Verilerinizi sosyal medyadan koruyun!
Dünyanın önde gelen veri güvenlik şirketi Digital Guardian'ın Başkan Yardımcısı Jan van Vliet, Yeni Mesaj'a yaptığı açıklamada, kullanıcıların verilerini Facebook, Twitter gibi sosyal medya ortamlarında paylaşmaktan kaçınması gerektiğini söyledi
05.05.2018 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Günümüzde veri güvenliği yaşı ne olursa olsun herkesi yakından ilgilendiriyor. Özellikle kredi kartı ve banka hesap bilgilerinin saklandığı bankalar, müşterilerinin verilerini korumak için ciddi harcama yapıyor. Bazen de 50 milyon Facebook kullanıcısının verilerini ABD seçimlerini etkilemek için kullanan ve bu skandal ortaya çıkınca bu hafta faaliyetlerini sonlandıran İngiliz Cambridge Analytica şirketi örneğinde olduğu gibi veriler çıkar amaçlı olarak değerlendirilebiliyor.
Türkiye'nin önde gelen veri güvenliği şirketi May Siber Teknoloji ile bu alanda 2003 yılından beri küresel ölçekte saygın bir yer edinen ABD merkezli Digital Guardian, Türkiye pazarında güçlerini birleştirdi.
May Siber Teknoloji CEO'su İlkem Özar, Digital Guardian Başkan Yardımcısı Jan van Vliet ile İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, dijital ihlallerin küresel olarak hangi ölçekte gerçekleştiğini ve maliyetini tespit etmek amacıyla bir araştırma yapıldığını belirterek, "Söz konusu araştırmaya göre her bir veri ihlali, 3.6 milyon dolara mal oluyor. Veri ihlallerinin önemli bir kısmı da kurumların içindeki kötü niyetli kullanıcılardan kaynaklanıyor" dedi.
Veri kaybıyla servet uçuyor
Türkiye'de Kişisel Verileri Koruma Kanunu, Avrupa Birliği'nde ise Genel Veri Koruma Düzenlemesi çerçevesinde kurumların hassas bilgilerinin korunması konusunda çözümler sunduklarını belirten Özar, bu çözümler arasına Veri Kaybını Önleme alanında Gartner'ın lider sınıfında değerlendirdiği Digital Guardian ile işbirliği yaptıklarını söyledi.
Özar, şunları söyledi: "Dijital varlıkların artan değer ve hacmiyle birlikte, kurumların içinden bu hassas varlıkların sızdırılması veya çalınması riski her geçen gün katlanarak artıyor. Araştırmalara göre, sadece geçen yıl yaşanan veri kayıplarının dünya ekonomisine verdiği zarar 5 trilyon doları aşmış durumda.
Öngörülere göre bu rakam 2030 yılında 10 trilyon doları aşacak. May Siber Teknoloji ve Digital Guardian işbirliğiyle meydana getirdiğimiz bu ortak platform, ülkemizde bizim tahminimize göre her yıl 100-120 milyon dolar arasında değişen hacimlerdeki veri kaybını azaltmaya yönelik çözümler yaratacaktır. Bu ortaklıkla birlikte hizmet portföyümüzü geliştirmiş ve bunun için gerekli istihdam yatırımını da yapmış olmaktan gurur duyuyoruz."
Şirketler büyük önem veriyor
Digital Guardian Başkan Yardımcısı Jan van Vliet ise şirketlerin verilerini korumaya odaklandıklarını dile getirerek, "Siber saldırıların gerek sayıca gerekse karmaşıklık seviyesi olarak artarak devam etmekte. Bu neden, kurumların özellikle kişisel olarak tanımlanabilecek bilgilerin yanı sıra, ticari sır ve fikri mülkiyet gibi hassas bilgilerini koruması günümüzde her zamankinden daha kritik hale gelmiştir.
Örneğin otomobil sektörü tasarımlarını koruyor. Dünyanın önde gelen teknoloji şirketi Cisco, kendi kaynak kodlarını yani bilgisayar programlarını korumak için bizden destek alıyor!" dedi. Van Vliet, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine kullanıcıların özellikle Facebook ve Twitter gibi sosyal ortamlarda verilerini paylaşmaması gerektiğinin altını çizdi. İlkem Özar da aynı konuda "Fiziksel ortamda aldığımız önlemleri internet ortamında da almalıyız. Tehlikeler net olarak görülmediği için internet ortamı daha tehlikeli" dedi.
Türkiye'de milyonlarca insanın kimlik ve kredi kartı bilgilerinin çağrı merkezlerinin elinde olduğunun ve bu konuda çağrı merkezleriyle işbirliği yapıp yapmadıklarının sorulması üzerine May Siber Teknoloji CEO'su Özar, şunları söyledi: "Odaklandığımız konulardan birisi bu... Amaç, veri istenmeyen bir yere sevkedildiğinde alarm veren bir yapı kurmak. Ürünlerimiz yakaladığı bir veri sızıntısına 10 dakika ile 2 saat arasında müdahale ediyor."
Günümüzde veri güvenliği yaşı ne olursa olsun herkesi yakından ilgilendiriyor. Özellikle kredi kartı ve banka hesap bilgilerinin saklandığı bankalar, müşterilerinin verilerini korumak için ciddi harcama yapıyor. Bazen de 50 milyon Facebook kullanıcısının verilerini ABD seçimlerini etkilemek için kullanan ve bu skandal ortaya çıkınca bu hafta faaliyetlerini sonlandıran İngiliz Cambridge Analytica şirketi örneğinde olduğu gibi veriler çıkar amaçlı olarak değerlendirilebiliyor.
Türkiye'nin önde gelen veri güvenliği şirketi May Siber Teknoloji ile bu alanda 2003 yılından beri küresel ölçekte saygın bir yer edinen ABD merkezli Digital Guardian, Türkiye pazarında güçlerini birleştirdi.
May Siber Teknoloji CEO'su İlkem Özar, Digital Guardian Başkan Yardımcısı Jan van Vliet ile İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, dijital ihlallerin küresel olarak hangi ölçekte gerçekleştiğini ve maliyetini tespit etmek amacıyla bir araştırma yapıldığını belirterek, "Söz konusu araştırmaya göre her bir veri ihlali, 3.6 milyon dolara mal oluyor. Veri ihlallerinin önemli bir kısmı da kurumların içindeki kötü niyetli kullanıcılardan kaynaklanıyor" dedi.
Veri kaybıyla servet uçuyor
Türkiye'de Kişisel Verileri Koruma Kanunu, Avrupa Birliği'nde ise Genel Veri Koruma Düzenlemesi çerçevesinde kurumların hassas bilgilerinin korunması konusunda çözümler sunduklarını belirten Özar, bu çözümler arasına Veri Kaybını Önleme alanında Gartner'ın lider sınıfında değerlendirdiği Digital Guardian ile işbirliği yaptıklarını söyledi.
Özar, şunları söyledi: "Dijital varlıkların artan değer ve hacmiyle birlikte, kurumların içinden bu hassas varlıkların sızdırılması veya çalınması riski her geçen gün katlanarak artıyor. Araştırmalara göre, sadece geçen yıl yaşanan veri kayıplarının dünya ekonomisine verdiği zarar 5 trilyon doları aşmış durumda.
Öngörülere göre bu rakam 2030 yılında 10 trilyon doları aşacak. May Siber Teknoloji ve Digital Guardian işbirliğiyle meydana getirdiğimiz bu ortak platform, ülkemizde bizim tahminimize göre her yıl 100-120 milyon dolar arasında değişen hacimlerdeki veri kaybını azaltmaya yönelik çözümler yaratacaktır. Bu ortaklıkla birlikte hizmet portföyümüzü geliştirmiş ve bunun için gerekli istihdam yatırımını da yapmış olmaktan gurur duyuyoruz."
Şirketler büyük önem veriyor
Digital Guardian Başkan Yardımcısı Jan van Vliet ise şirketlerin verilerini korumaya odaklandıklarını dile getirerek, "Siber saldırıların gerek sayıca gerekse karmaşıklık seviyesi olarak artarak devam etmekte. Bu neden, kurumların özellikle kişisel olarak tanımlanabilecek bilgilerin yanı sıra, ticari sır ve fikri mülkiyet gibi hassas bilgilerini koruması günümüzde her zamankinden daha kritik hale gelmiştir.
Örneğin otomobil sektörü tasarımlarını koruyor. Dünyanın önde gelen teknoloji şirketi Cisco, kendi kaynak kodlarını yani bilgisayar programlarını korumak için bizden destek alıyor!" dedi. Van Vliet, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine kullanıcıların özellikle Facebook ve Twitter gibi sosyal ortamlarda verilerini paylaşmaması gerektiğinin altını çizdi. İlkem Özar da aynı konuda "Fiziksel ortamda aldığımız önlemleri internet ortamında da almalıyız. Tehlikeler net olarak görülmediği için internet ortamı daha tehlikeli" dedi.
Türkiye'de milyonlarca insanın kimlik ve kredi kartı bilgilerinin çağrı merkezlerinin elinde olduğunun ve bu konuda çağrı merkezleriyle işbirliği yapıp yapmadıklarının sorulması üzerine May Siber Teknoloji CEO'su Özar, şunları söyledi: "Odaklandığımız konulardan birisi bu... Amaç, veri istenmeyen bir yere sevkedildiğinde alarm veren bir yapı kurmak. Ürünlerimiz yakaladığı bir veri sızıntısına 10 dakika ile 2 saat arasında müdahale ediyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.