Turist bu yıl kesenin ağzını açtı
Mastercard Turizm Raporu'na göre; Türkiye’deki yabancı kart işlemleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında yüzde 225, dolar bazında ise yüzde 65 artış gösterdi. İstanbul, Antalya ve Muğla en çok ziyaret edilen ilk 3 il iken, Nevşehir turist harcamalarının en çok arttığı destinasyon oldu.
19.12.2022 16:46:00





M. YASİN ERKOL / DETAY HABER
Turistlerin harcama profili ile il ve sektör bazlı harcama analizleri harmanlanarak hazırlanan Mastercard Turizm Raporu, bu yıl da çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Geçtiğimiz yılın Ocak-Ekim periyoduna kıyasla bu yılın aynı döneminde dolar bazlı toplam harcama tutarında artış görüldü. Bunun en önemli sebebi ise kullanılan kart sayısındaki artış... Bu da Türkiye'ye gelen turist sayısındaki artışa işaret ediyor. Türkiye'deki hem POS harcamaları hem nakit çekimler geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında yüzde 225, dolar bazında ise yüzde 65 artış gösterdi. Bir turistin kart başına ortalama harcaması 610 dolar olarak gerçekleşti.
Suudilerin harcaması 10'a katlandı
Nevşehir, Avrupa ve Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin yoğun ilgisiyle harcamalarda yüzde 155'lik artışa ulaşarak, en yüksek büyüme oranının sahibi şehir oldu. 2022 yılında geçen yılın aynı dönemine kıyasla daha çok turisti ağırlayan peri bacaları şehrinin misafirleri Avustralya, İtalya, İngiltere, Endonezya ve İspanya'dan geldi. Türkiye'ye gelen ve bizzat kredi kartıyla hizmet satın alan turistlerin en çok rağbet gösterdiği iller ise sırasıyla İstanbul (yüzde 43), Antalya (yüzde 20) ve Muğla (yüzde 8.7) oldu.
Yurtdışı kartlar tarafından Türkiye'de gerçekleştirilen harcamalara bakıldığında ilk üç ülke sırasıyla; Almanya (yüzde 16), İngiltere (yüzde 14) ve ABD (yüzde 10). Türkiye'ye seyahat eden 10 ülke arasında; geçtiğimiz yıla kıyasla harcamalarını katlayan Suudi Arabistanlılar 9.5 kat artışla en yüksek büyüme oranına ulaştı. Suudi Arabistanlı turistler geçen yıl 'ülke yönetiminin aldığı karar' gereği Türkiye'ye doğrudan gelemiyordu.
Ortadoğulu turistler Türkiye'den giyiniyor
Türkiye Kuveytlilerin en çok tercih ettiği ikinci destinasyon oldu. Kuveytli turistlerin Türkiye'deki harcamaları geçen yıla göre yüzde 82'lik artış gösterdi. Kuveytlilerin kart başına harcama ortalaması 1749 dolar ile genel ortalamanın yaklaşık 3 katı oldu. Ortadoğulu turistlerin en çok harcama yaptığı dört sektör ise yüzde 40 ile giyim ve aksesuar, yüzde 22 ile konaklama, yüzde 7 ile market ve AVM'ler, yüzde 6 ile yemek ve sağlık/kozmetik oldu. Avrupalı turistler Türkiye'de en çok yeme içmeye para harcarken, rakip destinasyonlardan farklı olarak Türkiye'de kuyumculuğa da ilgi gösteriyorlar. Başka ülkelere yaptıkları seyahatlerde kuyumculuk harcamaları yüzde 1'i geçmezken, Türkiye'de yapılan harcamaların yaklaşık yüzde 10'u kuyum harcamalarına ayrılıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.