Öğrencilerin yatakta oturak veya yatarak ders çalışmasının başarıyı engelleyebileceği bildirildi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ayla Akbaş, öğrencinin başarılı veya başarısız olmasında yeteneklerinin yanı sıra fiziki koşulların da etken olduğunu bildirdi. Öğrencinin evinde ders çalışma ortamının rahat olması gerektiğini ifade eden Akbaş, öğrencinin çalışma odasının kesinlikle ayrı olmasının zorunlu olduğuna değindi.
Yatakta okuyup
yazmak insanı yorar
Bazı öğrencilerin masa yerine yatak üzerinde oturarak veya yatarak ders çalıştığının bilindiğini açıklayan Akbaş, şunları söyledi: "Yatak üzerinde yatarak veya oturarak ders çalışmak başarıyı olumsuz etkiliyor. Öğrenci yatak üzerinde fiziki olarak rahat olamaz. Eğer öğrenci yatağa sehpa koyuyorsa sehpanın yatakta sabit kalması da zorlaşacaktır. Çalışma araçlarını kucağına veya eline alan öğrencinin ders araçlarından verimli yararlanması veya yazıp okuyabilmesi de fiziki olarak öğrenciyi yoracaktır. Sürekli rahatsızlık duyan öğrencide kısa sürede bıkkınlık ve uyuşukluk görülecek bu yüzden öğrenci çalışmayı bırakacaktır."
Ergenlikte ders
çalışmak sorundur
Yatakta yüzü koyun veya sırt üst yatarak ders çalışmanın da başta göz olmak üzere sırt, bel ve kol kaslarını yorabileceğini bildiren Akbaş, şöyle devam etti: "Yatar pozisyondaki öğrencinin uykusu geleceği için dersten verim alamaz. Bunun yanı sıra bu pozisyondaki öğrencinin gözü kitapta olsa bile beyni ve düşünceleri başka yerde olur ve sık sık hayal kurar ve konuya adapte olamaz." Akbaş, özellikle lise dönemindeki öğrencilerin ders çalışmaya istekli olmadıklarını bildirerek, şunları söyledi: "Ergenlik dönemindeki öğrencilerin, genellikle ders çalışmaya daha az zaman ayırdıkları biliniyor. Bunun nedeni derse olan motivasyonun yetersiz olmasıdır."
Yatakta okuyup
yazmak insanı yorar
Bazı öğrencilerin masa yerine yatak üzerinde oturarak veya yatarak ders çalıştığının bilindiğini açıklayan Akbaş, şunları söyledi: "Yatak üzerinde yatarak veya oturarak ders çalışmak başarıyı olumsuz etkiliyor. Öğrenci yatak üzerinde fiziki olarak rahat olamaz. Eğer öğrenci yatağa sehpa koyuyorsa sehpanın yatakta sabit kalması da zorlaşacaktır. Çalışma araçlarını kucağına veya eline alan öğrencinin ders araçlarından verimli yararlanması veya yazıp okuyabilmesi de fiziki olarak öğrenciyi yoracaktır. Sürekli rahatsızlık duyan öğrencide kısa sürede bıkkınlık ve uyuşukluk görülecek bu yüzden öğrenci çalışmayı bırakacaktır."
Ergenlikte ders
çalışmak sorundur
Yatakta yüzü koyun veya sırt üst yatarak ders çalışmanın da başta göz olmak üzere sırt, bel ve kol kaslarını yorabileceğini bildiren Akbaş, şöyle devam etti: "Yatar pozisyondaki öğrencinin uykusu geleceği için dersten verim alamaz. Bunun yanı sıra bu pozisyondaki öğrencinin gözü kitapta olsa bile beyni ve düşünceleri başka yerde olur ve sık sık hayal kurar ve konuya adapte olamaz." Akbaş, özellikle lise dönemindeki öğrencilerin ders çalışmaya istekli olmadıklarını bildirerek, şunları söyledi: "Ergenlik dönemindeki öğrencilerin, genellikle ders çalışmaya daha az zaman ayırdıkları biliniyor. Bunun nedeni derse olan motivasyonun yetersiz olmasıdır."