Tekstilcilerden İran'a çıkarma
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İran'a hazır giyim ihracatında önemli bir sıçrama yakaladıklarını bildirerek, "Tahran'da çok büyük ilgi gördük. 2016'nın 8 ayında ihracatımızı yüzde 219 arttırarak 237 milyon dolara çıkardık. Rakamın yılsonunda 300 milyon doları aşacağını şimdiden söyleyebilirim" dedi.
03.10.2016 00:00:00
YENİ MESAJ/TAHRAN
Batı pazarlarında durağan bir döneme giren Türk tekstilcisi, rotayı İran'a kıvırdı. Tahran'ı son bir yıl içinde ikinci kez ziyaret eden Türk iç giyimciler, İranlı alıcıların yoğun ilgisiyle karşılaştı. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Ekonomi Bakanlığı desteğinde 22 firma ile yürüttükleri İç Giyim URGE (üretim-geliştirme) projesinde, İran'ın hedef pazarlardan biri olduğunu bildirdi.
35 yıl aradan sonra dünya ekonomisi ile yeniden entegre olmaya başlayan İran'ın Türk hazır giyim sektörü için çok önemli olduğunu hatırlatan Tanrıverdi, bu pazarda kalıcı yer edinmek ve potansiyeli arttırmak için her fırsatı değerlendirdiklerini söyledi.
İhracat hızlı artıyor
İç giyim kümesinde yer alan 22 firma ile Aralık 2015'in ardından ikinci kez Tahran'a ticaret heyeti düzenlediklerini anlatan Tanrıverdi, şöyle devam etti: "Sınır komşumuz İran'a hazır giyim ihracatında son yıllarda çok önemli artış kaydediyoruz. 2014'te 71 milyon dolar olan ihracatımızı 2015'te 121 milyon dolara çıkardık. Bu yıl çok daha iyi durumdayız. Bu yılın Ocak-Ağustos dönemini kapsayan 8 aylık bölümünde İran'a hazır giyim ihracatımız yüzde 219 artarak 237 milyon dolar oldu. Rakamın yılsonunda 300 milyon doları aşacağını şimdiden söyleyebilirim. Tahran ziyaretimizde yoğun bir ilgiyle karşılaştık. İç giyim firmalarımızın temsilcileri Tahran, Culfa, İsfahan, Kereç, Bandar Abbas, Meşed, Tebriz, Ramsar gibi şehirlerden gelen 205 alıcı ile çok faydalı görüşmeler yaptılar. Önümüzdeki dönemde karşılıklı ziyaretleri sıklaştırarak ticari ilişkilerimizi çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz."
İran'da geleneksel 'kapalı çarşılar'ın yanı sıra son yıllarda Batılı tarzda AVM'lerin açıldığını gözlemlediklerini bildiren Tanrıverdi, önümüzdeki dönemde lüks tüketimde de büyük sıçrama beklediklerini söyledi.
İthal ürün girişindeki artışla birlikte İran'da uluslararası rekabetin de kızışacağının altını çizen Tanrıverdi, Türk ihracatçılar olarak rakip ülkelerden önce İran pazarında yer almak istediklerini sözlerine ekledi.
Türkiye avantajlı konumda
İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Nazım Kanpolat ise yılbaşında uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte İran'da yeni bir sürecin başladığını söyledi.
İran'ın 80 milyonluk genç nüfusu, 400 milyar doları aşan ulusal geliri ile bölgenin ikinci büyük ekonomisi olduğunu hatırlatan Kanpolat, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kültürel ve coğrafi yakınlığımız nedeniyle rakiplerimize göre İran'da çeşitli avantajlara sahibiz. Yaptırımların tamamen kalkmasıyla birlikte İran hızlı bir büyüme sürecine girecek. Bu büyük potansiyeli değerlendirmek isteyen firmalarımıza her türlü desteği vermeye devam edeceğiz."
Batı pazarlarında durağan bir döneme giren Türk tekstilcisi, rotayı İran'a kıvırdı. Tahran'ı son bir yıl içinde ikinci kez ziyaret eden Türk iç giyimciler, İranlı alıcıların yoğun ilgisiyle karşılaştı. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Ekonomi Bakanlığı desteğinde 22 firma ile yürüttükleri İç Giyim URGE (üretim-geliştirme) projesinde, İran'ın hedef pazarlardan biri olduğunu bildirdi.
35 yıl aradan sonra dünya ekonomisi ile yeniden entegre olmaya başlayan İran'ın Türk hazır giyim sektörü için çok önemli olduğunu hatırlatan Tanrıverdi, bu pazarda kalıcı yer edinmek ve potansiyeli arttırmak için her fırsatı değerlendirdiklerini söyledi.
İhracat hızlı artıyor
İç giyim kümesinde yer alan 22 firma ile Aralık 2015'in ardından ikinci kez Tahran'a ticaret heyeti düzenlediklerini anlatan Tanrıverdi, şöyle devam etti: "Sınır komşumuz İran'a hazır giyim ihracatında son yıllarda çok önemli artış kaydediyoruz. 2014'te 71 milyon dolar olan ihracatımızı 2015'te 121 milyon dolara çıkardık. Bu yıl çok daha iyi durumdayız. Bu yılın Ocak-Ağustos dönemini kapsayan 8 aylık bölümünde İran'a hazır giyim ihracatımız yüzde 219 artarak 237 milyon dolar oldu. Rakamın yılsonunda 300 milyon doları aşacağını şimdiden söyleyebilirim. Tahran ziyaretimizde yoğun bir ilgiyle karşılaştık. İç giyim firmalarımızın temsilcileri Tahran, Culfa, İsfahan, Kereç, Bandar Abbas, Meşed, Tebriz, Ramsar gibi şehirlerden gelen 205 alıcı ile çok faydalı görüşmeler yaptılar. Önümüzdeki dönemde karşılıklı ziyaretleri sıklaştırarak ticari ilişkilerimizi çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz."
İran'da geleneksel 'kapalı çarşılar'ın yanı sıra son yıllarda Batılı tarzda AVM'lerin açıldığını gözlemlediklerini bildiren Tanrıverdi, önümüzdeki dönemde lüks tüketimde de büyük sıçrama beklediklerini söyledi.
İthal ürün girişindeki artışla birlikte İran'da uluslararası rekabetin de kızışacağının altını çizen Tanrıverdi, Türk ihracatçılar olarak rakip ülkelerden önce İran pazarında yer almak istediklerini sözlerine ekledi.
Türkiye avantajlı konumda
İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Nazım Kanpolat ise yılbaşında uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte İran'da yeni bir sürecin başladığını söyledi.
İran'ın 80 milyonluk genç nüfusu, 400 milyar doları aşan ulusal geliri ile bölgenin ikinci büyük ekonomisi olduğunu hatırlatan Kanpolat, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kültürel ve coğrafi yakınlığımız nedeniyle rakiplerimize göre İran'da çeşitli avantajlara sahibiz. Yaptırımların tamamen kalkmasıyla birlikte İran hızlı bir büyüme sürecine girecek. Bu büyük potansiyeli değerlendirmek isteyen firmalarımıza her türlü desteği vermeye devam edeceğiz."