Vatandaş soluğu CİMER'de aldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, kamuoyunda CİMER olarak bilinen Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'nin yeni yapılanmada Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı uhdesinde hizmet verdiğini hatırlatarak, başvurulardan yetkili makamların haberdar edildiğini söyledi
18.02.2019 00:00:00





Elektronik bir kamu hizmeti olan CİMER'in bu sayede görevli kamu personelinin performans ölçümünün yapılmasına da imkan tanıyan bir hizmet olma özelliği taşıdığının altını çizen Altun, "Kırtasiyeciliği azaltma hedefi doğrultusunda yola çıkan CİMER'e vatandaşlarımız tarafından yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 93'ü elektronik ortamda, 'www.cimer.gov.tr' ve e-Devlet üzerinden yapılmakta ve bu başvurulardan yüzde 65'i ise cep telefonu üzerinden gerçekleştirilmektedir.
Bunların dışında şahsen müracaat, mektup/faks ve ALO 150 telefon hattı kanalıyla da başvurular almaktayız. CİMER'e 2018 yılında 2 milyon 870 bin 879 adet başvuru yapılmıştır. 2018 yılında başvurular 2017 yılına kıyasla yaklaşık yüzde 7,5 artmıştır. Başvurulara verilen cevap sayısı 2 milyon 959 bin 895'tir" bilgisini paylaştı.
Altun, bazı başvurulara birden fazla cevap verilebildiğine değinerek, "En fazla başvuru sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Konya'dan yapıldı" dedi.
CİMER'e yapılan başvuruların yüzde 99'unun kurumlara sevk edildiğini aktaran Altun, "Örneğin bir belediyenin sunmuş olduğu hizmet ile ilgili şikayet Başkanlığımızın bilgisi dahilinde sorunun çözüm yeri olan ilgili belediyeye iletilmektedir" ifadelerini kullandı.
AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.