THY'den siber saldırı iddiası hakkında açıklama
"Bilgi teknoloji sistemlerimizdeki aksaklık tespit edilmiş ve giderilmiştir. Operasyonumuz kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Herhangi bir siber saldırı durumu söz konusu değildir. Yaşanan bu süreçten dolayı misafirlerimizden özür dileriz."
02.11.2023 08:50:00 / Güncelleme: 02.11.2023 12:50:44
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, network altyapısındaki sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksamalara ilişkin, "Sistemlerimizi peyderpey devreye alıyoruz. Uçuşlarımız giderek normale dönüyor. İnşallah birkaç saat içinde büyük oranda normale dönmeyi hedefliyoruz." bilgisini paylaştı.
THY'nin network altyapısındaki sorunlardan dolayı biletleme ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksamaların giderilmesi için çalışma başlatıldı.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Network altyapısında yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz." ifadelerini kullandı.
"Bir dış müdahale konusunda henüz kesinleşmiş bir bilgiye sahip değiliz"
Yaşanan sorundan dolayı saat 22.00'ye kadar tüm İstanbul çıkışlı uçuşlar iptal edilirken, Yahya Üstün yaptığı yeni duyuruda ekiplerin çalışmalarının devam ettiğini belirtti.
Üstün, "Bilgi teknolojileri altyapısında meydana gelen sorunun hızla giderilmesi için farklı noktalardaki merkezlerimizde ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Bir dış müdahale konusunda henüz kesinleşmiş bir bilgiye sahip değiliz. Seferlerimizle ilgili daha önce ilan ettiğimiz durum devam etmektedir. Bu gecikmelerden dolayı tekrar özür dileriz." ifadesine yer verdi.
Genel Müdür Ekşi'den açıklama
THY Genel Müdürü Bilal Ekşi de sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, arızanın giderilmeye ve seferlerin yapılmaya başlandığını belirterek "Saygıdeğer yolcularımız, sistemlerimizi peyderpey devreye alıyoruz. Uçuşlarımız giderek normale dönüyor. İnşallah birkaç saat içinde büyük oranda normale dönmeyi hedefliyoruz. Sabrınız, anlayışınız için teşekkür ederiz." ifadelerini kullandı.
"Siber saldırı söz konusu değil"
Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, network altyapısındaki sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksamaların giderildiğini bildirdi.
Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, seferlerin kademeli olarak normale döneceğini belirterek şunları kaydetti:
"Bilgi teknoloji sistemlerimizdeki aksaklık tespit edilmiş ve giderilmiştir. Operasyonumuz kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Herhangi bir siber saldırı durumu söz konusu değildir. Yaşanan bu süreçten dolayı misafirlerimizden özür dileriz."
1-2 Kasım biletli yolculara ilave haklar tanındı
THY'den yapılan bir diğer açıklamada, bugün ve yarın bileti olan yolculara 7 Kasım'a kadar değişiklik yapılması kaydıyla ilave değişiklik ve iade hakları tanındığı duyuruldu.
Öte yandan, İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA, sosyal medya hesabından, havalimanında bekleyen yolcular için ücretsiz internet hizmeti başlatıldığını açıkladı.
THY'nin network altyapısındaki sorunlardan dolayı biletleme ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksamaların giderilmesi için çalışma başlatıldı.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Network altyapısında yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz." ifadelerini kullandı.
"Bir dış müdahale konusunda henüz kesinleşmiş bir bilgiye sahip değiliz"
Yaşanan sorundan dolayı saat 22.00'ye kadar tüm İstanbul çıkışlı uçuşlar iptal edilirken, Yahya Üstün yaptığı yeni duyuruda ekiplerin çalışmalarının devam ettiğini belirtti.
Üstün, "Bilgi teknolojileri altyapısında meydana gelen sorunun hızla giderilmesi için farklı noktalardaki merkezlerimizde ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Bir dış müdahale konusunda henüz kesinleşmiş bir bilgiye sahip değiliz. Seferlerimizle ilgili daha önce ilan ettiğimiz durum devam etmektedir. Bu gecikmelerden dolayı tekrar özür dileriz." ifadesine yer verdi.
Genel Müdür Ekşi'den açıklama
THY Genel Müdürü Bilal Ekşi de sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, arızanın giderilmeye ve seferlerin yapılmaya başlandığını belirterek "Saygıdeğer yolcularımız, sistemlerimizi peyderpey devreye alıyoruz. Uçuşlarımız giderek normale dönüyor. İnşallah birkaç saat içinde büyük oranda normale dönmeyi hedefliyoruz. Sabrınız, anlayışınız için teşekkür ederiz." ifadelerini kullandı.
Bilgi teknoloji sistemlerimizdeki aksaklık tespit edilmiş ve giderilmiştir.
— Yahya ÜSTÜN (@yhyustun) November 1, 2023
Operasyonumuz kademeli olarak normal seyrine dönmektedir.
Herhangi bir siber saldırı durumu söz konusu değildir.
Yaşanan bu süreçten dolayı misafirlerimizden özür dileriz.
"Siber saldırı söz konusu değil"
Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, network altyapısındaki sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksamaların giderildiğini bildirdi.
Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, seferlerin kademeli olarak normale döneceğini belirterek şunları kaydetti:
"Bilgi teknoloji sistemlerimizdeki aksaklık tespit edilmiş ve giderilmiştir. Operasyonumuz kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Herhangi bir siber saldırı durumu söz konusu değildir. Yaşanan bu süreçten dolayı misafirlerimizden özür dileriz."
1-2 Kasım biletli yolculara ilave haklar tanındı
THY'den yapılan bir diğer açıklamada, bugün ve yarın bileti olan yolculara 7 Kasım'a kadar değişiklik yapılması kaydıyla ilave değişiklik ve iade hakları tanındığı duyuruldu.
Öte yandan, İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA, sosyal medya hesabından, havalimanında bekleyen yolcular için ücretsiz internet hizmeti başlatıldığını açıkladı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.