TİM'den küresel markalara kritik çağrı
TİM Başkanı Gültepe, 14. Uluslararası EKOTEKS Sempozyumu’ndaki konuşmasında, Türkiye’nin deneyimi, bilgi birikimi, hızlı ve kaliteli üretimi, coğrafi yakınlığı, uluslararası standartlara uygun sosyal sorumluluk kriterleri ile AB için en uygun tedarik merkezlerinden biri olduğunu vurgulayarak, “Alıcılarımızın da tüm bu özelliklerimizi daha fazla dikkate almaları gerektiğine inanıyorum” dedi.
10.10.2022 23:13:00





YENİ MESAJ / İSTANBUL
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) moda endüstrisinde sürdürülebilirlik kapasitesini yükseltmek ve sektörde farkındalığı artırmak için yürüttüğü çalışmalar aralıksız devam ediyor. İHKİB'in iştiraki EKOTEKS tarafından bu yıl 14'üncüsü "Sorumlu Üretim, Sorumlu Tüketim" temasıyla İstanbul'da düzenlenen Uluslararası Tekstil Sempozyumu'nda yerli ve yabancı akademisyenlerle sektör profesyonelleri sürdürülebilir üretimi mercek altına aldı.
Sempozyumun açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, sürdürülebilirliğin sadece üretimle sınırlı kalmaması gerektiğini, tedarikçilerle markalar arasındaki iş birliklerinin de sürdürülebilir olması gerektiğini söyledi. Aynı zamanda İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği (İHKİB) Başkanlığını da yürüten Gültepe, Türkiye'nin hazır giyim ihracatının yaklaşık üçte ikisini AB ülkelerine yaptığını hatırlattı.
Türkiye, AB'nin en önemli tedarik merkezi
AB'nin toplam hazır giyim ithalatında Türkiye'nin payının ise yüzde 8 olduğunu bildiren Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu büyük pazarda ülkemiz için daha fazla potansiyel var. Bilindiği gibi AB Yeşil Mutabakat ile 2050'de karbonsuz ilk kıta olma hedefini ortaya koydu. Bu hedef hem çok maliyetli hem de çok zorlu ama bir o kadar da fırsatları içinde barındırıyor. Doğru bir strateji uygulayabilirsek o fırsatları yakalayabiliriz. Bu dönemde tüm paydaşlarımızın ve müşterilerimizin iş birliği ve dayanışması çok önemli. Sektörde Yeşil Mutabakat hedeflerine hazırlanma konusunda güçlü bir irade mevcut. Devletimiz imkânlar ölçüsünde bizi destekliyor. Avrupalı markalarla da sadece üretimde değil, iş birliklerinde de sürdürülebilirliği sağlayabilmeliyiz. Türkiye gerek uzun yıllara dayanan deneyimi, bilgi birikimi, hızlı ve kaliteli üretimi, coğrafi yakınlığı, uluslararası standartlara uygun sosyal sorumluluk kriterleri ile AB için en uygun tedarik merkezlerinden biri olarak öne çıkıyor. Alıcılarımızın tüm bu özelliklerimizi daha fazla dikkate almaları gerektiğine inanıyorum."
Bazı markalar göz boyuyor!
EKOTEKS Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Özdemir de "Tekstil ve hazır giyimde önceliği sürdürülebilirlik uyumuna vermek zorundayız. Üretimde marka olan ülkemizde sürdürülebilirlik konusunda çok güçlü bir irade bulunuyor. Ancak bu alanda öncülük yapan bazı küresel markaların aynı duyarlılığı gösterdiğini söyleyemeyiz. Söz konusu markaların insan ve çevre sağlığına uygunsuz ürünler nedeniyle ülkelerinde soruşturmaya tabi olduklarını uluslararası yayınlardan takip ediyoruz. Adına 'greenwashing - göz boyama' denilen uygulamalar ile tüketicilerde güven duygusunun ciddi düzeyde sarsıldığını görüyoruz. Bu nedenle sürdürülebilir malzemenin izlenebilirliğinin de sağlanabilmesi hayati önem taşıyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.