Türk şirketleri engelleniyor
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 82 ülkede faaliyet gösterdiklerine işaret ederek, “Yurtdışında ciddi engellemelerle karşılaşıyoruz. Mağaza açtığımız ülkelere vitrincilerimiz ve görselcilerimizin gitmesi gerekiyor. Ancak bu noktada vize alımı başta olmak üzere tarife dışı engellerle karşılaşıyoruz” dedi





İş dünyasındaki profesyonellere ve girişimci adaylarına cesaret ve ilham vermek amacıyla hayata geçirilen Patronca Sohbetler'in konuğu Damat, Tween ve D's markalarının kurucusu, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu oldu. Avustralya merkezli hazır ofis ve esnek çalışma alanları sağlayıcısı Servcorp'un ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte Süleyman Orakçıoğlu, "Türkiye çok kriz atlattı. Çok net görebiliyorum ki 2023'te dünya Türk markalarını konuşuyor olacak. Ayrıca Türkiye pazarına girip Türk markaları ile rekabet edemeyip pazardan çekilen çok fazla yabancı marka var" dedi. Güne Avustralya'nın Sydney kentinde başladıklarını dile getiren Orakçıoğlu, "Güney Afrika Cumhuriyeti, Brezilya, Haiti, Kolombiya, Rusya'da mağazalarımız var. Balkanlar'da olmadığımız ülke yok. İtalya, İspanya, Almanya'daki mağazaların işletmesini bizzat kendimiz üstleniyoruz" dedi. Orakçıoğlu, şu an 82 ülkede ürünlerini tüketicilerle buluşturduklarını ifade ederek, "Orta Asya'da pazar lideriyiz. Rusya ve çevresinde mağazalarımız var. Balkanlar'da olmadığımız yer yok. Afrika kıtasında İtalyan markalarından daha çok tanınıyoruz. Yakın zamanda Kanada pazarına da gireceğiz. Her geçen gün marka bilinirliğimiz artıyor. Moda kenti olan İtalya pazarında ise hızla büyüyoruz" dedi.
Ticaretin kralı 'nakit'
Günümüz iş dünyasında işletmelerin dikkat etmesi gereken başlıca hususun nakit akışı olduğunu dile getiren Orakçıoğlu, "Nakit akışı demir toptur, yere düşünce zıplamaz. Kâr ise lastik toptur. Yere düşünce zıplar" dedi. Yurtdışında ciddi engellemelerle karşılaştıklarını dile getiren Orakçıoğlu, "Mağaza açtığımız ülkelere vitrincilerimizin ve görselcilerimizin gitmesi gerekiyor. Ancak bu noktada vize alımı başta olmak üzere tarife dışı engellerle karşılaşıyoruz" dedi. Online satışın toplam satışları içindeki payının yüzde 7 olduğunu dile getiren Orakçıoğlu, "Amazon ve Alibaba'nın partneriyiz. Şimdiye kadar çok dayak yedik, çok kriz atlattık. Bunlara rağmen 2023'te dünya Türk markalarını konuşacak" şeklinde konuştu
RECEP BAHAR / İSTANBUL
“Türk” beyniyle gitmeyeceksin,onların bakış açısıyla ancak sana yer verirler. Bunun dışında Sermaye gayri milli. Ayrıca Cmhuriyetle yaşıt firmalar yabancılara peşkeş çekiliyor.