İstanbul'da düzenlenen Marka Konferansı dün sona erdi. İki gün boyunca, yerli ve yabancı çok sayıda uzman, katılımcılara marka olmanın püf noktalarını anlattı.
Reklamcılar Derneği Başkanı ve TBWA/İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu, Türkiye'nin marka algısı konusunda karışık ve dağınık bir resim görüldüğünü belirterek, Türkiye'nin, kendi değerlerini tam olarak ifade edememiş bir marka olduğunu söyledi. Türkiye'nin bütünsel ve tutarlı bir marka yaklaşımı bulunmadığını dile getiren Topçuoğlu, spesifik alanlarda bir tanıtım stratejisi yapılanması gerektiği görüşünü dile getirdi.
Çöküş hikayesiGeraldonline'in kurucusu ve yöneticisi Gerald Ratner, bir hata yapıldığı takdirde yapılması gerekenin, bunu kabul etmek olduğunu ifade ederek, "Özür dilediğinizde insanlar daha hoşgörülü olurlar" dedi. Kasım 1992 yılında başına gelen felaketlerin ardından 5 yıl boyunca kendine güvenini kaybettiğini belirten Ratner, daha sonra kendi internet sitesini nasıl kurduğunu, sitenin, şu anda dünyada 260. en popüler internet sitesi olduğunu ve 18 milyon dolarlık cirosu bulunduğunu kaydetti.
İyi tasarımın özellikleriInternational Herald Tribune Köşe Yazarı Alice Rawsthorn da "İyi tasarım nedir?" konulu konuşmasında, bir ürünün iyi bir dizayn örneği olması için işe yarıyor olması gerektiğini, işlevselliğin önemli olduğunu belirtti. Rawsthorn, ürünün tek başına iyi görünmesinin yeterli olmadığını vurgulayarak, ürünün nasıl çalıştığının, nasıl işlediğinin önemli olduğunu ve günümüzde artık çevreye karşı duyarlı tasarımların öne çıktığını söyledi. Dizaynın başarılı olmasında, çevreciliğinin önemli olduğuna işaret eden Rawsthorn, ürünün yeni olmasının da önemli olduğunu ancak tek başına yeniliğin de yetmediğinin altını çizdi.
Reklamcılar Derneği Başkanı ve TBWA/İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu, Türkiye'nin marka algısı konusunda karışık ve dağınık bir resim görüldüğünü belirterek, Türkiye'nin, kendi değerlerini tam olarak ifade edememiş bir marka olduğunu söyledi. Türkiye'nin bütünsel ve tutarlı bir marka yaklaşımı bulunmadığını dile getiren Topçuoğlu, spesifik alanlarda bir tanıtım stratejisi yapılanması gerektiği görüşünü dile getirdi.
Çöküş hikayesiGeraldonline'in kurucusu ve yöneticisi Gerald Ratner, bir hata yapıldığı takdirde yapılması gerekenin, bunu kabul etmek olduğunu ifade ederek, "Özür dilediğinizde insanlar daha hoşgörülü olurlar" dedi. Kasım 1992 yılında başına gelen felaketlerin ardından 5 yıl boyunca kendine güvenini kaybettiğini belirten Ratner, daha sonra kendi internet sitesini nasıl kurduğunu, sitenin, şu anda dünyada 260. en popüler internet sitesi olduğunu ve 18 milyon dolarlık cirosu bulunduğunu kaydetti.
İyi tasarımın özellikleriInternational Herald Tribune Köşe Yazarı Alice Rawsthorn da "İyi tasarım nedir?" konulu konuşmasında, bir ürünün iyi bir dizayn örneği olması için işe yarıyor olması gerektiğini, işlevselliğin önemli olduğunu belirtti. Rawsthorn, ürünün tek başına iyi görünmesinin yeterli olmadığını vurgulayarak, ürünün nasıl çalıştığının, nasıl işlediğinin önemli olduğunu ve günümüzde artık çevreye karşı duyarlı tasarımların öne çıktığını söyledi. Dizaynın başarılı olmasında, çevreciliğinin önemli olduğuna işaret eden Rawsthorn, ürünün yeni olmasının da önemli olduğunu ancak tek başına yeniliğin de yetmediğinin altını çizdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.