Yabancı dil öğretmenleri, zümre başkanları ve akademisyenler, bugün biraraya gelerek, dil öğretiminde aksayan yönleri tartışacak, çözüm önerileri geliştirecek. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, Türk Dili ve Edebiyatı, Fen Bilimleri ve Matematik branşlarında düzenlediği toplantılara, "Yabancı Dil Eğitimi" de eklenecek. Toplantıda elde edilecek sonuç, yabancı dil eğitimine ilişkin kararlar ve planlamalarda kullanılmak üzere rapor haline getirilecek.
Yerli kitaplar hazırlanacak
Toplantıda, öğrencilerin dili kavramasını kolaylaştırmak ve döviz tasarrufu sağlamak amacıyla yabancı yayınlar yerine Türk öğretmenlerce hazırlanacak kitapların okutulması istemi gündeme getirilecek. Anadolu liselerinde ve yabancı dil ağırlıklı liselerde kullanılan yabancı yayınların ülkeye maliyetinin milyonlarca doları bulduğuna dikkat çekilerek, artan öğrenci sayısının, bu rakamın daha da büyümesine yol açacağı belirtilecek ve velilerin satın alma gücünün gözetilmesi istenecek. Yabancı yayınlarda, o ülkenin kültürüne özgü metinlerin yer aldığına işaret edilerek, öğrencilerin, anadilde karşılığını bulamadıkları kavramları ve koşulları algılamakta zorluk çektikleri anlatılacak. Türk öğretmenlerin, akademisyenlerin danışmanlığında, öğrencilerin ilgi alanları ve seviyelerine göre kaleme alacağı ders kitaplarının, verimliliği artıracağı kaydedilecek. Bu çerçevede, ders kitaplarında, Yunus Emre, Nasrettin Hoca gibi Türk kültürünün önde gelen isimlerinin eserlerine yer verilmesi önerilecek.
ÖSS'ye alınacak mı?
Çalışmalar sırasında, mükemmel çevresel koşullar ve eğitim imkanları sağlansa bile öğrenmenin, ancak öğrencinin isteğine bağlı geliştiği üzerinde durulacak.
Buradan hareketle, özellikle ortaöğretim öğrencilerinin, üniversite hedefine yönelik ders çalıştıklarına işaret edilerek, ÖSS'de belirli sayıda yabancı dil sorusuna yer verilmesi düşüncesi tartışmaya açılacak. ÖSS'de, yalnızca Türkçe, coğrafya, tarih ve felsefe grubu ile fen bilimleri branşlarındaki bilgilerin ölçülmesinin, öğrencilerin yabancıdil derslerini "angarya" görmesine yol açtığı kaydedilecek. Yabancı Dil Sınavı'na (YDS) hazırlanan kesim dışında kalanların yabancı dil öğrenimine ilgisinin azaldığı ifade edilerek, öğrencilerin motivasyonunu artırmanın yolları tartışılacak.
İkinci zorunlu dil geliyor
Toplantıda ayrıca, İngilizce'nin yanında Fransızca veya Almanca'nın "ikinci zorunlu dil" olarak okutulması da ele alınacak. Anadolu öğretmen liselerinde başlatılan uygulamanın yaygınlaştırılmasıgerektiği vurgulanacak.
Yerli kitaplar hazırlanacak
Toplantıda, öğrencilerin dili kavramasını kolaylaştırmak ve döviz tasarrufu sağlamak amacıyla yabancı yayınlar yerine Türk öğretmenlerce hazırlanacak kitapların okutulması istemi gündeme getirilecek. Anadolu liselerinde ve yabancı dil ağırlıklı liselerde kullanılan yabancı yayınların ülkeye maliyetinin milyonlarca doları bulduğuna dikkat çekilerek, artan öğrenci sayısının, bu rakamın daha da büyümesine yol açacağı belirtilecek ve velilerin satın alma gücünün gözetilmesi istenecek. Yabancı yayınlarda, o ülkenin kültürüne özgü metinlerin yer aldığına işaret edilerek, öğrencilerin, anadilde karşılığını bulamadıkları kavramları ve koşulları algılamakta zorluk çektikleri anlatılacak. Türk öğretmenlerin, akademisyenlerin danışmanlığında, öğrencilerin ilgi alanları ve seviyelerine göre kaleme alacağı ders kitaplarının, verimliliği artıracağı kaydedilecek. Bu çerçevede, ders kitaplarında, Yunus Emre, Nasrettin Hoca gibi Türk kültürünün önde gelen isimlerinin eserlerine yer verilmesi önerilecek.
ÖSS'ye alınacak mı?
Çalışmalar sırasında, mükemmel çevresel koşullar ve eğitim imkanları sağlansa bile öğrenmenin, ancak öğrencinin isteğine bağlı geliştiği üzerinde durulacak.
Buradan hareketle, özellikle ortaöğretim öğrencilerinin, üniversite hedefine yönelik ders çalıştıklarına işaret edilerek, ÖSS'de belirli sayıda yabancı dil sorusuna yer verilmesi düşüncesi tartışmaya açılacak. ÖSS'de, yalnızca Türkçe, coğrafya, tarih ve felsefe grubu ile fen bilimleri branşlarındaki bilgilerin ölçülmesinin, öğrencilerin yabancıdil derslerini "angarya" görmesine yol açtığı kaydedilecek. Yabancı Dil Sınavı'na (YDS) hazırlanan kesim dışında kalanların yabancı dil öğrenimine ilgisinin azaldığı ifade edilerek, öğrencilerin motivasyonunu artırmanın yolları tartışılacak.
İkinci zorunlu dil geliyor
Toplantıda ayrıca, İngilizce'nin yanında Fransızca veya Almanca'nın "ikinci zorunlu dil" olarak okutulması da ele alınacak. Anadolu öğretmen liselerinde başlatılan uygulamanın yaygınlaştırılmasıgerektiği vurgulanacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.