Tüketiciyi aldatan reklamlara 149 milyon lira ceza kesildi
Reklam Kurulu, yılın 7 ayında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar nedeniyle işletmelere 148 milyon 783 bin 980 liralık idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı
22.07.2024 15:21:00
AA
AA





Reklam Kurulu, yılın 7 ayında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar nedeniyle işletmelere 148 milyon 783 bin 980 liralık idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı. Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Reklam Kurulunun, temmuz ayı toplantısında, mevzuata uymayan firmalara durdurma ve para cezası uyguladığı bildirildi.
Bu ayki toplantıda görüşülen 133 dosyadan 116'sının mevzuata aykırı bulunduğu aktarılan açıklamada, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma yanında 21 milyon 350 bin 201 lira idari para cezası uygulandığı ve 1 dosya hakkında erişimin engellenmesi kararı alındığı belirtildi. Açıklamada, Kurulun, yılın 7 ayında ise 1064 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğuna işaret edilerek, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 927 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 148 milyon 783 bin 980 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği ifade edildi. Açıklamada, Kurulun, tüketici mağduriyetlerini önlemek ve reklam mevzuatına uyumu artırmak amacıyla, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) ile işbirliği yaparak elektronik ticaret sektöründeki tüm reklam verenleri bilgilendirdiği aktarıldı.
Bu ayki toplantıda görüşülen 133 dosyadan 116'sının mevzuata aykırı bulunduğu aktarılan açıklamada, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma yanında 21 milyon 350 bin 201 lira idari para cezası uygulandığı ve 1 dosya hakkında erişimin engellenmesi kararı alındığı belirtildi. Açıklamada, Kurulun, yılın 7 ayında ise 1064 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğuna işaret edilerek, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 927 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 148 milyon 783 bin 980 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği ifade edildi. Açıklamada, Kurulun, tüketici mağduriyetlerini önlemek ve reklam mevzuatına uyumu artırmak amacıyla, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) ile işbirliği yaparak elektronik ticaret sektöründeki tüm reklam verenleri bilgilendirdiği aktarıldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.