelecek. Daha düşük maliyetlerde daha güvenli ve efektif sonuçlar alınabilmesinin önü açılacak. Şu an gerekli hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyor ve yaptığımız Ar-Ge işbirliği çerçevesinde Türkiye'nin ilk otonom sistemlerine sahip kamyonlarının test için 2019'un ilk yarısında sahaya çıkması planlanıyor" dedi.
Türkiye'deki en ileri teknolojik araç üzerinde çalıştıklarını kaydeden İmpram, "Bu araç bir 4x4 tipi, benzinli, çift kavramalı, otomatik şanzımanlı bir araç" dedi. İmpram, Yeni Mesaj'ın yerli otomobil konusuna yönelik sorusu üzerine de "Yerli otomobil ciddi bir konu. Konsorsiyumdaki firmalarla temasımız oldu. Aynı ortamlarda bulunuyoruz. Görev verilirse fark yaratırız. Lansmanı yapılan şeylerin piyasaya çıkmadığını görüyoruz. Biz piyasaya sunuşta fark yaratıyoruz. Konsorsiyumla teması kesmiyoruz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.