Türk halısı Çin Seddi'ni aştı
Türk halı ihracatçıları, Çin'in Şanghay'da düzenlediği dünyanın ikinci, Asya kıtasının ise en büyük halı ve yer döşemeleri fuarı Domotex Asia – Chinafloor'a, İstanbul Halı İhracatçıları Birliği öncülüğünde ilk kez çıkarma yaptılar
05.04.2012 00:00:00
Küresel krize inat faaliyetlerine tüm hızıyla devam eden İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB), ihracat rakamlarını daha da yukarılara taşımak için dünyaya açılma yolunda hızla ilerliyor. Geçtiğimiz Ocak ayında Hannover'de düzenlenen dünyanın en büyük halı fuarı Domotex Hannover Fuarı'ndan başarıyla dönen Türk halıcıları, Çin pazarında söz sahibi olmak için Domotex Asia – Chinafloor Fuarı'na katıldılar.
3 gün boyunca ziyaretçilerine açık kalan Domotex Asia Fuarı hakkında değerlendirmelerde bulunan İHİB Başkanı İbrahim Yılmaz, “Halı sektörü olarak mart ayında 169 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirerek, yüzde 39 oranındaki ihracat artışıyla en fazla ihracat artışı olan sektörlerin arasında yer aldık. Sektör olarak katıldığımız fuarların, yürüttüğümüz çalışmaların meyvelerini alıyoruz” dedi. Yılmaz, Domotex Hannover'da sektörün öncü ihracatçısı Çin'in metrekarelerini de aşarak 18 bin metrekarelik alanda katılım sağladıklarını hatırlatarak, yaşanan başarıyı Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı'yla perçinlemiş olduklarını söyledi.
Çinliler artık kalite istiyor
Ekonomisi hızlı bir şekilde gelişen ve IMF verilerine göre 2016'da dünyanın en büyük ekonomisi olacağı düşünülen Çin'in, Türk halı sektörü için büyük bir pazar olduğuna dikkat çeken Yılmaz şöyle konuştu: “Çin'de tüketim alışkanlıkları çok hızlı bir şekilde değişiyor. Özellikle kaliteli, tasarım odaklı, markalı ürünlere karşı olan ilgi her geçen gün artıyor. Diğer bir ifadeyle Çin 200 milyonun üzerinde bir müşteri kitlesiyle AB topluluğunda bulunan en üst gelir grubundan daha yüksek gelir seviyesine sahip bir ülke konumunda. Biz de bu durumu göz ardı etmedik ve 11 halı firmasıyla ilk kez Domotex Asia'ya katıldık. Fuara katılan firmalar ciddi iş bağlantılarının önünü açacak görüşmelerde bulundular. Gelecek senede katılım sayımızı 3 katına çıkararak Çin pazarındaki sürekliliğimizi sağlayacağız.” HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.