Turkcell’den yerli yapay zekâ hamlesi
Turkcellliler geleceğin teknolojileri olan yapay zekâ ve makine öğrenmesinin yeteneklerini deneyimlemeye devam ediyor
20.03.2019 00:00:00
Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen 'Baz İstasyonu Servis Kesinti Tahminleme' sistemiyle şebekelerden gelen 200 milyon alarm, yerli makine öğrenmesi ve yapay zekâ platformu tarafından yorumlanarak şebekede oluşabilecek potansiyel sorunlar önceden tahmin ediliyor. Böylece şebeke kesintisi yaşanmadan erken müdahale ve arıza önleme sağlanıyor
Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, teknoloji dünyasının yeniliklerini zaman kaybetmeksizin şebekelerine uyguluyor ve müşterilerinin hizmetine sunuyor. Turkcell'lilerin daha kusursuz bir iletişim deneyimi yaşamaları için şimdi de yerli imkânlarla geliştirilen yapay zekâ ve makine öğrenmesi algoritmaları Turkcell şebekesine uygulanarak dijital operatör yetenekleri pekiştiriliyor. Turkcell'in dijital operatör olmanın yanı sıra kendi kullandığı teknolojileri kendisi üreten bir şirket olduğunun altını çizen Turkcell Şebeke Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gediz Sezgin, "Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen yapay zekâ ve makine öğrenmesi algoritmalarıyla müşterilerimize kusursuz bir deneyim yaşatmak için çalışmalarımızı aralıksız olarak sürdürüyoruz. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz 'Baz İstasyonu Servis Kesinti Tahminleme' sistemimiz daha şimdiden yüzde 85 gibi yüksek oranda şebekemizde yaşanabilecek olası durumları bize önceden haber veriyor. Yeni teknolojiler sayesinde verimliliğini arttıran çözümlerimizle müşterilerimize kusursuz bir deneyim yaşatırken, sağladığımız tasarruflarla da kaynak verimliliğini maksimum düzeye çıkarıyoruz. Müşterilerimize en son teknolojilerle en kaliteli şebeke deneyimi yaşatmak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz" dedi.
EKONOMİ SERVİSİ