Üçüncü köprü nakliyecinin belini büküyor
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türkiye'nin ihracatının ağırlıklı olarak karayoluyla yapıldığına işaret ederek, "Türkiye için dış ticaret çok mühim. Türkiye ihracatla ve dışardan gelen parayla büyüyor. Türkiye ekonomisi dış ticaretle kalkınan bir ülke, bunu bilen komşular da Türkiye'yi frenlemek için tırları frenletme yolunu seçebiliyor. Mesela Rusya ile aramız bozuluyor, Putin diyor ki tırlar geçemez. Bulgaristan tarafında daha da kötüleri oluyor" dedi.
20.06.2017 00:00:00
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türkiye'nin ihracatının ağırlıklı olarak karayoluyla yapıldığına işaret ederek, "Türkiye için dış ticaret çok mühim. Türkiye ihracatla ve dışardan gelen parayla büyüyor. Türkiye ekonomisi dış ticaretle kalkınan bir ülke, bunu bilen komşular da Türkiye'yi frenlemek için tırları frenletme yolunu seçebiliyor. Mesela Rusya ile aramız bozuluyor, Putin diyor ki tırlar geçemez. Bulgaristan tarafında daha da kötüleri oluyor" dedi.
Ağır vasıta araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsüne yönlendirilmesinin nakliye sektörünü olumsuz etkilediğine işaret eden Şener, şunları söyledi: "Köprü Fiyatlar çok yüksek. Gerçekten bunun geri dönüşüm süreci çok kısa tutuldu ve Türkiye'nin genel lojistik maliyetlerinde bir payı oldu. Alınan 150-200 liralık köprü ve otoyol ücreti 700 liralık bir nakliyeye yüzde 20'lik bir pay getirdi. Emin olun bu haldeki sebzeye yansıdı. 3. Köprü'yü hızla geçiyoruz ancak köprünün iki ucu da dipsiz kuyu. Ben geçen gün Şile tarafında çıkış ararken Sancaktepe civarlarında mahalle aralarına girmek zorunda kaldım, Mahmutbey civarında da durum hiç parlak değil. Bu gerçekten köprüde yaşanan zulmün daha bir ileri taşınması oldu, bunun bir de ilave maliyeti var. Bir an önce bu bağlantı yolları meselesinin çözülmesi lazım. Köprünün birçok şeyi eksik ancak parası tam."
Ağır vasıta araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsüne yönlendirilmesinin nakliye sektörünü olumsuz etkilediğine işaret eden Şener, şunları söyledi: "Köprü Fiyatlar çok yüksek. Gerçekten bunun geri dönüşüm süreci çok kısa tutuldu ve Türkiye'nin genel lojistik maliyetlerinde bir payı oldu. Alınan 150-200 liralık köprü ve otoyol ücreti 700 liralık bir nakliyeye yüzde 20'lik bir pay getirdi. Emin olun bu haldeki sebzeye yansıdı. 3. Köprü'yü hızla geçiyoruz ancak köprünün iki ucu da dipsiz kuyu. Ben geçen gün Şile tarafında çıkış ararken Sancaktepe civarlarında mahalle aralarına girmek zorunda kaldım, Mahmutbey civarında da durum hiç parlak değil. Bu gerçekten köprüde yaşanan zulmün daha bir ileri taşınması oldu, bunun bir de ilave maliyeti var. Bir an önce bu bağlantı yolları meselesinin çözülmesi lazım. Köprünün birçok şeyi eksik ancak parası tam."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.