Ünlü pilotlara Marmaris zor geldi
Dünya Şampiyonası'nın 10. ayağı olan Türkiye Rallisi kapsamında pilotlar Çetibeli, Ula ve Çiçekli etabında kıyasıya mücadele etti
14.09.2018 00:00:00





Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris'te gerçekleştirilen 10. ayağı kapsamında Çetibeli, Ula ve Çiçekli etabında start verildi.
Toplam 22 ülkeden 68 otomobil ve 136 sporcunun katıldığı organizasyonun ikinci gününde pilotlar, sabah saatlerinde Asparan'daki servis alanından çıkarak yarışmanın en uzun etabı olan 38.10 kilometre uzunluğundaki ve yarışma boyunca görebilecekleri tüm zemin koşullarıyla tanışacağı Çetibeli etabında start aldı.
Çetibeli etabında pilotlar ormanlarla kaplı alanda hızlı ve teknik virajlarla karşılaşırken, uzun ve hızlı bir tırmanma bölümünün ardından geniş yayla alanına ulaştı. Doğal ve teknik zıplama alanlarının da bulunduğu etapta çok sayıda yabancı izleyici, pilotların görsel şovlarını da ayakta alkışlayarak destek verdi.
Çetibeli etabının ardından en büyük seyirci noktasına sahip 21.75 kilometrelik Ula etabına geçen pilotlar, burada seyirci noktasının etrafında mücadele etti. Pilotlar, bu etabın ardından dağın zirvesinden deniz seviyesine kadar uzanan ve keskin virajların bulunduğu inişlerle dolu 12.57 kilometre uzunluğundaki Çiçekli etabında yarıştı.
Çok teknik sürüş gerektiren etapta pilotlar, tekniği ve hızı birleştiren çok dar virajlarda becerilerini gösterdi. Sabah saatlerinden itibaren yarışları izlemek için etaplarda yerlerini alan yerli ve yabancı seyirciler, ülkelerine ait bayraklarla pilotlara destek verip, fotoğraf çekti. Yarışlar, öğleden sonra aynı etaplarda devam edecek.
Dünyaca ünlü pilotlar Türkiye Rallisi'nde zorlanıyor
Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris'te gerçekleştirilen 10. ayağı kapsamında Çetibeli etabında dünyaca ünlü pilotlar yoğun toz ve yol şartlarından dolayı zorlandı.
2010'dan bu yana ilk kez Dünya Ralli Şampiyonası'nın bir ayağı olarak koşulan Türkiye Rallisi'nde pilotlar ikinci günde Çetibeli, Ula ve Çiçekli etaplarını koşuyor. Sabah Çetibeli etabında pilotlar ormanlarla kaplı alanda hızlı ve teknik virajlarla karşılaşırken, uzun ve hızlı bir tırmanma bölümünün ardından geniş yayla alanına ulaştı. Çetibeli etabında çok zorlandıklarını açıklayan üst üste beş kez dünya şampiyonu olan Fransız pilot Sebastien Ogier, "Çok fazla toz vardı, hiçbir şey göremedik. Sadece başlangıç ve sonuç bölümlerinde görüş iyiydi. Ama sadece 5 saniye kaybettiğim için mutluyum, 15-20 saniye kaybetmeyi bekliyordum." dedi.
Şampiyonada 8. sırada yer alan Red Bul pilotu Elfyn Evans ise Intercom bozulduğu için yardımcı pilotunu duyamadığını, sonra tekrar çalıştırmayı başardıklarını ama tozda hiçbir şey göremediği için yol dışına çıkıp zaman kaybettiklerini söyledi.
Şampiyona lideri Belçikalı pilot Thierry Neuville ise Türkiye Rallisi'nin sürprizlerle dolu olduğunu vurgulayarak "İyi bir etap çıkarmaya çalıştım. Bazı yerler oldukça nemli bazı yerlerse oldukça kaygandı. Otomobilimiz zor koşullarda iyi bir sınav veriyor ama daha iyisini yapabilirdim." diye konuştu.
Fin pilot Jari-Matti Latvala yarışların büyük bir heyecana sahne olduğunu vurgulayarak, yolu görmekte çok zorlandığını, ilk 8 kilometre ve 30. kilometre sonrası ise görüşün iyi olduğunu ifade etti.
Büyük Britanyalı Gus Greensmith de beşinci kilometrede yol dışına çıkıp bankete oturduklarını, otomobilde hasar olmadığını söyledi.
Pilotlardan İrlandalı Craig Breen ise ne kadar hızlı gittiğini hatırlamadığını anlatarak, "Otomobili yarış çizgisinde tutmaya çalıştım. Sadece Scott'u dinleyerek en iyisini umdum." dedi.
Norveçli Mads Ostberg tozda çok zorlandığını, cam temizlemeye çalışmaktan ritmini kaybettiğini ifade etti.
Estonyalı Ott Tanak ise Çetibeli etabının çok tozlu olduğunu, birçok yerde hiçbir şey göremediğini kaydetti.
Toplam 22 ülkeden 68 otomobil ve 136 sporcunun katıldığı organizasyonun ikinci gününde pilotlar, sabah saatlerinde Asparan'daki servis alanından çıkarak yarışmanın en uzun etabı olan 38.10 kilometre uzunluğundaki ve yarışma boyunca görebilecekleri tüm zemin koşullarıyla tanışacağı Çetibeli etabında start aldı.
Çetibeli etabında pilotlar ormanlarla kaplı alanda hızlı ve teknik virajlarla karşılaşırken, uzun ve hızlı bir tırmanma bölümünün ardından geniş yayla alanına ulaştı. Doğal ve teknik zıplama alanlarının da bulunduğu etapta çok sayıda yabancı izleyici, pilotların görsel şovlarını da ayakta alkışlayarak destek verdi.
Çetibeli etabının ardından en büyük seyirci noktasına sahip 21.75 kilometrelik Ula etabına geçen pilotlar, burada seyirci noktasının etrafında mücadele etti. Pilotlar, bu etabın ardından dağın zirvesinden deniz seviyesine kadar uzanan ve keskin virajların bulunduğu inişlerle dolu 12.57 kilometre uzunluğundaki Çiçekli etabında yarıştı.
Çok teknik sürüş gerektiren etapta pilotlar, tekniği ve hızı birleştiren çok dar virajlarda becerilerini gösterdi. Sabah saatlerinden itibaren yarışları izlemek için etaplarda yerlerini alan yerli ve yabancı seyirciler, ülkelerine ait bayraklarla pilotlara destek verip, fotoğraf çekti. Yarışlar, öğleden sonra aynı etaplarda devam edecek.
Dünyaca ünlü pilotlar Türkiye Rallisi'nde zorlanıyor
Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris'te gerçekleştirilen 10. ayağı kapsamında Çetibeli etabında dünyaca ünlü pilotlar yoğun toz ve yol şartlarından dolayı zorlandı.
2010'dan bu yana ilk kez Dünya Ralli Şampiyonası'nın bir ayağı olarak koşulan Türkiye Rallisi'nde pilotlar ikinci günde Çetibeli, Ula ve Çiçekli etaplarını koşuyor. Sabah Çetibeli etabında pilotlar ormanlarla kaplı alanda hızlı ve teknik virajlarla karşılaşırken, uzun ve hızlı bir tırmanma bölümünün ardından geniş yayla alanına ulaştı. Çetibeli etabında çok zorlandıklarını açıklayan üst üste beş kez dünya şampiyonu olan Fransız pilot Sebastien Ogier, "Çok fazla toz vardı, hiçbir şey göremedik. Sadece başlangıç ve sonuç bölümlerinde görüş iyiydi. Ama sadece 5 saniye kaybettiğim için mutluyum, 15-20 saniye kaybetmeyi bekliyordum." dedi.
Şampiyonada 8. sırada yer alan Red Bul pilotu Elfyn Evans ise Intercom bozulduğu için yardımcı pilotunu duyamadığını, sonra tekrar çalıştırmayı başardıklarını ama tozda hiçbir şey göremediği için yol dışına çıkıp zaman kaybettiklerini söyledi.
Şampiyona lideri Belçikalı pilot Thierry Neuville ise Türkiye Rallisi'nin sürprizlerle dolu olduğunu vurgulayarak "İyi bir etap çıkarmaya çalıştım. Bazı yerler oldukça nemli bazı yerlerse oldukça kaygandı. Otomobilimiz zor koşullarda iyi bir sınav veriyor ama daha iyisini yapabilirdim." diye konuştu.
Fin pilot Jari-Matti Latvala yarışların büyük bir heyecana sahne olduğunu vurgulayarak, yolu görmekte çok zorlandığını, ilk 8 kilometre ve 30. kilometre sonrası ise görüşün iyi olduğunu ifade etti.
Büyük Britanyalı Gus Greensmith de beşinci kilometrede yol dışına çıkıp bankete oturduklarını, otomobilde hasar olmadığını söyledi.
Pilotlardan İrlandalı Craig Breen ise ne kadar hızlı gittiğini hatırlamadığını anlatarak, "Otomobili yarış çizgisinde tutmaya çalıştım. Sadece Scott'u dinleyerek en iyisini umdum." dedi.
Norveçli Mads Ostberg tozda çok zorlandığını, cam temizlemeye çalışmaktan ritmini kaybettiğini ifade etti.
Estonyalı Ott Tanak ise Çetibeli etabının çok tozlu olduğunu, birçok yerde hiçbir şey göremediğini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.